En speltmor for mig er hende der altid har tjek på tingene, hvor fødselsdagsspisningen til børnehaven aldrig glipper dvs. Det er altid de der sunde boller der har dobbelt hævet og hvor der er det nyeste inden for helsen i og så er der selvsagt blåbær til fordi de er fyldt antioxidanter, nå ja og så elsker hendes børn selvsagt bollerne mens de andre børn sidder med rynken på næsen og drømmer om de hvide hvede med smør og det hele. Det er hende der fortæller mig, at grunden til mine børn er kræsne skal findes i min tilgang til mad for børn kan spise alt, det andet er kulturelt bestemt.
Det er moren der har klippet gækkebreve, pyntet op til påske, når i svømmehallen hver uge, laver babytegn, alt tøj er økologisk (så Hummel helt uden for kategorien), i går lavede børnene deres eget modelervoks, børnene er altid med til at lave mad, de ser aldrig fjernsyn og mor smiler hele tiden - og så fortæller hun selvsagt det her til omverden og kan ikke forstå alle ikke er sådan.
Og mit liv har så lært mig, et lille krads i overfladen og så er det ikke så rosenrødt bogen steder. Jeg kunne også male et billede af vores familie som var beundringsværdigt, men et lille krads så.....!
Jeg har anerkendt jeg ikke kan leve op til hverken speltmoren, den tjekkede karriere mor eller andre mødre. Men jeg griner gerne og kalder gerne mig selv navne alla blomsterbarnet, den flippede og ja wanna be overskudsmoren - speltmor ikke længere er gået bort fra spelt da der var så meget i går derimod hamppulver og lave egne protein stænger
ha ha ha ha
forresten den ultimative speltmor må vel være sif orellana
Anmeld
Citér