Sygemelding ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.546 visninger
22 svar
4 synes godt om
13. marts 2016

Anonym trådstarter

Bum bum ja altså landet ligger sådan at min chef helst ser jeg bliver sygemeldt resten af graviteten..  Kan jeg bare gå ned til min læge og sige det eller hvordan forgår det?? 

Klik her og skriv...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er jo ikke din chef som vurderer om du skal sygemeldes. Det skal din læge vurdere.

Anmeld Citér

13. marts 2016

ESV

Har du så meget fravær at det går ud iver arbejdspladsen? Hvorfor vil din chef gerne have dig til at blive hjemme?

Anmeld Citér

13. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Bum bum ja altså landet ligger sådan at min chef helst ser jeg bliver sygemeldt resten af graviteten..  Kan jeg bare gå ned til min læge og sige det eller hvordan forgår det?? 

Klik her og skriv...

Hvorfor vil din chef have dig sygemeldt?

Jeg gik til min læge pga mange plukveer og slem bækkenløsning og blev sygemeldt pga det.

Anmeld Citér

13. marts 2016

lineog4

Hmm tænker der må være en grund til din leder siger sådan fx deltids sygemelding eller utrolig meget sygdom som er begrundet i graviditet og ja så er det vel egen læge der skal lave sygemeldingen på baggrund af en lægelig vurdering. 

Hvad vil du gerne selv, for er du fx tidligt i graviditet så kan det blive en lang stund hjemme med sygemelding og bagefter en barsel. 

Anmeld Citér

13. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg har ikke haft noget sygdom ud over 2 dage... Og nu en ugen oven i pga bækken smerter jeg kan slet ingen ting! Der ikke mange ting jeg kan klare på mit arbejde så længe jeg har det sådan! jeg vil bare være til besvær... 

Anmeld Citér

13. marts 2016

Mullesmith

Anonym skriver:

Jeg har ikke haft noget sygdom ud over 2 dage... Og nu en ugen oven i pga bækken smerter jeg kan slet ingen ting! Der ikke mange ting jeg kan klare på mit arbejde så længe jeg har det sådan! jeg vil bare være til besvær... 

Ja så skal du nok ned til lægen og sygemeldes pga bækkensmerter, det blev jeg selv i uge 12 

Anmeld Citér

13. marts 2016

Anonym trådstarter

Min lægen er bare sådan en type hvor man næsten skal være skind død for at blive undersøgt...  

Anmeld Citér

13. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 28 

Anmeld Citér

14. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

Min lægen er bare sådan en type hvor man næsten skal være skind død for at blive undersøgt...  

Har ikke selv haft noget med bækkenet, men har haft en del kollegaer (og også i min omgangskreds). Og ingen af dem startede med en fuld sygemelding frem til barsel. De fleste fik 2 ugers sygemelding hvor de skulle til fys mm. For synes om det kunne bedres med nogle simple øvelser og hjælpemidler, for nogen kunne det og de kom så tilbage på arbejde, nogle af dem på fuld tid og andre på en deltidssygemelding. Nogle måtte helt opgive arbejde men det var altid efter forsøg på om det kunne lade sig gøre med Faaborg øvelser. 

Og ja det er en lidt sur proces for os kollegaer, kommer de tilbage, kan der ansættes en vikar osv. Men synes det er reelt at man skal se om man ved hjælp af fys og øvelser kan varetage en del af sit arbejde. 

Nu kan man sige du er så langt i graviditeten så først en sygemelding på 2 uger for at aflaste, så skal du jo nærmest på barsel. Men jeg forstår de læger som fastholder man ikke "bare" får en sygemelding før man har forsøgt nogle ting....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.