Økonomi som enlig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2016

Anonym

I skal/kan betale børnebidrag til hinanden, det kan trækkes fra i skat. Men du skal jo betale til to børn. 

Selvom I evt. har en aftale om du måske kun skal betale til et barn, kan han jo senere hen kræve betaling for dem begge! 

Jeg har selv været igennem en skilsmisse. Vi har altid kunne tale fint og har det også godt den dag i dag. MEN! Min eksmand foreslog mig i sin tid at vi havde er barn boende hver. Dette var KUN af økonomiske årsager! Jeg har fortrudt så inderligt at jeg sagde god for den! For tit har jeg haft børnene mere en 7/7 og så har jeg haft ALLE udgifter til dem. 

Jeg bruger faktisk mange penge på børnene. Bare 3 flyverdragter, 3 vinterjakker, 3 huer og 3 par vinterstøvler kan jo nemt løbe op og så rækker de 2500kr fra din eks ikke langt, synes jeg. Der kommer jo også bare almindeligt tøj. 

Jeg vil bare sige at du skal tænke dig grundigt om! Det er noget møg at gøre sådan, af økonomiske årsager! Og ja, det er surt med hund og kat. Måske han kunne finde noget billigere hvor dyr er tilladt? 

Hvad hvis I evt. byttede, så du bliver boende i rækkehuset med børnene og han finder noget andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2016

lineog4

Umiddelbart lyder det ikke helt fair, men på den anden side forstår jeg din og din ex's tanker om at børnene skal kunne blive i vante omgivelser. 

Og tænker så også med to kontanthjælp eller en kontanthjælp og en SU så er der vel heller ikke meget mere end 400 kr om måneden til tøj, sko mm. Til børnene. Jeg ville godt kunne klare mig for de penge til tøj til ungerne hvis jeg skulle - ja tror faktisk ikke jeg bruger meget mere. 

Mit råd ville være at skrive ned hvad du bruger og så aftale I vurderer efter er halvt år, og ja i det hele taget at det skal tages op en gang imellem, for hvad når ex forhåbentlig får er arbejde, eller hvad hvis han får en ny partner eller..... Men en start hvor fokus er på så lidt forandring for ungerne som muligt er vel okay.

Anmeld Citér

19. marts 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg synes du skal finde en, der kan hjælpe dig med at få overblik over det økonomiske. Altså hvad får i hver især ud af at have bopælsadressen, hvordan kommer jeres indtægter og udgifter til at se ud osv. Hvad med kontanthjælpsloftet rammer det jer/ham?

er det evt. Muligt du kunne blive boende?

Sog så sæt dig ned og se på hvad der er fair og holdbart. Umiddelbart synes jeg ikke ordningen lyder retfærdig. Du skal flytte, have færrest penge, flest udgifter til børnene og mest ansvar for dem. Han bliver boende får flest penge og færrest udgifter og mindst ansvar.  Og er det en syv syv ordning i skal have, hvis du ikke engang mener han vil være i stand til at købe tøj til dem? Hvad så med mad, legeaftaler og forældre ting.

jeg tænker bare man ikke skal have en konfliktløs skilsmisse for enhver pris, så find en eller to du kan sparre med om det er veninder, mødrehjælpen eller noget helt tredje er ligegyldigt, men find nogen til at være på din side for han er tydeligvis på sin og ikke jeres.

Anmeld Citér

19. marts 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Ja det er også det vi har skrevet i budget- 2 SFO til ham og en i børnehave til mig.  Hvis det så er gratis istedet så er det jo bare lækkert. Ved du egentlig om man får de der tilskud hver tredje måned som enlig forsøger hvis vi ikke søger børnetilskud eller bidrag fra hinanden? 

Det kan i godt få

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.