Min kæreste vil ikke stoppe med at ryge!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.257 visninger
21 svar
127 synes godt om
19. marts 2016

Ngp

Hej dejlige ladies, 

Jeg er gravid i 12 uge, og er røg fri siden jeg tog min graviditet test.

Dog er problemet nu at min kæreste som hele tiden siger jeg ikke skal gøre hans rygning til et problem.

Bliver nød til at være ærlig og sige han ryger hash, ikke smøger, selvom de bruges i hans "smøger".

Vi bor fortiden i en 1 vær. Og han gider ikke gå udenfor og ryge har skændes mig frem til en løsning som hedder han ryger ud af vinduet men han gør der for det meste ikke.(ren dovenskab og egoisme)Jeg er godt og grundig sur og ked af det, det meste af tiden, fordi jeg bliver udsat for passiv rygning og ved min familie og rygning ikke er en godt combi. (Mange har fået kræft og død af rygning) 

Jeg vil spørge til råds da jeg ikke kan få min kæreste til at stoppe og han ikke vil gå ud af lejligheden, kan lugte røgen lige så snart han har tændt den, selvom jeg sidder i den anden ende. Føler mig til tider nødsaget til st flygte fra min plads og ud af lejligheden for at skulle ungå passiv rygning. Han mener ikke det er noget problem og nu hvor jeg er stoppet slet ikke jeg skal bare stoppe med at være så nippet. 

Hvad skal jeg gøre? Skal lige siges jeg har verdens mest stædige kæreste, har haft denne debat som oftest ender ud i et skænderi hvor jeg til sidst ender med at bryde ud i gråd fordi jeg er så træt at denne samme endeløse diskussion. Føler jeg ingen vejne kommer. Han synes ikke han har noget problem og kan ikke få ham til at fatte det. 

Han brug for nogle gode råd..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

Rauw

Flyt fra ham. I kan alligevel ikke bo tre mennesker i en 1 værelses, slet ikke med en hashrygende egotripper som din kæreste, så fjerner kommunen altså barnet. Så bliv voksen, pak tasken og skab et godt liv for dig selv og dit barn. Så kan man jo altid håbe faren tar sig sammen senere. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Charlotte N

Flyt fra ham.? Tænk at man kan være så egoistisk 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Sedigfor

Rauw skriver:

Flyt fra ham. I kan alligevel ikke bo tre mennesker i en 1 værelses, slet ikke med en hashrygende egotripper som din kæreste, så fjerner kommunen altså barnet. Så bliv voksen, pak tasken og skab et godt liv for dig selv og dit barn. Så kan man jo altid håbe faren tar sig sammen senere. 

I min kommune er der nu flere der har røget hash under graviditeten og efter, uden de fik taget barnet, men har opsyn.

Anmeld Citér

19. marts 2016

Patriark

Ngp skriver:

Hej dejlige ladies, 

Dog er problemet nu at min kæreste som hele tiden siger jeg ikke skal gøre hans rygning til et problem.

Bliver nød til at være ærlig og sige han ryger hash, ikke smøger, selvom de bruges i hans "smøger".

Vi bor fortiden i en 1 vær. Og han gider ikke gå udenfor og ryge har skændes mig frem til en løsning som hedder han ryger ud af vinduet men han gør der for det meste ikke.(ren dovenskab og egoisme)Jeg er godt og grundig sur og ked af det, det meste af tiden, fordi jeg bliver udsat for passiv rygning og ved min familie og rygning ikke er en godt combi. (Mange har fået kræft og død af rygning) 

Jeg vil spørge til råds da jeg ikke kan få min kæreste til at stoppe og han ikke vil gå ud af lejligheden, kan lugte røgen lige så snart han har tændt den, selvom jeg sidder i den anden ende. Føler mig til tider nødsaget til st flygte fra min plads og ud af lejligheden for at skulle ungå passiv rygning. Han mener ikke det er noget problem og nu hvor jeg er stoppet slet ikke jeg skal bare stoppe med at være så nippet. 

Hvad skal jeg gøre? Skal lige siges jeg har verdens mest stædige kæreste, har haft denne debat som oftest ender ud i et skænderi hvor jeg til sidst ender med at bryde ud i gråd fordi jeg er så træt at denne samme endeløse diskussion. Føler jeg ingen vejne kommer. Han synes ikke han har noget problem og kan ikke få ham til at fatte det. 

Det du beskriver, er opskriften på ulykke. Hvis en kommende faderrolle ikke kan motivere ham til, i det mindste, at gå udenfor og ryge- så har du valgt den forkerte at gå barn med. Ulykkeligvis er du så langt henne, at du ikke kan komme uden om, at han bliver far til dit kommende barn.

