Økonomi som enlig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.664 visninger
23 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg står og skal flytte fra min eks. Han bliver boende og vil ha bopælen over to af vores børn og jeg skal så ha bopælen over vores tredje barn. Vi skal have børnene 7/7. Jeg kommer til at have 3209 til mad pr måned + børnepenge for 1 barn hver tredje måned. Udover det vil min eks give mig 2500kr hver tredje måned og så skal jeg søger for alt tøj og sko, vintertøj osv til alle tre børn. Lyder det okay? Og er der nogen der ved om vi skal søge børnepenge af hinanden for at kunne få de der enlig tilskud? Mvh mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg står og skal flytte fra min eks. Han bliver boende og vil ha bopælen over to af vores børn og jeg skal så ha bopælen over vores tredje barn. Vi skal have børnene 7/7. Jeg kommer til at have 3209 til mad pr måned + børnepenge for 1 barn hver tredje måned. Udover det vil min eks give mig 2500kr hver tredje måned og så skal jeg søger for alt tøj og sko, vintertøj osv til alle tre børn. Lyder det okay? Og er der nogen der ved om vi skal søge børnepenge af hinanden for at kunne få de der enlig tilskud? Mvh mig

Jeg ville ikke synes det er okay med det du beskriver. 

Min eksmand og jeg har også et barn boende hver og der er aftalen at alle de børnepenge han får til vores søn, får jeg, da jeg sørger for alle udgifter til børnene. Tøj, sko, skoletaske, sportsaktiviteter, dans mv. 

Dette var vi begge enige om og har gjort sådan de sidste 4 år. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

2500,- hver 3. måned til tøj, sko osv til 3 børn lyder overhovedet ikke rimeligt. 

Han får børnepenge for 2 børn så han burde selv købe til de 2 og du så køber til den sidste.

Anmeld Citér

18. marts 2016

Fremad

NEJ.... I har ungerne lige meget. Han får div tilskud til 2, får børnepenge og giver dig hvad der svarer til kun det som.man får oveni som ekstra forsørger nærmest... Og så skal du betale alt til ungerne.....

Pt får vi Ca 7000 kr i børnepenge hver 3 måned... Vi har en på 1 år og en på 10... Vi bor sammen, så vi får ikke tillæg som enlig... Så kan du selv hurtigt se hvor meget han propper i lommen mens du skal betale 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym trådstarter

Problemet er bare at han aldrig har købt deres ting, og ved bare de kommer til at mangle alt og gå i for småt og hullet tøj hvis jeg ikke køber det Og han vil ikke betale mere end max max max 1000kr pr måned til tøj og sko osv siger han. Omvendt vil han heller ikke opgive bopælen for så har han ikke råd til at leje det rækkehus vi bor i, som jeg flytter fra. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Problemet er bare at han aldrig har købt deres ting, og ved bare de kommer til at mangle alt og gå i for småt og hullet tøj hvis jeg ikke køber det Og han vil ikke betale mere end max max max 1000kr pr måned til tøj og sko osv siger han. Omvendt vil han heller ikke opgive bopælen for så har han ikke råd til at leje det rækkehus vi bor i, som jeg flytter fra. 

Ligegyldigt hvad er det ikke rimeligt. Og går i i statsforvaltningen vil de også sige han selv skal købe når han får børnepengene. 

Han får jo gratis institution til begge børn, så i realiteten propper han mange mange penge i lommen. Vi har en på 5 år og en på 2 år, i januar fik vi 8000,- så du kan godt se hvor meget han kan putte i lommen til sig selv. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ekstra: 

Man får omkring 3000,- ekstra hver 3. måned "bare" fordi man er enlig. 

Så hvis vi nu siger han får 11.000,- i alt og så kun giver dig 2500,- det jo langt fra rimeligt. Og der er ikke noget der hedder "gider ikke" enten betaler han et rimeligt beløb, eller også køber han selv. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

lineog4

Benjamins'mor skriver:

Ligegyldigt hvad er det ikke rimeligt. Og går i i statsforvaltningen vil de også sige han selv skal købe når han får børnepengene. 

Han får jo gratis institution til begge børn, så i realiteten propper han mange mange penge i lommen. Vi har en på 5 år og en på 2 år, i januar fik vi 8000,- så du kan godt se hvor meget han kan putte i lommen til sig selv. 

Hvorfor får han gratis institution? Ikke jeg er uenig, men forstår bare ikke

Anmeld Citér

18. marts 2016

Benjamins'mor

lineog4 skriver:

Hvorfor får han gratis institution? Ikke jeg er uenig, men forstår bare ikke

Det gør enlige som regel. 

Og tænker ikke han tjener ret meget hvis han skal have 2 børns adresse for at få råd til huslejen.

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Det gør enlige som regel. 

Og tænker ikke han tjener ret meget hvis han skal have 2 børns adresse for at få råd til huslejen.

Vi er begge på kontanthjælp, jeg starter dog uddannelse til august. Pt gir vi ca 1000kr for en i børnehave og to i SFO og det er bare det beløb jeg har regnet med over i det nye budget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.