Kan ikke længere tåle bind?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.017 visninger
23 svar
6 synes godt om
13. marts 2016

CaWi

Efter jeg fødte for små 4 år siden, har jeg ikke brudt mig om at bruge tampon. Derfor har jeg sjældent brugt det, men i stedet bind. 

Nu har jeg så bare de sidste tre/fire gange jeg har haft mens, haft det problem at jeg bliver rød og "hudløs" mellem ballerne. Altså ikke der hvor binder rører ved huden, men ca derfra og op imod lænden. 

Jeg er derfor igang med at finde alternativer, og vil derfor gerne høre fra nogen der bruger lady/divacup. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
CaWi skriver:

Efter jeg fødte for små 4 år siden, har jeg ikke brudt mig om at bruge tampon. Derfor har jeg sjældent brugt det, men i stedet bind. 

Nu har jeg så bare de sidste tre/fire gange jeg har haft mens, haft det problem at jeg bliver rød og "hudløs" mellem ballerne. Altså ikke der hvor binder rører ved huden, men ca derfra og op imod lænden. 

Jeg er derfor igang med at finde alternativer, og vil derfor gerne høre fra nogen der bruger lady/divacup. 

ender ikke nogen der bruger cup.

men kender en som syr sine egne bind. Måske det kunne være en mulighed.

Anmeld Citér

13. marts 2016

LilleLy

Jeg bruger for det meste ladycup og er rigtig glad for det. Det krævede noget øvelse i starten at få den til at sidde ordentligt, så der brugte jeg bind sammen med, bare for en sikkerheds skyld. 

Jeg har ikke børn (endnu), så i forhold til brugen af det efter fødsel kender jeg ikke til. Men er det noget bestemt du vil vide om det? Så kan jeg jo prøve at svare ud fra de erfaringer jeg selv har 

Anmeld Citér

13. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
CaWi skriver:

Jeg bruger divacup og er SÅ glad for det! Jeg kommer aldrig til at bruge andet! (Udover nok i forb. med fødsel af nr 2 til den tid).

Har du nogle specifikke spørgsmål?

Anmeld Citér

13. marts 2016

CaWi

Jeg tænker på om det ikke er ubehageligt at have op? Kan man virkelig undgå at den lækker? Hvordan ved man hvad str man skal bruge? Hvordan får man den ud?( der findes mange videoer på youtube om hvordan man folder den, så den kan komme op, men ikke rigtig noget om hvordan den kommer ud igen.) og hvordan med rengøring? Her tænker jeg på, at på mit job er der ikke håndvask på selve toilettet, men ude foran, OG det er fælles toilet med mændene. De vil nok synes det er mærkeligt jeg står der og skyller den (ja eller måske faktisk lidt ulækkert)

Anmeld Citér

13. marts 2016

ninibadini

CaWi skriver:

Jeg tænker på om det ikke er ubehageligt at have op? Kan man virkelig undgå at den lækker? Hvordan ved man hvad str man skal bruge? Hvordan får man den ud?( der findes mange videoer på youtube om hvordan man folder den, så den kan komme op, men ikke rigtig noget om hvordan den kommer ud igen.) og hvordan med rengøring? Her tænker jeg på, at på mit job er der ikke håndvask på selve toilettet, men ude foran, OG det er fælles toilet med mændene. De vil nok synes det er mærkeligt jeg står der og skyller den (ja eller måske faktisk lidt ulækkert)

Jeg har godt nok ikke prøvet sådan en kop, men mener at man kun skal tømme den en gang om dagen, så det kan jo være et andet tidspunkt end på arbejde. Overvejer også at prøve sådan én, så følger lige med

Anmeld Citér

13. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
CaWi skriver:

Jeg kan overhovedet ikke mærke den når den sidder rigtigt.  Det kræver lidt træning, men man lærer det i løbet af et par dage. Jeg synes ofte at tamponer kan sidde og glide lidt ud, eller genere, men det oplever jeg overhovedet ikke med divacuppen. Når jeg ikke er på hormon prævention bløder jeg MEGET. Ca 30 ml om dagen de første 2 dage, hvilket betyder at den så skal tømmes morgen middag og aften. Men altså, det er virkelig meget, og så galt at jeg også bløder bagud og har stærke smerter.. Pt har jeg p-stav og bløder ikke ret meget, heldigvis

