Tidl. spiseforstyrret og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Er der andre der tidligere har været spiseforstyrret som er ude af det men nu er gravid?

Jeg har været rask i ca. 1 år inden jeg blev gravid efter 6 år med bulimi. Jeg er super glad for at være gravid og også glad for hvordan jeg ser ud på trods af jeg ca. halvvejs har taget 11 kg. på som er mere end den famøse kurve. 

Mine tanker, som jeg føler ødelægger lidt af glæde ved graviditeten er hvad vil JM/læge sige til min vægtøgning - vil jeg blive dunket oveni hovedet når jeg skal derhen. Derfor stiger jeg jævnligt på vægten for at have lidt kontrol og tage mig sammen nogle uger inden sådan et besøg. 

Må jeg høre jeres tanker, har I nogen af de samme som jeg? 

Man kan svare som anonym. 

Har selv haft spiseforstyrrelse både før jeg blev gravid med min søn og efter , 

mens du er gravid så lad være med at gå og veje dig derhjemme hele tiden , du tager på ja , og sådan er det , jeg tog selv 30 kg på med min søn og du skal bare huske på de ryger igen efter , ikk gå og bank dig selv oven i hovedet , jeg hørte aldrig noget for min vægtøgning , netop fordi de vidste jeg havde spiseforstyrrelse før jeg blev gravid , så min prioritet var at sørge for min søn fik alt det han skulle have uanset hvad det så betød vægtmæssigt for mig , hvis de synes det er for meget skal de nok sige det til dig , ikk noget med rap over nallerne men bare en samtale om hvordan og hvorledes ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2016

M (:

Anonym skriver:

Er der andre der tidligere har været spiseforstyrret som er ude af det men nu er gravid?

Jeg har været rask i ca. 1 år inden jeg blev gravid efter 6 år med bulimi. Jeg er super glad for at være gravid og også glad for hvordan jeg ser ud på trods af jeg ca. halvvejs har taget 11 kg. på som er mere end den famøse kurve. 

Mine tanker, som jeg føler ødelægger lidt af glæde ved graviditeten er hvad vil JM/læge sige til min vægtøgning - vil jeg blive dunket oveni hovedet når jeg skal derhen. Derfor stiger jeg jævnligt på vægten for at have lidt kontrol og tage mig sammen nogle uger inden sådan et besøg. 

Må jeg høre jeres tanker, har I nogen af de samme som jeg? 

Man kan svare som anonym. 

Jeg er ikke blevet vejet (eller spurgt ind til min vægt) overhovedet i nogen af mine 2 graviditeter. Jeg havde normalt BMI begge gange.

Anmeld Citér

21. marts 2016

migxher

Jeg var normalvægtig da jeg blev gravid og endte med at tage 25 kg på hverken læge eller jordemoder havde noget negativt at sige. Så jeg tror ikke du skal være bekymret. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym

Jeg har selv har/haft spiseforstyrelse, først anoreksi og så bulimi og er stortset ude af det men kæmper stadig med de psykiske eftermén... Min største frygt for at blive gravid er vejningerne og der har jeg tænkt mig at aftale med jm og læge om at jeg bliver vejet med rykken til og de kun kommentere vis jeg har taget for meget eller for lidt på men ikke om hvor meget jeg  vejer eller har taget på, ved mindre jeg selv spørger om det.

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym trådstarter

MinBabyOscar <3 skriver:

Har selv haft spiseforstyrrelse både før jeg blev gravid med min søn og efter , 

mens du er gravid så lad være med at gå og veje dig derhjemme hele tiden , du tager på ja , og sådan er det , jeg tog selv 30 kg på med min søn og du skal bare huske på de ryger igen efter , ikk gå og bank dig selv oven i hovedet , jeg hørte aldrig noget for min vægtøgning , netop fordi de vidste jeg havde spiseforstyrrelse før jeg blev gravid , så min prioritet var at sørge for min søn fik alt det han skulle have uanset hvad det så betød vægtmæssigt for mig , hvis de synes det er for meget skal de nok sige det til dig , ikk noget med rap over nallerne men bare en samtale om hvordan og hvorledes ☺️

Tak for svar sådan har jeg der præcis også. Har skrevet til min læge og bedt om ikke at blive vejet. Det har hun sagt ok til. Kan mærke det hjælper mig utroligt meget og vægten bliver fjernet herfra 

Men du havde spiseforstyrrelse efter graviditeten igen? 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Jeg er ikke blevet vejet (eller spurgt ind til min vægt) overhovedet i nogen af mine 2 graviditeter. Jeg havde normalt BMI begge gange.

Mærkeligt det er så forskelligt, jeg er allerede blevet vejet to gange

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har selv har/haft spiseforstyrelse, først anoreksi og så bulimi og er stortset ude af det men kæmper stadig med de psykiske eftermén... Min største frygt for at blive gravid er vejningerne og der har jeg tænkt mig at aftale med jm og læge om at jeg bliver vejet med rykken til og de kun kommentere vis jeg har taget for meget eller for lidt på men ikke om hvor meget jeg  vejer eller har taget på, ved mindre jeg selv spørger om det.

Det er også der jeg er, jeg tror altid jeg vil have et specielt forhold til mad men vil sige jeg fysiske er rask.

Men læge har sagt at det er ok jeg ikke bliver vejet og smider selv vægten ud hjemmefra. Så kan jeg nyde graviditeten. Det har lettet så meget at få det på plads. 

Anmeld Citér

21. marts 2016

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg var normalvægtig da jeg blev gravid og endte med at tage 25 kg på hverken læge eller jordemoder havde noget negativt at sige. Så jeg tror ikke du skal være bekymret. 

Det er heller ikke sikkert jeg ville komme til at høre for det. Men som tidligere spiseforstyrret tænker man meget og også over hvad andre tænker. Så bare tanken om det kan ske gør at jeg nu 3 uger inden næste lægebesøg kan blive nervøs. Men nu har min læge sagt det er ok jeg ikke bliver vejet og jeg gemmer selv vægten væk så nu kan jeg nyde nutiden 

Anmeld Citér

21. marts 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Tak for svar sådan har jeg der præcis også. Har skrevet til min læge og bedt om ikke at blive vejet. Det har hun sagt ok til. Kan mærke det hjælper mig utroligt meget og vægten bliver fjernet herfra 

Men du havde spiseforstyrrelse efter graviditeten igen? 

Super godt lægen er forstående

Ja det havde jeg , men havde det også helt op til jeg blev gravid 

men har kæmpet for at komme ud af det og det gjorde jeg så for 1 1/2 år siden ved egen hjælp , har ikk kunne få noget hjælp til det , så det krævede lidt rygrad 

Anmeld Citér

21. marts 2016

FruHolm <3

Vil dog lige tilføje at min læge pt er opmærksom på min vægt da je har tabt 4 kg efter jeg blev gravid selvom jeg spiser meget , 

men nu synes jeg kun det er rart de er opmærksomme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.