Ville i reagere (problemer med pædagog)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da thea var mindre, og fik nogle ordentlig kildeture, ku hun nogen gange grine så meget, fordi når hun blev kildet, så ku det komme til at kilde helt nede i tissekonen, selvom hun feks blev kildet på maven, under armene osv.

Så måske har han kiledet hende, og hun så ha ku mærke det helt nede i tissekonen?

Har også nogen gange stået nede i Legoland, ved frøhopperen og hørt små drenge råbe "IHH det kiler helt ned i min diller"

Så nogen gange, ka den der kilde fornemmelse sætte sig de Mærkligste steder. Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hvis i beslutter jer for at tale med børnehaven om det så synes jeg det er meget vigtigt at i taler med lederen i børnehaven og ikke andre pædagoger. Det er et alt for stort ansvar for en kollega at få på skuldrene og hvis der ikke er hold i det vil det være bedst at det kun er lederen og jer der er inde over.

Jeg tror ikke jeres datter ville springe i armene på ham hvis han havde overskredet hendes grænser med de dertilhørende løfter/trusler om hemmelighed osv. I skal selvfølgelig tage det seriøst men i en alder af 4,5 år er det før set at piger bliver lidt småforelskede og så er tissekone også lidt frækt at sige uden at hun ved hvad det egentlig er hun har sagt..

Det var lige præcis hvad jeg sagde til min kæreste. Hvorfor skulle hun gladeligt gå hen til ham hvis han havde gjort hende ondt. 

Lederen er desværre sjældent i institutionen, men afdelingslederen arbejder på stuen også, så tror jeg tager fat i hende

Anmeld Citér

10. marts 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Da thea var mindre, og fik nogle ordentlig kildeture, ku hun nogen gange grine så meget, fordi når hun blev kildet, så ku det komme til at kilde helt nede i tissekonen, selvom hun feks blev kildet på maven, under armene osv.

Så måske har han kiledet hende, og hun så ha ku mærke det helt nede i tissekonen?

Har også nogen gange stået nede i Legoland, ved frøhopperen og hørt små drenge råbe "IHH det kiler helt ned i min diller"

Så nogen gange, ka den der kilde fornemmelse sætte sig de Mærkligste steder. Vh stine

Håber godt nok det er sådan noget vi er ude i. Det er bare så svært at bevise/modbevise, hvis man dog bare kunne sætte et lille kamera på ungen og vide sig sikker på at alt er som det skal være 

Anmeld Citér

10. marts 2016

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Håber godt nok det er sådan noget vi er ude i. Det er bare så svært at bevise/modbevise, hvis man dog bare kunne sætte et lille kamera på ungen og vide sig sikker på at alt er som det skal være 

Anmeld Citér

10. marts 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg vidste ikke lige hvilken kategori jeg skulle sætte denne i.

sagen er at jeg har en pige på 4,5 år, som går i bh og virker meget glad for det, en dag snakker vi om de voksne der nede, hun fortæller at hun rigtig godt kan lide A (en praktikant de har der nede på vel omkring 18 år), for han er sød og han vil gerne lege med hende, jeg spørger hende hvad de leger, og hun siger han kilder mig. Uden at tænke over det spørger jeg "hvor kilder han dig så henne?" Og hun svarer "i tissekonen"

jeg er først i chok og forsøger at snakke stille og roligt og stadig i den glade tone for at hun ikke skal lukke i. Men hun siger at det bare var for at snyde.  Jeg har spurgt ind til det efterfølgende og hun siger at det bare var for at snyde mig og at han ikke gør det rigtigt, vi har ikke mærket nogle ændringer på vores pige. Så tænkte egentligt at hun bare havde fundet på det. 

Forleden afleverede min kæreste og hun havde løbet ind og krammet A, samme aften ved spisetid sagde hun "jeg elsker A" 

min kæreste har efterfølgende snakket med nogen som har oplevet at der blev sagt noget fra barnet, og barnet trak det tilbage hvor man senere fandt ud af at der var noget i det, men at barnet var blevet "manipuleret" (i mangel af bedre ord) af den voksne. Han mener vi skal gå til lederen.

og nu sidder jeg her og har lige afleveret min pige som løb hen og krammede A da vi kom, og kan nu ikke lade være med at analysere alt muligt. Jeg har aldrig set A lege med min pige når jeg har hentet, og han kigger mig faktisk aldrig i øjnene.

(det skal lige siges at min kæreste først lige har fortalt mig om det andet barn, efter jeg har afleveret, og selv blevet i tvivl) 

ville i gøre noget eller overreagerer vi? Jeg har efterfølgende spurgt min pige et par gange om det, men hun bliver ved med at sige det ikke er rigtigt. 

Ville nok vælge at tale med lederen om det, men selvfølgelig på en stille og rolig måde.

