Sygemelding ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvis jeg vender tilbage har jeg 7 ugernes arbejde tilbage da jeg har bedt om ferie i resten af tiden! Ihh jeg syntes virkelig det er svært! Men hvis hun vil have mig sygemeldt kan jeg jo heller ikke tage på ferie... Jeg føler mig bare lidt tvunget til det.. 

Men ellers kunne du vel bare være sygemeldt indtil din ferie starter, så er der vel ikke nogle problemer. Jeg siger på ingen måde at du skal lade dig sygemelde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2016

L-Lotte

Berta skriver:

Ja - mente nok der var noget om det. Men det er stadig arbejdsgivers behov - og derfor arbejdsgiver der må anmode om det. Alternativt kan arbejdsgiver jo bare betale løn under sygdom uden refusion.  

Udbetaling Danmark vil have lægeerklæringen direkte fra lægen og ikke via arbejdsgiver, så arbejdsgiver ser ikke lægeerklæringen med mindre de også beder omen.

Anmeld Citér

14. marts 2016

Berta

L-Lotte skriver:

Udbetaling Danmark vil have lægeerklæringen direkte fra lægen og ikke via arbejdsgiver, så arbejdsgiver ser ikke lægeerklæringen med mindre de også beder omen.

Ok. Men så må udbetaling DK vel anmode om den når de har behovet. Og det gør de vel ikke før end arbejdsgiver har anmodet om refusion af sygedagpenge. 

Derfor også en god idé at orientere sin læge om at man efter aftale med arbejdsgiver er sygemeldt. Hvis lægen er uenig så er det jo sådan set arbejdsgiver der har et problem i det her tilfælde hvor netop arbejdsgiver ønsker ansatte sygemeldt selvom den ansatte godt mener at kunne arbejde fortsat på skånehensyn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.