Storesøster slår lillebror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Lomm skriver:

Jeg tænker det måske kan lade sig gøre om 6-9 mdr, men lige pt er han jo overalt og i alt som en ægte baby 

vores søn var ikke mere end 10 måneder da vi begyndte på de to opdelte områder.

de første 2 måneder måtte vi flytte lillebror 1000 gange og sætte ham på hans område.

og han lærte hurtigt at det ikke var hans plads og storbror vil lege selv når han var på tæppet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2016

sne190810

alenemor42 skriver:

Jeg fik en lillebror da jeg var knap 3 år .... og der var intet sødt ved ham! Jeg syntes i flere år han var død irriterende til trods for at han også så et stort lys i mig altid. Han var temmelig gammel før jeg gad ham, han var bare et forstyrrende element i min verden og jeg slog ham også når jeg kunne slippe afsted med det.

Jeg tror nogle gange at man skal acceptere at det ikke altid er ren kærlighed mellem søskende. Ikke at man skal acceptere at søster slår! Men man skal acceptere at fordi man er søskende er det ikke nødvendigvis stor kærlighed.

Samme med mig, var 3 år da jeg fik min lillebror.

Jeg har ALDRIG syntes det var fedt at han kom - har sågar på en ferievideo, hvor jeg står og leger med nogle børn, og så kommer min lillebror på omkring 2 år stavrende hen til os, hvor jeg helt koldt bare skubber ham væk, så han falder. For derefter at lege videre.. 

Og jeg kan love dig for vi har været skrappe mod hinanden, ødelagt hinandens legetøj og har været oppe og toppes maaaange gange altid. Vi har aldrig leget rigtig sammen, min bror har altid drillet enormt meget og jeg har altid været pisse sur og irriteret på ham.

Jeg tror min mor og far kunne have skældt os ud fra dag et af, og forevigt - det ville stadig være sket (jeg kan pt ikke huske hvad de konkret har haft gjort af forskellige ting, men de har prøvet en del!)  Sådan var vores søskende-kærlighed bare. 

Den dag idag, er vi hhv. 27 år og 25 år og elsker hinanden (uden at slås :-p ) jeg ved jeg altid kan regne med min bror, og vi vil gøre alt for hinanden. Vores forhold ændrede sig ca. da vi kom over teenage alderen,- mener jeg var omkring de 21 år ca. 

Anmeld Citér

5. marts 2016

Benjamins'mor

Vi har heller ikke plads til at de kan få hver deres værelse, men derfor har vi konsekvent valgt at dele værelse med lillesøster. Jeg synes det var en vigtig ting at han kunne gå ind og være for sig selv. Så vi har lært lillesøster at når hans dør er lukket, så vil han gerne lege alene. Han slog hende dog ikke i den alder, men nu hvor hun er knap 2,5 så kan de godt komme op og toppes indimellem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.