Ville i reagere (problemer med pædagog)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym1985 skriver:

Det glæder mig at i valgte at gå til souschefen og lederen med det. Sådan nogle udtalelser fra ens barn, mener jeg bestemt ikke man må sidde overhørig. 

Jeg vil lige gøre opmærksom på at beretningen på et tidspunkt må komme fra din egen mund til afdelingslederen/øverste chef. Idet man kan argumentere for at den ledende figur der også fungerer som pædagog på stuen (var det souschefen?) kan have 'andel' i problematikken/ være farvet. Det kan for eksempel både komme til udtryk ved at den unge mand bliver stigmatiseret eller dækket over.

Derudover lyder det til at i har fremlagt jeres bekymring meget konstruktivt overfor institutionen uden at komme i jeres følelsers vold, hvilket forståeligt kan ske ved sådanne situationer (skyldig eller ej).

Det virker til at din datter fornemmer at du har en vis interesse i hendes hverdag med A. Måske du skal træde et skridt tilbage istedet, måske observere hende en formiddag/eftermidag i børnehaven hvis de evt. skal på tur (tilbyde en hjælpende hånd) eller lade hende overnatte hos bedsterne hvor de får en overordnet snak om 'hverdagen i børnehaven'.

Ser frem til en opdatering ift. eventuelle yderligere udsagn fra jeres datter samt ledelsens håndtering af jeres bekymring.

Afdelingslederen for børnehaven er pædagog på stuen, hende ville leder og souchef snakke med om det.

du har nok ret i at det er en god ide ikke at snakke for meget mere om A, men lade min datter komme til mig. Vi har idag, sådan lidt henkastet snakket om at man altid kan sige alting til sin mor og far, også hvis ddt et hemmeligheder. 

jeg skal nok vende tilbage med en Update. Efter vi har snakket om alt det her er vi "kommet i tanke om" et problem som faktisk er opstået igennem de sidste 14 dage ca, som vi ikke har tænkt over før nu. Håber det hele bare er et tilfælde

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2016

Anonym1985

Anonym skriver:

Afdelingslederen for børnehaven er pædagog på stuen, hende ville leder og souchef snakke med om det.

du har nok ret i at det er en god ide ikke at snakke for meget mere om A, men lade min datter komme til mig. Vi har idag, sådan lidt henkastet snakket om at man altid kan sige alting til sin mor og far, også hvis ddt et hemmeligheder. 

jeg skal nok vende tilbage med en Update. Efter vi har snakket om alt det her er vi "kommet i tanke om" et problem som faktisk er opstået igennem de sidste 14 dage ca, som vi ikke har tænkt over før nu. Håber det hele bare er et tilfælde

Ok, man må håbe at hun så ikke er farvet af hendes funktion på selv samme stue. Ingen af de selv samme ledere er vel praktikvejleder/kontaktperson for den unge man qua hans position som praktikant?

Hvilket problem er det i er kommet i tanke om? Noget der kan belaste situationen eller som forstærker jeres bekymring vedr. jeres datters udsagn?

Anmeld Citér

11. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Jeg kan godt forstå at I har reageret på udtalelsen - det ville jeg også have gjort hvis det var mig. Bare for at være på den sikre side. 

Men hvis jeg var jer, så ville jeg prøve at slappe helt af omkring det. Det lyder virkelig ikke til at der er noget i det. Og det vil være frygteligt synd for den unge fyr hvis han bliver mistænkeliggjort og stemplet. Der er allerede tre kollegaer i institutionen der kender til det nu, og én af dem arbejder på hans stue. Sladderen spreder sig hurtigt.

I har gjort hvad I skulle gøre, så mon ikke det bedste for alle er hvis I kan lægge det til side og stole på at pædagogerne tager sig af det.

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym1985 skriver:

Ok, man må håbe at hun så ikke er farvet af hendes funktion på selv samme stue. Ingen af de selv samme ledere er vel praktikvejleder/kontaktperson for den unge man qua hans position som praktikant?

Hvilket problem er det i er kommet i tanke om? Noget der kan belaste situationen eller som forstærker jeres bekymring vedr. jeres datters udsagn?

Jeg ved ikke hvem der er praktikvejleder.

jeg er sådan set rimeligt afslappet omkring det, for inderst inde tror jeg ikke der er sket noget, min kæreste der imod er mere bekymret. 

Hun er begyndt at være bange for at gå på badeværelset alene, og vi har egentligt bare synes det var hammer irriterende, men nu tænker vi om der kan være noget om det. Måske man også bare overanalysere alting?

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg kan godt forstå at I har reageret på udtalelsen - det ville jeg også have gjort hvis det var mig. Bare for at være på den sikre side. 

Men hvis jeg var jer, så ville jeg prøve at slappe helt af omkring det. Det lyder virkelig ikke til at der er noget i det. Og det vil være frygteligt synd for den unge fyr hvis han bliver mistænkeliggjort og stemplet. Der er allerede tre kollegaer i institutionen der kender til det nu, og én af dem arbejder på hans stue. Sladderen spreder sig hurtigt.

I har gjort hvad I skulle gøre, så mon ikke det bedste for alle er hvis I kan lægge det til side og stole på at pædagogerne tager sig af det.

Vi gør heller ikke mere nu, før vi har snakket med lederen igen. 

