skal/skal ikke sige noget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min mand starter først i det nye arbejde om en måneds tid, så overvejer om jeg kan tillade mig at vente med at fortælle min eks, og evt. barnet, til der for jeg flytter tidligst om 3.

Hvorfor vente - barnet skal da også have en chance for at vide at det snart er et nyt sted han skal komme til samvær

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvorfor vente - barnet skal da også have en chance for at vide at det snart er et nyt sted han skal komme til samvær

Min eks og hans  kæreste flytter sammen pr 1/4 så overvejede at vente, så h*n kun behøver at forholde sig til én flytning ad gangen. Min mand har fri hver weekend. 

Anmeld Citér

4. marts 2016

et-ønske

Anonym skriver:

Min mand har fået arbejde i en anden landsdel end den vi bor i nu og flytter derfor ind hos nogle venner i hverdagen indtil vi får vores eget sted. Jeg ved at jeg skal give min eks besked senest 6 uger før vi flytter, men så er jeg blevet i tvivl, om jeg bør sige noget til ham allerede nu?

Jeg er desværre ret sikker på at han vil gøre hvad han kan for at vi så skal betale transport og/eller have mindre samvær. Jeg orker ikke at diskutere med ham om det, men ved også godt at det ikke kan undgås, så det er et spørgsmål om, om det vil være bedst at tage det nu, når min mand rejser eller vente til vi andre også flytter.

Jeg forstår ikke problemet hvis du er samværsforældre?! For så er det jo i princippet uden betydning. 

Tvivler på at statsforvaltningen fastsætter mindre samvær end hveranden weekend på baggrund af jeres flytning. 

Med hensyn til udgifter i forbindelse med transport, så er det jo sådan at den skal man deles om. 

Jeg ville sige det hvis det var mig. 

Anmeld Citér

4. marts 2016

jenny4

Anonym skriver:

Det er ham der er bopælsforælder, og vi flytter fordi vi ikke har kunnet få arbejde i nærområdet.

Jeg fortalte min eks at min mand havde sendt ansøgninger til resten af landet.

Mit spørgsmål var mere et; skal jeg fortælle ham det nu, vente til vi nærmer os ansættelsesdato eller vente til resten af familien flytter?

Okay, jeg opfattede det bare som om at du er bopælsforælder da du skrev "vente til vi andre flytter". Men hvem er så "vi andre"?

Jeg ville fortælle det til eksen og så sammen med ham vurdere om jeres barn på 8 har bedst af ikke at få det at vide nu men i stedet vente lidt. Umiddelbart ville jeg dog fortælle det til barnet så h*n har mulighed for at nå at omstille sig, stille de spørgsmål der dukker op og bare vænne sig til tanken om at mor pludselig er langt væk. 

Men hvad med dit eget job? Kan det flyttes eller skal du også ud at lede efter nyt?

Anmeld Citér

4. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Selvfølgelig skal du tale med din ekskæreste om så store og vigtige forandringer i jeres fælles barns liv. Du træffer rimelig store beslutninger som har betydning for andre end dig selv - og selvfølgelig er en klar og ordentlig kommunikation om dette vejen frem i forhold til det fremtidige samarbejde om barnet...

Anmeld Citér

4. marts 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Okay, jeg opfattede det bare som om at du er bopælsforælder da du skrev "vente til vi andre flytter". Men hvem er så "vi andre"?

Jeg ville fortælle det til eksen og så sammen med ham vurdere om jeres barn på 8 har bedst af ikke at få det at vide nu men i stedet vente lidt. Umiddelbart ville jeg dog fortælle det til barnet så h*n har mulighed for at nå at omstille sig, stille de spørgsmål der dukker op og bare vænne sig til tanken om at mor pludselig er langt væk. 

Men hvad med dit eget job? Kan det flyttes eller skal du også ud at lede efter nyt?

"Vi andre" er mig og min mands fælles barn (der endnu ikke kan tale).

Jeg er studerende, så jeg kan flytte til en anden skole og fortsætte studiet.

Anmeld Citér

4. marts 2016

Morjanne76

Anonym skriver:

Min mand har fået arbejde i en anden landsdel end den vi bor i nu og flytter derfor ind hos nogle venner i hverdagen indtil vi får vores eget sted. Jeg ved at jeg skal give min eks besked senest 6 uger før vi flytter, men så er jeg blevet i tvivl, om jeg bør sige noget til ham allerede nu?

Jeg er desværre ret sikker på at han vil gøre hvad han kan for at vi så skal betale transport og/eller have mindre samvær. Jeg orker ikke at diskutere med ham om det, men ved også godt at det ikke kan undgås, så det er et spørgsmål om, om det vil være bedst at tage det nu, når min mand rejser eller vente til vi andre også flytter.

Synes du, at det er urimeligt, at I skal betale transport?

Anmeld Citér

4. marts 2016

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Synes du, at det er urimeligt, at I skal betale transport?

Hvis vi skal betale hele transport når vi er på SU og lav løn, mens han og hans kæreste har to gode jobs, ja.

I forvejen betaler jeg fuld børnepenge, selvom jeg selv køber tøj og sko.

Anmeld Citér

4. marts 2016

DKA

Hvis vi skal betale hele transport når vi er på SU og lav løn, mens han og hans kæreste har to gode jobs, ja.

Men det er jo dig der flytter? 

Synes egentligt at det er tarveligt hvis han skal betale mere på baggrund af din beslutning om at flytte.

- jeg mener bare, det er jo ikke hans "problem" at du er på SU?

undskyld hvis det lyder surt, det er det slet ikke.. Synes bare det er sådan lidt.. Ja tarveligt.. Hvis man ser det med hans briller. 

Anmeld Citér

4. marts 2016

lineog4

• Hvis vi skal betale hele transport når vi er på SU og lav løn, mens han og hans kæreste har to gode jobs, ja.

Tror reglen er man betaler halvdelen hver og hvis ikke man kan finde en løsning også at man sørger for den ene vej. Og det er vel fair uafhængigt af indkomsten er forskellig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.