Ville i reagere (problemer med pædagog)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg syntes det er helt vildt at i reagerer så meget på 1 udtalelse !  ..... der er lidt "jagten" over det.

At du ydermere forsøger du at "forhøre" din datter... du burde vide bedre som pædagog!  Børn opfanger meget hurtigt hvis man forsøger at få noget ud af dem. Børn i den alder er vildt optaget af tissemænd og tisse koner og har netop opdaget at der kan være en dejlig følelse bl.a når man bliver kildet. De får ofte deres første uskyldige forelskelser  i den alder og det er forbundet med lyst følelse for dem .... noget helt uskyldigt og normalt.

Børn der har været ude for noget grænseoverskridende sexuelt adfærd fra en voksen vil ændre adfærd fra dag 1 ...  

Nej det ville alle børn ikke fra dag et..... Ikke alle børn ændre adfærd.... 

Og personligt synes jeg det er ganske fornuftigt at tag fat i lederen for at fortælle hvad deres barn siger...  Her blev det ikke taget seriøst ved den skole jeg kender til, det endte med at en praktikant fik lov at forgribe sig på ret mange børn inden han blev taget på fersk gerning....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2016

Anonym

Jeg er egentlig helt enig i at der næppe er sket noget - det lyder helt uskyldigt - har selv en pige på 4 der er meget optaget af de "frække" ting som tissekone & numse. Pt er der ingen mandlige pædagoger i BH, men da der var indtil for et halvt års tid siden, var han da klart en af favoritterne blandt de fleste børn. Men indrømmet, jeg ville da også selv blive bekymret over sådan en udtalelse.

Og så selvom dette måske lyder bekymrende (det er ikke min mening at putte mere brænde på bålet, selvom det måske nok kan have denne effekt!) - de færreste pædofile gør børnene ondt i starten, de starter med at "groome" børnene - altså træne dem i den fysiske berøring samt at holde hemmeligheder. Langsomt rykker de så grænsen for berøringerne, uden at barnet egentlig opdager det. Det er derfor det er så svært at opdage - hvis de for til voldtægt fra dag 1 ville de jo hurtigt blive opdagede.

Anmeld Citér

12. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvem der er praktikvejleder.

jeg er sådan set rimeligt afslappet omkring det, for inderst inde tror jeg ikke der er sket noget, min kæreste der imod er mere bekymret. 

Hun er begyndt at være bange for at gå på badeværelset alene, og vi har egentligt bare synes det var hammer irriterende, men nu tænker vi om der kan være noget om det. Måske man også bare overanalysere alting?

Alle mine børn har været og to af dem er stadig bange for at gå alene på badeværelset. Hvorfor det lige er badeværelset aner jeg ikke, men for mig er det helt normalt.

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg syntes det er helt vildt at i reagerer så meget på 1 udtalelse !  ..... der er lidt "jagten" over det.

At du ydermere forsøger du at "forhøre" din datter... du burde vide bedre som pædagog!  Børn opfanger meget hurtigt hvis man forsøger at få noget ud af dem. Børn i den alder er vildt optaget af tissemænd og tisse koner og har netop opdaget at der kan være en dejlig følelse bl.a når man bliver kildet. De får ofte deres første uskyldige forelskelser  i den alder og det er forbundet med lyst følelse for dem .... noget helt uskyldigt og normalt.

Børn der har været ude for noget grænseoverskridende sexuelt adfærd fra en voksen vil ændre adfærd fra dag 1 ...  

Av så blev man lige dømt, både som forældre og pædagog.

hvor læser du at jeg har forhørt hende? Jeg skriver netop at vi har været meget varsomme med ikke at sige noget, og kun snakke overordnet om de voksne/hendes hverdag i bh osv. 

