Dele børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.562 visninger
30 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. marts 2016

Anonym trådstarter

jeg lever sammen med en mand, vi har begge børn fra tidligere ... 

Jeg ved ikke om jeg vare er snerpet mener jeg dog ikke selv ... 

Hans ene barn har så fødselsdag , fa det kommer næste gang er det jo logisk og klart manden givet en gave til barnet ... 

Men jeg et meget uforstående over for at vi sammen med en mand som åbenbart ikke følte sig forpligtet til at fortælle hvad han har købt til sit barn eller bare i Det hele taget fortalt mig der er købt noget ... 

Jeg vil naturligvis tageen samtale med ham omkring det , jeg mener jo helt bestemt man informere hinanden om alting når man bor sammen , om det er dine eller mine børn dine eller mine børns fødselsdag , eller er jeg bare total forkert på den ???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2016

FruK

Har du spurgt om han havde købt noget?

Her kunne jeg også snildt have købt en gave til nogen og glemt at fortælle ham det. Men hvis han spørger, får han det selvfølgelig at vide.

Anmeld Citér

25. marts 2016

Rauw

Jeg fortæller ikke alt. Jo hvis jeg blir spurgt eller lige har lyst til at fortælle det men ellers ikke. Feks blev min eks først klar over jeg havde købt en cykel til sønnike da den stod midt i stuen  

Anmeld Citér

25. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Hans ene barn har så fødselsdag , fa det kommer næste gang er det jo logisk og klart manden givet en gave til barnet ... 

Men jeg et meget uforstående over for at vi sammen med en mand som åbenbart ikke følte sig forpligtet til at fortælle hvad han har købt til sit barn eller bare i Det hele taget fortalt mig der er købt noget ... 

Jeg vil naturligvis tageen samtale med ham omkring det , jeg mener jo helt bestemt man informere hinanden om alting når man bor sammen , om det er dine eller mine børn dine eller mine børns fødselsdag , eller er jeg bare total forkert på den ???

Jeg synes at det er en meget mærkelig ting at skabe en konflikt over. Han har vel glemt at fortælle det. Og selvom det er bevidst at han har undladt det, kan jeg ikke se hvorfor man skal blive sur over det. Bare sig til ham med et smil at det vil være dejligt at blive inkluderet næste gang, og så er den vel ikke længere den dét.

Medmindre at denne ene sag dækker over et større problem?

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Har du spurgt om han havde købt noget?

Her kunne jeg også snildt have købt en gave til nogen og glemt at fortælle ham det. Men hvis han spørger, får han det selvfølgelig at vide.

Næ det har jeg ikke , fordi jeg havde regnet med han kom til mig ... Måske et jeg bare af anden opfattelse.. 

For jeg ville til hver en tid have fortalt min samlever at jeg havde købt fødselsdags gave til børnene ... 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Jeg fortæller ikke alt. Jo hvis jeg blir spurgt eller lige har lyst til at fortælle det men ellers ikke. Feks blev min eks først klar over jeg havde købt en cykel til sønnike da den stod midt i stuen  

Hmm ... Jeg er nok bare mærkelig så ... 

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes at det er en meget mærkelig ting at skabe en konflikt over. Han har vel glemt at fortælle det. Og selvom det er bevidst at han har undladt det, kan jeg ikke se hvorfor man skal blive sur over det. Bare sig til ham med et smil at det vil være dejligt at blive inkluderet næste gang, og så er den vel ikke længere den dét.

Medmindre at denne ene sag dækker over et større problem?

Jeg skaber ikke en konflikt over det jeg undte mig nærmere over det ... 

Men jeg er nok bare mærkelig eller måske det bunder i han ofte undlader at fortælle ting ... 

Jeg er nok bare selv af den opfattelse at jeg deler alt med ham jeg bor med .. 

Anmeld Citér

25. marts 2016

FruK

Anonym skriver:

Jeg skaber ikke en konflikt over det jeg undte mig nærmere over det ... 

Men jeg er nok bare mærkelig eller måske det bunder i han ofte undlader at fortælle ting ... 

Jeg er nok bare selv af den opfattelse at jeg deler alt med ham jeg bor med .. 

Altså... Det er vel næppe for at skjule det for dig - hvis I bor sammen, ville du vel finde ud af det under alle omstændigheder.

Kan det ikke være en simpel forglemmelse? Ja, man deler ting med den man bor sammen med - men som samlever til en mand med børn kunne du jo også vise den interesse at spørge om han havde fået købt gave til det barn, de snart har fødselsdag?! 

Jeg kan nok ikke helt se problemet - udover at det er noget I ikke lige har fået snakket om.

Fortæller du ham, hver gang du har købt et eller andet - eller kunne du komme til at glemme det?

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det afhænger meget af om i har fælles økonomi.. Her har vi fælles økonomi og der bliver det altid vendt hvad der bliver brugt penge på og hvor meget for ellers hænger økonomien ikke sammen. 

Det afhænger selvfølgelig også af hvor længe i har været sammen, og hvordan den direkte holdning er til dine og mine børn, hvis i ikke har en ide om at i giver gaver sammen til hinandens børn så er der vel ingen grund til at han skal vende den med dig? 

Herhjemme står vi dog begge på til og fra kortet til min mands datter fra tidligere, og så kommer det helt af sig selv at vi finder gaverne sammen

Anmeld Citér

25. marts 2016

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Altså... Det er vel næppe for at skjule det for dig - hvis I bor sammen, ville du vel finde ud af det under alle omstændigheder.

Kan det ikke være en simpel forglemmelse? Ja, man deler ting med den man bor sammen med - men som samlever til en mand med børn kunne du jo også vise den interesse at spørge om han havde fået købt gave til det barn, de snart har fødselsdag?! 

Jeg kan nok ikke helt se problemet - udover at det er noget I ikke lige har fået snakket om.

Fortæller du ham, hver gang du har købt et eller andet - eller kunne du komme til at glemme det?

Nu har vi ikke boede sammen en årrække , så ha jeg har faktisk fortalt hver gang jeg har  købt noget ... 

Måske er det mangle på interesse fra min side, det mener jeg dog ikke ... Men sol sagt jeg er nok bare meget mærkelig og skal finde ud af en rolle som sammenbragt familie hvor MB kun fortælle hvad man føler for .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.