Min kæreste vil ikke stoppe med at ryge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Puha - dit indlæg sætter godt nok alle alarmklokker i sving! Hvis du pt. i ramme alvor bor i en etværelses lejlighed med en mand og kommende far, der dagligt ryger hash op af dig og jeres ufødte barn, så har du et ansvar for at søge hjælp - nu!

Jeg er ikke hash-forskrækket, og at fortælle dig at det er en anelse sent at få øjnene op for så massive problemer hjælper nok heller ikke - men:

1: Når man er så afhængig at man ryger hver dag, og ikke engang et kommende barn og/eller skænderier med kæresten får én til at ændre kurs - så har man et misbrug og skal have hjælp.

2: Du har mulighed for at skærme jeres barn mod det som far ikke lige nu magter. Derfor skal der ikke diskuteres længere. Der er ingen gråzoner. Hash og baby hører ikke sammen! Han stopper enten i dag, eller også flytter du - i dag!

3: Hvis ikke jeres problemer løses inden baby kommer, så lover jeg dig at de heller ikke løses efter. Du skal handle nu!

Du må om nødvendigt søge hjælp til ovenstående - hos familie, kommune, læge, krisecenter. Bare du rækker ud og får støtte.

Held og lykke fremad!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2016

Kom-nu-bebs

Ngp skriver:

Hej dejlige ladies, 

Jeg er gravid i 12 uge, og er røg fri siden jeg tog min graviditet test.

Dog er problemet nu at min kæreste som hele tiden siger jeg ikke skal gøre hans rygning til et problem.

Bliver nød til at være ærlig og sige han ryger hash, ikke smøger, selvom de bruges i hans "smøger".

Vi bor fortiden i en 1 vær. Og han gider ikke gå udenfor og ryge har skændes mig frem til en løsning som hedder han ryger ud af vinduet men han gør der for det meste ikke.(ren dovenskab og egoisme)Jeg er godt og grundig sur og ked af det, det meste af tiden, fordi jeg bliver udsat for passiv rygning og ved min familie og rygning ikke er en godt combi. (Mange har fået kræft og død af rygning) 

Jeg vil spørge til råds da jeg ikke kan få min kæreste til at stoppe og han ikke vil gå ud af lejligheden, kan lugte røgen lige så snart han har tændt den, selvom jeg sidder i den anden ende. Føler mig til tider nødsaget til st flygte fra min plads og ud af lejligheden for at skulle ungå passiv rygning. Han mener ikke det er noget problem og nu hvor jeg er stoppet slet ikke jeg skal bare stoppe med at være så nippet. 

Hvad skal jeg gøre? Skal lige siges jeg har verdens mest stædige kæreste, har haft denne debat som oftest ender ud i et skænderi hvor jeg til sidst ender med at bryde ud i gråd fordi jeg er så træt at denne samme endeløse diskussion. Føler jeg ingen vejne kommer. Han synes ikke han har noget problem og kan ikke få ham til at fatte det. 

Han brug for nogle gode råd..

Held ærligt så må du sætte stolen for døren og bede ham vælge, rygning og hash eller dig g bebs. Hvis han ikke dropper rygning så flytter du, ingen chancer det er enten eller. Det er dit barns helbred der står på spil, og her gambler man ikke! 

Undsklyd hvis det er skrevet lidt hårdt, men håber du forstår hvad jeg mener...

Anmeld Citér

23. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hvordan mon det går med dig?

Anmeld Citér

23. marts 2016

Soonmom

Sedigfor skriver:

I min kommune er der nu flere der har røget hash under graviditeten og efter, uden de fik taget barnet, men har opsyn.

Jamen det er da også noget at sigte imod :/

flyt fra ham, han lyder ikke som typen der egner sig til at være far, forstår slet ikke du vælger at ville bringe er barn ind i jeres liv, når der slet ikke lyder til at i er klar til det

Anmeld Citér

23. marts 2016

loop

Ngp skriver:

Hej dejlige ladies, 

Dog er problemet nu at min kæreste som hele tiden siger jeg ikke skal gøre hans rygning til et problem.

Bliver nød til at være ærlig og sige han ryger hash, ikke smøger, selvom de bruges i hans "smøger".

Vi bor fortiden i en 1 vær. Og han gider ikke gå udenfor og ryge har skændes mig frem til en løsning som hedder han ryger ud af vinduet men han gør der for det meste ikke.(ren dovenskab og egoisme)Jeg er godt og grundig sur og ked af det, det meste af tiden, fordi jeg bliver udsat for passiv rygning og ved min familie og rygning ikke er en godt combi. (Mange har fået kræft og død af rygning) 

Jeg vil spørge til råds da jeg ikke kan få min kæreste til at stoppe og han ikke vil gå ud af lejligheden, kan lugte røgen lige så snart han har tændt den, selvom jeg sidder i den anden ende. Føler mig til tider nødsaget til st flygte fra min plads og ud af lejligheden for at skulle ungå passiv rygning. Han mener ikke det er noget problem og nu hvor jeg er stoppet slet ikke jeg skal bare stoppe med at være så nippet. 

Hvad skal jeg gøre? Skal lige siges jeg har verdens mest stædige kæreste, har haft denne debat som oftest ender ud i et skænderi hvor jeg til sidst ender med at bryde ud i gråd fordi jeg er så træt at denne samme endeløse diskussion. Føler jeg ingen vejne kommer. Han synes ikke han har noget problem og kan ikke få ham til at fatte det. 

Mit råd kommer her:

For ca 1 måned siden, skrev du i et indlæg, at i var i en stabil situation boede i lejlighed, styr på økonomien, glædede jer til barnet osv. Rigtig godt alt sammen. Du vidste bare ikke lige, hvordan du skulle få nyheden fortalt til din forældre.

Altså er din kæreste startet først startet med at ryge, her inden for den sidste måned, så bør det også være let for ham at stoppe.

Hvad er der sket i løbet af den ene måned, siden i skændes, han ryger hash, du græder og det hele lyder ustabilt? 

Svaret ligger måske deri.

Anmeld Citér

23. marts 2016

Vilgerneværegravid

Havde flyttet på stedet. Det går ud over jeres barn! Tænk at han kan være så ligeglad med det.

Anmeld Citér

24. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Da jeg var 13 år var jeg engang til fest i en etværelses hvor en fyr røg en joint. Jeg blev skæv af at sidde ved siden af. Prøv at tænk hvad der så sker med et foster og et lille spædbarn

Anmeld Citér

24. marts 2016

Krydserfingre

Undrer mig du ikke svarer? 

Anmeld Citér

24. marts 2016

TNBC

Ngp skriver:

Hej dejlige ladies, 

Hvornår er han begyndt?

For en måned siden skrev at alt var godt, kun at du var bange for familiens reaktion? 

Hvis jeg vidste at min søster boede sammen med en der røg hash hver dag, ville jeg også være nervøs. 

Jeg havde et valg, enten stopper han eller jeg flytter. 

Anmeld Citér

24. marts 2016

lillespir26

Ngp skriver:

Hej dejlige ladies, 

Hvis i er blevet planlagt gravide selvom han ryger hash har du desværre nok ikke så meget at stille op for så kommer han aldrig til at fatte det for det var jo ok med dig før du blev gravid min kæreste røg også hash før vi lavede nr 1 hvor han fik at vide ingen børn ville blive lavet med en misbruger som far og han har kun røget 1 gang efter vi lavede den første som knap er 14 mdr og vi venter nr 2 nu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.