De fleste kan nøjes med at tømme den morgen og aften. Jeg synes det er SÅ fedt at jeg kun skal beskæftige mig med al den blod 2 gange om dagen og på intet tidspunkt bløder igennem. Så du kan nemt undgå oftenlige toiletter. Jeg plejer bare lige at skylle den morgen og aften når jeg bløder (sørger for at den er fri for alle rester) og så vasker jeg den grundigt når jeg er færdig med at bløde. Piece of cake

Når den skal ud så stikker du en finger op og trykker på kanten af den, så vacuumet brydes. Og så kan du nemt lige trække den ud uden at det gør ondt

Der er 2 str på divacup. Str 1 er til kvinder under 30 der IKKE har født (vaginalt eller kejsersnit). Str 2 er til kvinder der HAR født (vaginalt eller kejsersnit) og/eller er over 30. 

Lige som kommentar: Der er ikke risiko for sygdom som der er ved brug af tampon, selvom den sidder i 12 timer af gangen. Kan ikke huske præcist hvorfor, men det er altså ikke noget man skal være bange for. Derudover er der heller ingen lugt gener fordi blodet er "fanget" oppe i skeden og ikke kommer i kontakt med luften. Kæmpe bonus i min bog

Anmeld Citér

13. marts 2016

CR

CaWi skriver:

Mystisk sådan har jeg også fået det med bind her det sidse stykke tid.

Gad vide om der er noget specielt nyt i dem.

Hvilke har du brugt? 

Jeg har brugt de lyserøde libresse.

Anmeld Citér

13. marts 2016

LilleLy

CaWi skriver:

Som en lille sidebemærkning, så er der vist nogle bind som er begyndt at blive lavet med duftestoffer i. Det kan være man skal være ekstra opmærksom på det, hvis man ikke helt kan tåle det (jeg er ikke 100% sikker, så hæng mig ikke op på det)

-Jeg kan kun lige mærke det, lige når den er kommet op den første dag. Resten af tiden kan jeg ikke mærke den (jeg har nogle gange været lige ved at glemme at jeg havde den i)

- Det var kun lige i starten at jeg havde lidt problemer med at den lukkede,  fordi jeg ikke havde helt styr på hvornår den sad rigtigt.

- Jeg bruger ladycup og på deres hjemmeside et en nem vejledning til hvilken størrelse.

- Når jeg skal have den ud trykker jeg den lidt på siden, som en anden beskriver. Eller også trækker jeg i "tappen" for neden samtidig med at jeg vipper den - jeg kan IKKE anbefale bare at trække lige ned. 

- Hvis jeg ikke har en vask inde ved toilettet så plejer jeg bare at tørre det værste af med noget papir og sætter jeg den op igen. Alt efter hvor meget du bløder er det slet ikke sikkert du behøver tømme den på arbejde. De første to dage bløder jeg en del så der tømmer jeg den også midt på dagen, men eller kan morgen og aften være nok.

Det er vist noget med at der også er en version som hedder mooncup, den har jeg hørt skulle være lidt træls fordi den er lidt mere stiv i det end de andre mærker

Jeg er glad for min og kan virkelig anbefale det.

Anmeld Citér

13. marts 2016

Tystys14

Mystisk sådan har jeg også fået det med bind her det sidse stykke tid.

Gad vide om der er noget specielt nyt i dem.

Hvilke har du brugt? 

Jeg har brugt de lyserøde libresse.

Pudsigt de sidste gange har jeg også fået helt hudløse områder, lige ved lårene og bagtil  

Har bare ikke kunne regne ud om det bindene der er årsagen. Men nu i skriver det, virker det meget sandsynligt at det derfor.   Meget ubehagelig. (Måtte låne lillepigens zinksalve sidste gang )

kunne være man også skulle overveje andet alternativ til bind.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.