Hjemme hos os er stemningen som den plejer, gudskelov er jeg helt tryg ved pædagogerne i børnehaven, og stoler på at de er professionelle nok til at håndtere dette ordentligt uden det store drama. Men nu har vi gjort hvad vi skulle synes jeg, og det er lidt mere "ude af vores hænder" 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym

Årh det er altid så grimt at stå i sådan en situation - for alle parter. 

Min mands fætter har tidligere arbejdet som medhjælper i en børnehave og alle pigerne elskede ham. De hang op af ham hver dag og ville have kildeture og rideture på hans lår. Han var ung og synes jo at det var fedt, at ungerne kunne lide ham. Indtil en dag, hvor en pædagog gjorde ham opmærksom på, at når pigerne red på hans lår, så kildede det i deres tissekoner og det var derfor at de altid opsøgte ham. Han trak sig lidt i relationen og blev egentlig usikker - det var også lidt synd

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Årh det er altid så grimt at stå i sådan en situation - for alle parter. 

Min mands fætter har tidligere arbejdet som medhjælper i en børnehave og alle pigerne elskede ham. De hang op af ham hver dag og ville have kildeture og rideture på hans lår. Han var ung og synes jo at det var fedt, at ungerne kunne lide ham. Indtil en dag, hvor en pædagog gjorde ham opmærksom på, at når pigerne red på hans lår, så kildede det i deres tissekoner og det var derfor at de altid opsøgte ham. Han trak sig lidt i relationen og blev egentlig usikker - det var også lidt synd

Det er overhovedet heller ikke fedt at skulle sidde og fortælle en leder sådan nogle ting. Jeg håber og tror på at der intet er sket, og han er da også uskyldig til andet er bevist. 

Men vi blev enige om at det var vores pligt at fortælle om hendes udtalelse, også må det være op til lederen hvordan de vil takle det

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym

Jeg syntes det er helt vildt at i reagerer så meget på 1 udtalelse !  ..... der er lidt "jagten" over det.

At du ydermere forsøger du at "forhøre" din datter... du burde vide bedre som pædagog!  Børn opfanger meget hurtigt hvis man forsøger at få noget ud af dem. Børn i den alder er vildt optaget af tissemænd og tisse koner og har netop opdaget at der kan være en dejlig følelse bl.a når man bliver kildet. De får ofte deres første uskyldige forelskelser  i den alder og det er forbundet med lyst følelse for dem .... noget helt uskyldigt og normalt.

Børn der har været ude for noget grænseoverskridende sexuelt adfærd fra en voksen vil ændre adfærd fra dag 1 ...  

Anmeld Citér

12. marts 2016

Ønsker en lille spire..

Anonym skriver:

Jeg syntes det er helt vildt at i reagerer så meget på 1 udtalelse !  ..... der er lidt "jagten" over det.

At du ydermere forsøger du at "forhøre" din datter... du burde vide bedre som pædagog!  Børn opfanger meget hurtigt hvis man forsøger at få noget ud af dem. Børn i den alder er vildt optaget af tissemænd og tisse koner og har netop opdaget at der kan være en dejlig følelse bl.a når man bliver kildet. De får ofte deres første uskyldige forelskelser  i den alder og det er forbundet med lyst følelse for dem .... noget helt uskyldigt og normalt.

Børn der har været ude for noget grænseoverskridende sexuelt adfærd fra en voksen vil ændre adfærd fra dag 1 ...  

Så hvis du havde snakket med dit barn om at dets tissekone/ tissemand er deres egen og den er der ingen andre der må røre og dit barn kom hjem med ovenstående udsagn om kildeturen, så ville du have hjerte og samvittighed til at lade det glide forbi og ikke reagere?? Jeg synes, også at ts har lagt det ud som at hun har snakket meget overordnet med sin datter om hvad alle pædagogerne har leget, så der ikke bliver forhørt om 'A'. Ts nævner også at hun har erfaring med at "skjult afhøre" børn uden at lægge dem ord i munden... Jeg synes, at det er nogle voldsomme beskyldninger du kommer med... 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym

Ønsker en lille spire.. skriver:

Så hvis du havde snakket med dit barn om at dets tissekone/ tissemand er deres egen og den er der ingen andre der må røre og dit barn kom hjem med ovenstående udsagn om kildeturen, så ville du have hjerte og samvittighed til at lade det glide forbi og ikke reagere?? Jeg synes, også at ts har lagt det ud som at hun har snakket meget overordnet med sin datter om hvad alle pædagogerne har leget, så der ikke bliver forhørt om 'A'. Ts nævner også at hun har erfaring med at "skjult afhøre" børn uden at lægge dem ord i munden... Jeg synes, at det er nogle voldsomme beskyldninger du kommer med... 

Hvilke beskyldninger kommer jeg med?

Derudover tror jeg du har læst forkert eftersom der  ikke står nogle steder at ts har erfaring i at skjult afhøre børn. Derud over er snakken om at røre tisse kone osv kommet efter at pigen sagde hvad hun sagde.  

Pigen siger desuden med det samme at det var noget hun bare sagde men det er kun den første udtalelse der lægges vægt på.

3 mennesker ved det allerede dvs. At den studerende allerede er under mistanke. De vil holde øje med ham, overvåge ham osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.