Jeg ville kontakte en form for familierådgivning eller familieafdelinger i din kommune- dette kan gøres anonymt.

Anmeld Citér

19. marts 2016

PernilleogLouis

Ngp skriver:

Hej dejlige ladies, 

Vidste du ikke han røg inden du valgte og blive gravid med ham? Måske I skulle ha løst problemet inden ? 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Abracadabra

Det store problem er selvfølgelig, at din kæreste sætter sine egne behov højere end dine og dit kommende barns. Det er en god indikator for, at han ikke er klar til faderrollen. Og med et stofmisbrug er det ikke sikkert, at han nogensinde bliver klar. 

I er unge, ikke færdiguddannede, bor i en etværelses lejlighed, og din kæreste er misbruger. I skal selvfølgelig have noget hjælp fra kommunen, dit barn skal ikke vokse op i passiv hashrygning. 

Det klart bedste er, at du flytter så hurtigt som muligt. DU er nødt til at sætte dit barns behov højere end dine egne, ergo kan I ikke bo sammen.

Du har forsøgt at tale med ham om sagen, det virker slet ikke - I kan derfor ikke bo sammen . 

Anmeld Citér

19. marts 2016

Chellie

Det er hårde ord, du har fået med på vejen fra flere, som kort og kontant skriver, du skal flytte. Men jeg må faktisk give dem ret, selvom det med garanti ikke er, hvad du vil høre. Det handler om dit barn nu, og passiv rygning er skadeligt, selv hvis der ikke havde været hash i. At din kæreste nægter at gøre noget som helst for at bakke op om dig - at han ikke engang kan finde ud af at åbne et vindue! - viser alt for tydeligt at han på ingen måde er klar til at få barn, da han tydeligvis stadig selv er et.

Når du har forsøgt at snakke med ham om det, og han på ingen måde er lydhør, kan jeg desværre heller ikke se andre udveje for dig. Du er nødt til at komme væk fra ham nu, så dit barn og dig kan få en frisk - og røgfri - start. Det bliver kun sværere, jo længere du kommer hen i graviditeten. 

Anmeld Citér

19. marts 2016

FruK

Det skulle I nok have afklaret inden I valgte at få et barn. 

Nu er barnet det vigtigste, og hvis han nægter at ændre på det, må DU være voksen og flytte.

Anmeld Citér

19. marts 2016

lineog4

Ngp skriver:

Hej dejlige ladies, 

Skal lige forstå: din kæreste ryger ikke almindelige cigaretter, men han ryger hash dagligt? 

Nu er jeg ikke den der råber: alarm alarm der er en der ryger hash, men når jeg hører en kommende far ikke kan tage sig sammen og stoppe med rygning og endda rygning af hash indenfor, så tænker jeg der er brug for en alvorlig forventningsafstemning, en alvorlig snak om hvordan I tænker man er forældre osv. Og ja måske i den snak vil du opdage I ikke kan bo sammen og være en familie sammen. 

Hvis det at tage sko og jakke på for at ryge en enkelt joint om dagen (og spørgsmålet er så on det er fedt han har brug for det) er for meget forlangt for det ufødte barn og moren til barnet, så tænker jeg virkelig det bliver op af bakke når han skal bøje tusind principper, lyster for sig selv osv når baby kommer - for tro mig en baby i huset betyder man skal tilsidesætte sig selv og sine behov mange gange på en dag. 

Jeg vil ikke sige; flyt med det samme. Men jeg vil sige, her ville jeg være bedøvende ligeglad med stædighed, kompromisser, skænderier - jeg ville stå stejlt: hvis du vil ryge er det udenfor, hvis du ikke vil gå uden for så må du stoppe med at ryge - meget nemt! Og han kan lige så godt lære det, for når baby er født skal der slet ikke ryges inden for - basta. Vil han ikke indordne sig under de regler ja så skal I nok ikke bo sammen.... 

Og så vil jeg sige, I mangler vist at få talt forældreskab igennem, for nu skal stædighed pakkes langt væk og I bliver ikke to voksne, men to forældre og et lille barn, og det lille barn står over jeres behov 90% af tiden, det er som at få et fuldstændig hjælpeløst væsent  ind i livet og jeres opgave er at søge for det væsen får alt den hjælp det behøver for at overleve og udvikle sig også selvom det betyder at overleve selv på 2 timers søvn, man ikke lige kom på toilettet lige når behovet meldte sig, at man ikke får set det i fjernsynet man gerne ville, ikke får talt færdig i telefonen, ikke får sin mad mens den er varm, ikke får røget den smøg osv.... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.