Gravid og bløder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Han er nu to år og der var tale om et hæmatom (blodansamling). Noget af moderkagen havde revet sig løs. Der var 50/50 sandsynlighed i starten for abort. Hvis det er det samme skal du sygemeldes og må ikke bære... Som i IKKE bære mere end max 3 kg

Tak for svar dejligt at din baby overlevede. 

Lægerne der scannede mig sagde at moderkagen er helt indtagt så håber på at jeg kan holde på babyen

Men har osse fået at vide at jeg skal ligge og ikke bære. 

Hvor længe blødte du? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Har du tidligere haft en dansk læge?

Jo men han er gået på pension

Det er over 10 år siden jeg har boet i Danmark så jeg har aldrig tænkt på at få en ny 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar dejligt at din baby overlevede. 

Lægerne der scannede mig sagde at moderkagen er helt indtagt så håber på at jeg kan holde på babyen

Men har osse fået at vide at jeg skal ligge og ikke bære. 

Hvor længe blødte du? 

De kunne ikke se at min var ødelagt.. Men der var en ansamling som kunne tyde på det. Det blev bekræftet ved fødslen. Jeg blødte brunt frem til uge 17/18.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

De kunne ikke se at min var ødelagt.. Men der var en ansamling som kunne tyde på det. Det blev bekræftet ved fødslen. Jeg blødte brunt frem til uge 17/18.

OK. Det skal vist lige undersøges nærmere 

Jeg kan slet ikke forstå hvordan de kan være så ligeglade lægerne her 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

OK. Det skal vist lige undersøges nærmere 

Jeg kan slet ikke forstå hvordan de kan være så ligeglade lægerne her 

... Der er bare ikke så meget at gøre.

har du en blodansamling?

hvis ja kan det være et kar eller det kan være en mindre løsning af moderkagen (randløsning)

hvis det er en såkaldt randløsning (som er ret svære at se på scanning) så har du større risiko for at abortere/ føde tidligt og evt fuld moderkageløsning senere. Dvs ro er vigtigt. Hvis du får en fuld løsning er bsrnet dødt inden for minutter uden hjælp uanset hvor langt du er henne. Det etniske for at skræmme dig - men tag det alvorligt og vær ikke mere en 15-20 min fra hospital. Hvis du abortere senere kan man nemlig selv være i problemer. Jeg blev frrådet sommerhus pga der var for langt.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

... Der er bare ikke så meget at gøre.

har du en blodansamling?

hvis ja kan det være et kar eller det kan være en mindre løsning af moderkagen (randløsning)

hvis det er en såkaldt randløsning (som er ret svære at se på scanning) så har du større risiko for at abortere/ føde tidligt og evt fuld moderkageløsning senere. Dvs ro er vigtigt. Hvis du får en fuld løsning er bsrnet dødt inden for minutter uden hjælp uanset hvor langt du er henne. Det etniske for at skræmme dig - men tag det alvorligt og vær ikke mere en 15-20 min fra hospital. Hvis du abortere senere kan man nemlig selv være i problemer. Jeg blev frrådet sommerhus pga der var for langt.

Jeg fødte for øvrigt ved pks i uge 38 så det var en helt perfekt slutning på et turbulent forløb.

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg bor ved siden af hospitalet. 

Men mit oprindelige spørgsmål var hvordan jeg får tilmeldt mig noget dansk lægehjælp 

Er der nogen der ved det? 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Berta

Anonym skriver:

Jeg bor ved siden af hospitalet. 

Men mit oprindelige spørgsmål var hvordan jeg får tilmeldt mig noget dansk lægehjælp 

Er der nogen der ved det? 

Hej

Flytter du til DK for en kortere eller længere periode med fast bopæl så kontakter du borgerservice i den kommune du flytter til og får tildelt (eller vælger selv) en praktiserende læge. Den læge kan så henvise dig til jordemoder og videre opfølgning på sygehuset i forbindelse med din graviditet. Du får et dansk gul sygesikringskort via kommunen. Har du dansk cpr - nummer?

Er du kun på ferie ophold kan du få gratis lægehjælp hvis der opstår akutte problemer - du kontakter blot en praktiserende læge eller vagtlæge som vurderer hvad der skal ske (henviser til sygehus eller andet relevant). Hvis du under ferie i DK ønsker at blive set af en læge om noget ikke akut kan  du kontakte en læge men så skal din egen sygeforsikring betale. 

Du kan selvfølgelig altid ringe 112/lægevagt hvis der opstår noget akut. 

Borgerservice i den kommune du tager til kan svare dig på alt dette (og jeg vil gerne tage forbehold for hvis mine oplysninger ikke er helt korrekte)

/Berta

Anmeld Citér

26. marts 2016

Iby1210

Varme tanker til dig  

jeg mistede i uge 11 pga blodansamling (hæmatom)  jeg fik også at vide at der var ingenting de kunne gøre. I mit hjemland får man progesteron indsprøjtning og i 95 % af tilfælde stopper blodningen  men det gør man ikke her i Danmark. Jeg synes du skal søge om det uanset hvad/eller om blodstoppningsmedicin. 

Jeg håber virkelig det går godt for dig 

Anmeld Citér

26. marts 2016

Anonym trådstarter

Berta skriver:

Hej

Flytter du til DK for en kortere eller længere periode med fast bopæl så kontakter du borgerservice i den kommune du flytter til og får tildelt (eller vælger selv) en praktiserende læge. Den læge kan så henvise dig til jordemoder og videre opfølgning på sygehuset i forbindelse med din graviditet. Du får et dansk gul sygesikringskort via kommunen. Har du dansk cpr - nummer?

Er du kun på ferie ophold kan du få gratis lægehjælp hvis der opstår akutte problemer - du kontakter blot en praktiserende læge eller vagtlæge som vurderer hvad der skal ske (henviser til sygehus eller andet relevant). Hvis du under ferie i DK ønsker at blive set af en læge om noget ikke akut kan  du kontakte en læge men så skal din egen sygeforsikring betale. 

Du kan selvfølgelig altid ringe 112/lægevagt hvis der opstår noget akut. 

Borgerservice i den kommune du tager til kan svare dig på alt dette (og jeg vil gerne tage forbehold for hvis mine oplysninger ikke er helt korrekte)

/Berta

Jeg bor i udlandet men betaler dansk skat. Har ingen planer om at flytte dk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.