Anonym skriver:
Min lægen er bare sådan en type hvor man næsten skal være skind død for at blive undersøgt...
Har ikke selv haft noget med bækkenet, men har haft en del kollegaer (og også i min omgangskreds). Og ingen af dem startede med en fuld sygemelding frem til barsel. De fleste fik 2 ugers sygemelding hvor de skulle til fys mm. For synes om det kunne bedres med nogle simple øvelser og hjælpemidler, for nogen kunne det og de kom så tilbage på arbejde, nogle af dem på fuld tid og andre på en deltidssygemelding. Nogle måtte helt opgive arbejde men det var altid efter forsøg på om det kunne lade sig gøre med Faaborg øvelser.
Og ja det er en lidt sur proces for os kollegaer, kommer de tilbage, kan der ansættes en vikar osv. Men synes det er reelt at man skal se om man ved hjælp af fys og øvelser kan varetage en del af sit arbejde.
Nu kan man sige du er så langt i graviditeten så først en sygemelding på 2 uger for at aflaste, så skal du jo nærmest på barsel. Men jeg forstår de læger som fastholder man ikke "bare" får en sygemelding før man har forsøgt nogle ting....
Anmeld
Citér