Kan ikke længere tåle bind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2016

loop

modesty skriver:

Jeg er aldrig blevet helt gode venner med min divacup (men kender mange som er glade for den). Jeg sværger til stofbind - da jeg også har meget sart hud dernede og får kløe og irritation af syntetiske bind.

Jeg bruger dem her:

https://www.naturebaby.dk/shop/stofbind-oeko-546p.html

I det link du har sat ind, omtaler de trusseindlæg, men jeg kan ikke finde dem på siden. Vil du hjælpe mig?

Hvor længe holder disse bind? Her mener jeg hvor mange gange de tåler vask.

Trådstarter, håber det er ok at jeg spørger i din tråd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2016

modesty

I det link du har sat ind, omtaler de trusseindlæg, men jeg kan ikke finde dem på siden. Vil du hjælpe mig?

Hvor længe holder disse bind? Her mener jeg hvor mange gange de tåler vask.

Trådstarter, håber det er ok at jeg spørger i din tråd

Det er vist størrelsen der hedder mini som de kalder trusseindlæg.

Jeg ved ikke hvor lang tid de holder, men de er jo lavet af stof. Så vel ligeså lang tid som et stykke tøj lavet af fast stof holder?

Anmeld Citér

15. marts 2016

GrønStjerne

Har selv oplevet præcis det du beskriver.

Jeg læste op på det, og der er virkelig meget crap i de almindelige bind. Det lykkedes mig at slippe for rødme og irritation (og kløe flere dage efter jeg var færdig med at bruge bind), ved at købe astma og svanemærkede bind.

De kan fås i Kvickly bl. a.. Du kan jo i hvert fald prøve inden du skal ud i det med cup osv.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Risse

CaWi skriver:

Efter jeg fødte for små 4 år siden, har jeg ikke brudt mig om at bruge tampon. Derfor har jeg sjældent brugt det, men i stedet bind. 

Nu har jeg så bare de sidste tre/fire gange jeg har haft mens, haft det problem at jeg bliver rød og "hudløs" mellem ballerne. Altså ikke der hvor binder rører ved huden, men ca derfra og op imod lænden. 

Jeg er derfor igang med at finde alternativer, og vil derfor gerne høre fra nogen der bruger lady/divacup. 

De fleste bind er lavet af plastik og fyldt med parfumer og hormonforstyrrende stoffer. I de fleste helsekostbutikker kan man få helt almindelige bind og tamponer til almindelige priser men som er lavet af bomuld og uden parfume og andet skidt. 

Jeg kunne forestille mig at det er det du har slået ud på, og vil anbefale dig at kigge efter de andre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.