Økonomi som enlig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Vi er begge på kontanthjælp, jeg starter dog uddannelse til august. Pt gir vi ca 1000kr for en i børnehave og to i SFO og det er bare det beløb jeg har regnet med over i det nye budget. 

Hvis han har adressen på de 2 af dem, så er det også ham der skal betale institution for dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2016

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Hvis han har adressen på de 2 af dem, så er det også ham der skal betale institution for dem. 

Ja det er også det vi har skrevet i budget- 2 SFO til ham og en i børnehave til mig.  Hvis det så er gratis istedet så er det jo bare lækkert. Ved du egentlig om man får de der tilskud hver tredje måned som enlig forsøger hvis vi ikke søger børnetilskud eller bidrag fra hinanden? 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg står og skal flytte fra min eks. Han bliver boende og vil ha bopælen over to af vores børn og jeg skal så ha bopælen over vores tredje barn. Vi skal have børnene 7/7. Jeg kommer til at have 3209 til mad pr måned + børnepenge for 1 barn hver tredje måned. Udover det vil min eks give mig 2500kr hver tredje måned og så skal jeg søger for alt tøj og sko, vintertøj osv til alle tre børn. Lyder det okay? Og er der nogen der ved om vi skal søge børnepenge af hinanden for at kunne få de der enlig tilskud? Mvh mig

Du kan som enlig søge om friplads i daginstitution, ekstraordinært børnetilskud og boligsikring 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ja det er også det vi har skrevet i budget- 2 SFO til ham og en i børnehave til mig.  Hvis det så er gratis istedet så er det jo bare lækkert. Ved du egentlig om man får de der tilskud hver tredje måned som enlig forsøger hvis vi ikke søger børnetilskud eller bidrag fra hinanden? 

Sagtens. 

Men det giver da ikke mening at betale børnebidrag til hinanden. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

alenemor42

Så han vil have 2 børn boende så han kan blive i rækkehuset ?

Det klinger helt skævt i mine øre.

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Så han vil have 2 børn boende så han kan blive i rækkehuset ?

Det klinger helt skævt i mine øre.

Hvad er hult? Alternativet er at han også flytter i en billig lejlighed hvor man ikke må ha dyr og vores børn så ikke bare skal igennem det her, men også igennem at skulle af med vores store datters elskede kat, og familiens 5 år gamle hund. 

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym

Måske er du ikke enig i at han har to adresser og du en, hvis det alligevel er dig der plejer at stå for indkøb af tøj mm. 

Overvej lige hvad du evt ellers plejer at stå for med børnene.

er det jer begge der lægger mærke til hvordan de trives, og lige følger op hvis der er noget i institutionen?

hvem går børnene til når de er kede, eller trætte af noget med kammerater, voksne mm?

Hvem af jer lægger mærke til, deres behov for kammerater, hvordan det går med fritidsinteresser, hvornår de skal ha ro osv.

hvis det mest er dig, vil jeg virkelig reoverveje jeres syv syv ordning og adresser og økonomi!!

for så kommer du til at slide dig ihjel, med at samles børn op, samtidig med en økonomi der slet ikke hænger sammen, og det studie kan du godt glemme..

sorry men jeg har været der.

kommer du fra et forhold hvor ex plejer at få sit igennem, for uenighed bliver til kampe som du ikke magter??

så er det bare om at komme i Statsforvaltningen, og få dem til at hjælpe jer med at lave ordninger der har en chance for at holde for jer alle fem. Også det økonomiske.

jeg ville forhøre mig hos Statsforvaltningen, hvad de tænker om økonomien. Hvis det ligger langt fra det din mand vil, serverer du det du vil. Hvis ikke han vil det, må du sige at så må I få Statsforvaltningen til at hjælpe. For de er vandt til dette, og har erfaring for hvad der virker.

stejler han, skal du vide det IKKE bliver lettere med tiden - tværtimod. Så du kan lige så godt lave det ordentligt fra starten.

det kan virkelig være livsnødvendige med back up hvis det er sådan en nyser du skal i gang med.

man kan ringe til forældre telefonen i børns vilkår. Måske har du en veninde med hår på brystet der kan buste dig når det går for sig. Og ellers er en god psykolog eller terapeut virkelig godt givet ud. 

Til slut. Gå ikke betingelsesløst med på de udspil din ex har. Han er vidst god til at male sin egen kage, uden øje for fællesskab og dig. En god sætning er, det vil jeg lige tænke over

Anmeld Citér

18. marts 2016

MinPrins

NEJ! Det er ikk iorden... Hvis han skal have så meget af børnepengene skal han selv købe tøj til dem... Jeg vil råde dig til at tage i statsamtet og får styr på det hele, ellers så kører det hele galt på et tidspunkt....

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym

I kan få dobbelt børnetilskud for alle børnene.

så din mand får ml 2500  og 3000kr gane fire og du får gange to pga. du har adresse på en.

at du oveni får 2500kr gør at I i alt får ca. Lige meget. Ud fra det dur det jo ikke at du så har alle udgifter til tøj mm. Medmindre at du selvfølgelig gerne vil betale for at din mand bliver i huset...

spørg til råds i de offentlige instanser, så du træffer valg der holder

bedste ønsker til jer alle fem herfra

og jo jo i skal endelig krydse børnebidrag til hinanden, da I kan trække fra i skat. Men vær nu vågen, du skal jo ikke betale for to og han for en!! 

Det der har været gjort mange gange før. Så igen, forhør dig i Statsforvaltningen ikk

Anmeld Citér

18. marts 2016

Anonym

Læg også mærke til hvilket af børnene du evt skulle have adresse på. Den ældste ryger jo hurtigst ned i beløb, og når hurtigst alderen hvor udbetalingen stopper, men udgifter er der stadig for dem alle tre..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.