Hvad synes i? Angående barnedåb/fødseldag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Du skriver, at du ikke forventer noget til gengæld, men lige forinden har du skrevet, at du bliver ked af kun at få en SMS med tak. Så noget forventer du jo - om det så er, at de inviterer dig, aftaler, at du skal passe den lille, eller noget helt tredje. 

Jeg tænker, at din søster er blevet mor for første gang, den lille er kun 1 1/2 år endnu, og måske er det bare helt anderledes for din søster, end hun forestillede sig under graviditeten. Måske er hun kun tryg ved, at det er jeres mor, der passer den lille endnu, måske er hun slet ikke klar til at lade dig tage den lille, måske har hun intet behov for at lade den lille passe, med mindre der er en rigtigt god grund til det. 

De var syge, da din niece fyldte et år, og jeg kan godt sætte mig ind i, at de kun kunne overskue besøg fra jeres forældre - og at de ikke efterfølgende arrangerede en "erstatningsfødselsdag" for gæsternes skyld. Det var klodset af hende at bede dig om gaverne efterfølgende, men på den anden side, så ville du jo gerne give dem. 

Du har haft - og har - nogle særlige forventninger til din rolle som moster (og "gudmor") , og de er ikke blevet indfriet. Men der er masser af tid til at etablere et tættere forhold, når barnet bliver lidt større, og din søster er klar til det. Så er det i mellemtiden helt op til dig, om du vil fortsætte med at købe gaver i samme omfang som hidtil, eller om du vil skære ned. Jeg tvivler på, din søster ser nogen som helst sammenhæng mellem gaver og forpligtelser fra hendes side til at lade dig passe barnet etc. Men de fylder meget for dig, altså gaverne, og det vil være en god ide, om du gør dig helt klart, hvorfor du giver dem - noget, ud over tak, forventer du jo. 

Det jeg mener med tak er nok mere en ordentlig besked. Hun skrev vitterligt bare tak og intet andet. 

Nej jeg ønsker ikke noget til gengæld men det er nok fordi vi snakkede meget inden om det her og hvor meget hun ønskede jeg skulle være indover. 

Jeg synes at det er mærkeligt at jeg har været så meget på i graviditeten, også fra hendes side og så når pigen har fødselsdag bliver jeg ikke inviteret men mine forældre. Det forstår jeg slet ikke. Men det er jo også fordi vi inden havde forventningsafstemt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Ok, så misforstod jeg det. Men du køber rimelig tit det de siger at de ikke har råd til ?

Ja måske en 8-10 gange har jeg gjort det. Men jeg aflæser også at hun feks sender mig billeder på Facebook og siger ej gudmor, har du ikke lyst til at give x den her? For den er bare så sød eller andet. Eller feks ej hvor ville jeg virkelig gerne eje den her, vi har bare ikke råd lige nu. Men kunne hun ikke være sød i den osv? 

Anmeld Citér

11. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Ja måske en 8-10 gange har jeg gjort det. Men jeg aflæser også at hun feks sender mig billeder på Facebook og siger ej gudmor, har du ikke lyst til at give x den her? For den er bare så sød eller andet. Eller feks ej hvor ville jeg virkelig gerne eje den her, vi har bare ikke råd lige nu. Men kunne hun ikke være sød i den osv? 

Wow ... 

Det er jo nærmest tiggeri

Jeg havde ikke givet en eneste ting der var blevet "bestilt" på den måde !

Anmeld Citér

11. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Okay, det ville jeg godt nok også opfatte som decideret tiggeri og dårlig stil. I dine andre indlæg fremgik det ikke, at du købte gaver af andet end egen vilje. 

Jeg tænker lidt - du har fire børn, hun har et. Kunne du ikke være fræk og besvare hendes bønner med et foto af noget, et af dine børn ønskede sig, og skrive "Jo, og (dit barns navn) ville bare se så skøn ud i den her!" -? 

Viser hun dine børn interesse og opmærksomhed? Jeg tænker ikke materielt, men sådan almen interesse? 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Fremad

Anonym skriver:

Men min mor må gerne hente, passe osv? Så det kan ikke være derfor. 

Du har 4 børn selv, bedstemor har ingen (går jeg ud fra) jeg havde også valgt det sted med mest ro og plads til den lille... Både for at de kan lære den lille at kende, og omvendt... Men også fordi 4 børn ikke altid efterlader meget ro som en nogle gerne vil ha når deres børn passes og ikke er gamle...

Min søster passer heller ikke mit barn, da hun har 2 selv som virkelig kræver sit både i energi men også larm.... Det er for mig ikke i interesse at hun passer...

Min svigermor passer kun hvis det er højst nødvendigt med et krav om at det andet barnebarn ikke skal være der samtidig..

Jeg tror ganske enkelt du må erkende at i ikke har samme syn på hvem der skal passe mm, hvilket kan skyldes flere ting... Og tænker at du bliver nød til at spørge til hvorfor tingene er som de er... For det er dig der "kræver" og presser på så må det også være dig der spørg pænt hvorfor hun ikke takker ja til ting mht dig, eller ikke virker interesseret....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.