Kan ikke længere tåle bind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2016

hekran

Jeg elsker min ladycup!!!

Det er helt seriøst den bedste ting, som nogensinde er opfundet. Hold kæft, det er nemt at have menstruation. Jeg var i svømmehallen i dag og skænkte ikke min menstruation en tanke! Jeg behøver aldrig rejse mig laaangsomt eller løbe på toilettet. 

Den første dag, måske to dage, tømmer jeg den to gange om dagen. 

Jeg har haft min i 2,5 år (købte den efter fødslen af vores 4. barn) og skifter aldrig til bind igen. Jeg bruger dem slet ikke. Jeg bruger altid trusseindlæg og har også et trusseindlæg i, når jeg har menstruation. Jeg har ALDRIG blødt igennem, men nogen gange kommer der en dråbe på indlægget. Så tømmer jeg den bare.

Første gang prøvede jeg den i et par dage uden menstruation, bare for at få en fornemmelse af, hvordan det sættes op. Nu er det nemt. Man skal bare huske at klippe 'snoren' ned, så den ikke generer.

Anbefaler den til alle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2016

CaWi

CR skriver:

Mystisk sådan har jeg også fået det med bind her det sidse stykke tid.

Gad vide om der er noget specielt nyt i dem.

Hvilke har du brugt? 

Jeg har brugt de lyserøde libresse.

Har altid brugt always, men skiftede fordi jeg synes de var dyre. Så længe har jeg brugt de billigere mærker. Men det er ligegyldigt om det er dem fra netto, Rema, Bilka osv. Jeg er hver gang nød til at bruge knægtens "numsesalve", fordi det bliver så forfærdeligt smertefuldt. 

Har prøvet at kigge om der står noget om duftstoffer. Dem har jeg nemlig altid gået uden om, men der står virkelig intet på pakkerne 

Anmeld Citér

14. marts 2016

CaWi

Tak for svar alle sammen 

Anmeld Citér

14. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
CaWi skriver:

Efter jeg fødte for små 4 år siden, har jeg ikke brudt mig om at bruge tampon. Derfor har jeg sjældent brugt det, men i stedet bind. 

Nu har jeg så bare de sidste tre/fire gange jeg har haft mens, haft det problem at jeg bliver rød og "hudløs" mellem ballerne. Altså ikke der hvor binder rører ved huden, men ca derfra og op imod lænden. 

Jeg er derfor igang med at finde alternativer, og vil derfor gerne høre fra nogen der bruger lady/divacup. 

Ved ikke om det er det samme som mig, men hvad med økobind/allergitestede? Jeg får røde knopper af almindelige bind, men fint med nogle økobind jeg køber på nettet

Anmeld Citér

14. marts 2016

modesty

CaWi skriver:

Efter jeg fødte for små 4 år siden, har jeg ikke brudt mig om at bruge tampon. Derfor har jeg sjældent brugt det, men i stedet bind. 

Nu har jeg så bare de sidste tre/fire gange jeg har haft mens, haft det problem at jeg bliver rød og "hudløs" mellem ballerne. Altså ikke der hvor binder rører ved huden, men ca derfra og op imod lænden. 

Jeg er derfor igang med at finde alternativer, og vil derfor gerne høre fra nogen der bruger lady/divacup. 

Jeg er aldrig blevet helt gode venner med min divacup (men kender mange som er glade for den). Jeg sværger til stofbind - da jeg også har meget sart hud dernede og får kløe og irritation af syntetiske bind.

Jeg bruger dem her:

https://www.naturebaby.dk/shop/stofbind-oeko-546p.html

Anmeld Citér

14. marts 2016

CaWi

modesty skriver:

Jeg er aldrig blevet helt gode venner med min divacup (men kender mange som er glade for den). Jeg sværger til stofbind - da jeg også har meget sart hud dernede og får kløe og irritation af syntetiske bind.

Jeg bruger dem her:

https://www.naturebaby.dk/shop/stofbind-oeko-546p.html

Jeg tror jeg er lidt "sart" mht at skulle vaske og genbruge sådan nogen 

Anmeld Citér

14. marts 2016

CaWi

Roselil skriver:

Ved ikke om det er det samme som mig, men hvad med økobind/allergitestede? Jeg får røde knopper af almindelige bind, men fint med nogle økobind jeg køber på nettet

Jeg gider bare ikke at bruge en halv formue på bind, eller på at prøve at finde ud af hvad jeg kan tåle. 

Derfor tænkte jeg at give det andet et forsøg 

Anmeld Citér

14. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
CaWi skriver:

Jeg gider bare ikke at bruge en halv formue på bind, eller på at prøve at finde ud af hvad jeg kan tåle. 

Derfor tænkte jeg at give det andet et forsøg 

Ja, har selv fået lyst til at prøve sådan en "kop" efter jeg har fulgt debatten

Anmeld Citér

14. marts 2016

mummimia

Følger lige med, jeg kan KUN tåle de "dyre" mærker (always) men har fundet ud af at Lidls Sempre er helt fantastiske de andre mærker hæver jeg op af og bliver hudløs

Anmeld Citér

14. marts 2016

komodo

Duer diva Cuppen også til MEGET voldsom mens?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.