Anonym skriver:
Er der andre der tidligere har været spiseforstyrret som er ude af det men nu er gravid?
Jeg har været rask i ca. 1 år inden jeg blev gravid efter 6 år med bulimi. Jeg er super glad for at være gravid og også glad for hvordan jeg ser ud på trods af jeg ca. halvvejs har taget 11 kg. på som er mere end den famøse kurve.
Mine tanker, som jeg føler ødelægger lidt af glæde ved graviditeten er hvad vil JM/læge sige til min vægtøgning - vil jeg blive dunket oveni hovedet når jeg skal derhen. Derfor stiger jeg jævnligt på vægten for at have lidt kontrol og tage mig sammen nogle uger inden sådan et besøg.
Må jeg høre jeres tanker, har I nogen af de samme som jeg?
Man kan svare som anonym.
Jeg går ud fra du er normalvægtig ? Og har en bmi i den lave ende normalt .. Ikke at det er vigtigt som sådan
men i den lave ende af normalvægt som gravid er det ikke unormalt at have taget 10 kg på når man er halvvejs.
1. Gang tog jeg 26 kg på i det hele - fra 50 til 76 og hørte ikke for det én eneste gang ...
Denne gang var udgangspunktet 60 kg - Måske 58 eller mindre blev først vejet ved lægen til blodprøve tagning og går aldrig på vægten normalt ... Og har for nysgerrigheds skyld været på vægten lige nu (30+) og vejer 70 kg ... Er slet ikke blevet vejet ved jordemoder, men kun ved lægen ..
Jeg har aldrig haft spiseforstyrrelser godt nok .. Men ville give dig et billede af hvordan det også kan se ud i en helt almindelig graviditet - helt uden påtale fra hverken læge eller jordemoder.
Hvis du er utryg ved hvordan jordemoder og læge forholder sig til din vægt ville jeg sige det til dem når jeg kom ind til undersøgelse ... Jeg ville simpelthen sige jeg gider ikke gå op i min vægt, jeg har tidligere haft spiseforstyrrelser og jeg gider ikke blive dunket i hovedet over at have taget et kg mere på end gennemsnittet
Alt mulig held og lykke i din graviditet
Anmeld
Citér