Puha den må være svær for dig. jeg skyder en masse tanker afsted og så må du korrigere mig eller igonere mig hvis jeg er helt galt på den.
Min første tanke er du er meget forelsket i den her mand, og jeg gætter på han er en charmerende "good looking" fyr (ud fra alle de dame bekendtskaber) jeg gætter også på du sidder med en del skyld, en skyld over hans opførsel "hvis nu du ikke var så sur, eller havde sagt den der ting var han sikkert ikke taget over til exen"
Min næste tanker er du prøver at finde en synder for hans opførsel, i det her tilfælde exen, det er nemmere at give 3 manden skylden end at indse man er håbløst forelsket i en nar. Men exen er ikke synderen det er manden, hvis manden virkelig ville jer, blokere han hendes nummer og holdt sig fra hende, men det gør han jo ikke, han ses med hende, er sammen med hende, har muligvis sex med hende. kan du se hvad det er? Det er 2 forhold han kører. han er charmerende og truende overfor dig, hvad er han så overfor hende?
De søde ord og kærtegn han giver dig, giver han en anden kvinde samtidig og du hader hende fordi det er andet gør for ondt.
jeg vil ikke råde dig til at pakke dine ting og skride, ej heller vil jeg råde dig til at blive. jeg vil sætte mig ned og stille mig selv følgende spørgsmål hvis jeg var i din situation:
Hvad vil jeg med mit liv? (se bort fra manden og dit nuværende liv, tænk på dine drømme, håb og ambitioner)
Hvordan er mit ideelle parforhold? (igen tænk ud af kassen, hvis du møder ham i fremtiden, eller ikke kender ham endnu på anden vis, hvis hvordan er det så, hvordan er i sammen, kærester og familie på, hvad bruger i weekenderne på, hvordan er hus fordelingen, hvor mange børn skal i have, år imellem, job deltid/fuldtid osv)
Hvordan er min ideelle partner? (brug samme tankegang som overstående)
til slut kigger du på de krav du har listet og matcher med hvad du har og der ligger dit svar. det kan være du finder mange ligheder og satser på det forhold du har, men så skal du og manden være indstillet på at arbejde sammen mod det, ligger fortiden bag jer, tilgive og få exer ud af jeres liv. er manden ikke villig til det, har du 2 muligheder acceptere tingene som de er og blive lykkelig under de præmissier eller pakke dine ting og gå