Jeg har netop været i tvivl om der var noget at reagere på, så har ikke snakket med lederen om andet end hvad min datter sagde, samt hele tiden lagt vægt på at der ikke umiddelbart har været nogle ændringer ved hende, og snakket med lederen om at alderen netop gør at tissekoner er sjove og snakke om/undersøge, og vi derfor ikke har noget ondt i sindet ved A, men at vi blot ville informere om hendes udtalelse. Gudskelov var lederen af en anden opfattelse end dig, og mente at det er godt at vide, men igså at de ikke gær noget overilet, og bare har det i mente, hvis der skulle opstå andet

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvilke beskyldninger kommer jeg med?

Derudover tror jeg du har læst forkert eftersom der  ikke står nogle steder at ts har erfaring i at skjult afhøre børn. Derud over er snakken om at røre tisse kone osv kommet efter at pigen sagde hvad hun sagde.  

Pigen siger desuden med det samme at det var noget hun bare sagde men det er kun den første udtalelse der lægges vægt på.

3 mennesker ved det allerede dvs. At den studerende allerede er under mistanke. De vil holde øje med ham, overvåge ham osv. 

Det skal lige tilføjes at det ikke er mig der har snakket om at røre tissekoner, det var blot et anonymt indlæg i debatten. Vi har aldrig rigtig snakket om tissekoner/tissemænd fordi vores pige ikke var været der endnu. første gang der her i huset bliver nævnt noget om at røre ved tissekonen, er når hun fortæller at han kilder hende i tissekonen

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Alle mine børn har været og to af dem er stadig bange for at gå alene på badeværelset. Hvorfor det lige er badeværelset aner jeg ikke, men for mig er det helt normalt.

Okay, jamen det er jo bare super så. Hun er vores ældste barn, så har ikke andre at trække erfaringer fra. Men det er kun godt at der er normalt, det var bare en tanke som kom ind i hovedet på os, efter snakken med lederen. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er egentlig helt enig i at der næppe er sket noget - det lyder helt uskyldigt - har selv en pige på 4 der er meget optaget af de "frække" ting som tissekone & numse. Pt er der ingen mandlige pædagoger i BH, men da der var indtil for et halvt års tid siden, var han da klart en af favoritterne blandt de fleste børn. Men indrømmet, jeg ville da også selv blive bekymret over sådan en udtalelse.

Og så selvom dette måske lyder bekymrende (det er ikke min mening at putte mere brænde på bålet, selvom det måske nok kan have denne effekt!) - de færreste pædofile gør børnene ondt i starten, de starter med at "groome" børnene - altså træne dem i den fysiske berøring samt at holde hemmeligheder. Langsomt rykker de så grænsen for berøringerne, uden at barnet egentlig opdager det. Det er derfor det er så svært at opdage - hvis de for til voldtægt fra dag 1 ville de jo hurtigt blive opdagede.

Det var nemlig det der var sket ved min kærestes kollega, og derfor han blev meget bekymret. 

Men nu har vi gjort hvad vi kunne/skulle i forbindelse med hendes udtalelse, også gør vi ikke mere, med mindre hun fortæller mere

Anmeld Citér

12. marts 2016

lineog4

Anonym skriver:

Okay, jamen det er jo bare super så. Hun er vores ældste barn, så har ikke andre at trække erfaringer fra. Men det er kun godt at der er normalt, det var bare en tanke som kom ind i hovedet på os, efter snakken med lederen. 

og forresten synes I har gjort det helt rigtige; sagt det videre til ledelsen, ikke gå i panik og lader det være de professionelle der tager hånd om sagen (som formodentlig slet ikke er en sag).

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

og forresten synes I har gjort det helt rigtige; sagt det videre til ledelsen, ikke gå i panik og lader det være de professionelle der tager hånd om sagen (som formodentlig slet ikke er en sag).

Tak det er rart at vide, at andre mener man har handlet korrekt. For det har været lidt svært om man skulle gøre noget, eller lade det ligge, aå vi har forsøgt os med lidt en mellemting

Anmeld Citér

12. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes I har håndteret det fint. Jeg ville også have sagt det til lederen - fordi det vil give mig tryghed.

men umiddelbart synes jeg også det lyder uskyldigt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.