Kan det evt. Være hendes egen seksualitet? Min dreng havde en periode som 4 årig hvor han blev enormt forelsket i de lidt ældre piger og i de yngste af pædagogmedhjælpere dem omkring 18-20 år. Han fortalte engang at hans tissemand vippede når han var sammen med dem 

Anmeld Citér

10. marts 2016

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Ville nok vælge at tale med lederen om det, men selvfølgelig på en stille og rolig måde.

Kan det evt. Være hendes egen seksualitet? Min dreng havde en periode som 4 årig hvor han blev enormt forelsket i de lidt ældre piger og i de yngste af pædagogmedhjælpere dem omkring 18-20 år. Han fortalte engang at hans tissemand vippede når han var sammen med dem 

Vi snakkede idag med lederen og souchefen da de tilfældigt begge var der. 

Vi lagde det frem som vores pige har sagt, og sagde også at det selvfølgeligt også kunne være ingenting og det var noget hun havde fundet på, eller noget helt uskyldigt. Og at vi absolut ikke var ude på at beskylde nogen for noget usandt, men at vi bare ville gøre opmærksom på det.

de var meget glade for at vi henvendte os, og vil vende det med afdelingslederen, som arbejder på stuen, og sammen finde ud af hvordan de griber den an, også vender de tilbage til os når de har fundet en løsning. Så jeg er glad for at jeg lyttede til min kæreste og fik sagt noget så man ikke går og spekulerer mere, og om ikke andet tænker jeg at der vil blive holdt ekstra øje der nede

Anmeld Citér

11. marts 2016

Christine

StineW79 skriver:

Det kunne meget vel have været mine drenge 

Og de er helt normale drenge, der ikke har været udsat for noget som helst i den dur 

Umiddelbart synes jeg slet ikke det lyder som om der er hold i mistanken. Nu er i jo selvfølgelig nødt til at reagere på det, men husk at i har ansvaret for ikke at ødelægge en ung mands liv.

Det er sgu ikke sjovt at få pædofilimistanken smidt i hovedet som 18-årig 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Christine skriver:

Det kunne meget vel have været mine drenge 

Og de er helt normale drenge, der ikke har været udsat for noget som helst i den dur 

Umiddelbart synes jeg slet ikke det lyder som om der er hold i mistanken. Nu er i jo selvfølgelig nødt til at reagere på det, men husk at i har ansvaret for ikke at ødelægge en ung mands liv.

Det er sgu ikke sjovt at få pædofilimistanken smidt i hovedet som 18-årig 

Nu har vi jo ikke råbt op om pædofili osv. Vi har været meget forsigtige med hvordan vi lagde det frem.

men uanset, hvis en af dine drenge sagde at en pædagog havde killet ham på tissemanden, ville du så ikke reagere? Bare for at være sikker?

jeg har ikke anklaget nogen for noget, men ville hade mig selv HVIS nu der var noget om det og vi ikke havde åbnet munden

Anmeld Citér

11. marts 2016

sol_og_sommer_<3

Umiddelbart lyder det ikke som om din datter forbinder A med noget ubehageligt, nærmest tværtimod  Hvis der havde foregået noget hun fornemmede var forkert er det sandsynligt at hun ville undgå at tale om det og virke nedtrykt. Men hun lyder glad og kan godt lide pædagogen, så det ringer ingen alarmklokker hos mig. Måske er hun bare i en alder hvor hun er klar over at man fjoller når man snakker om prutter og kønsdele og den slags?

Og er enig i at det nok godt kan kilde andre steder på kroppen når man f.eks. leger kildeleg eller sidder i en rutsjebane.

Det er fornuftigt at du har nævnt det for ledelsen  og det skal for guds skyld undgås at ødelægge en ung mands liv før det rigtigt begynder.

Håber det bedste for jer, forhåbentlig er det ingenting 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym1985

Det glæder mig at i valgte at gå til souschefen og lederen med det. Sådan nogle udtalelser fra ens barn, mener jeg bestemt ikke man må sidde overhørig. 

Jeg vil lige gøre opmærksom på at beretningen på et tidspunkt må komme fra din egen mund til afdelingslederen/øverste chef. Idet man kan argumentere for at den ledende figur der også fungerer som pædagog på stuen (var det souschefen?) kan have 'andel' i problematikken/ være farvet. Det kan for eksempel både komme til udtryk ved at den unge mand bliver stigmatiseret eller dækket over.

Derudover lyder det til at i har fremlagt jeres bekymring meget konstruktivt overfor institutionen uden at komme i jeres følelsers vold, hvilket forståeligt kan ske ved sådanne situationer (skyldig eller ej).

Det virker til at din datter fornemmer at du har en vis interesse i hendes hverdag med A. Måske du skal træde et skridt tilbage istedet, måske observere hende en formiddag/eftermidag i børnehaven hvis de evt. skal på tur (tilbyde en hjælpende hånd) eller lade hende overnatte hos bedsterne hvor de får en overordnet snak om 'hverdagen i børnehaven'.

Ser frem til en opdatering ift. eventuelle yderligere udsagn fra jeres datter samt ledelsens håndtering af jeres bekymring.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.