skal/skal ikke sige noget...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
22 svar
52 synes godt om
3. marts 2016

Anonym trådstarter

Min mand har fået arbejde i en anden landsdel end den vi bor i nu og flytter derfor ind hos nogle venner i hverdagen indtil vi får vores eget sted. Jeg ved at jeg skal give min eks besked senest 6 uger før vi flytter, men så er jeg blevet i tvivl, om jeg bør sige noget til ham allerede nu?

Jeg er desværre ret sikker på at han vil gøre hvad han kan for at vi så skal betale transport og/eller have mindre samvær. Jeg orker ikke at diskutere med ham om det, men ved også godt at det ikke kan undgås, så det er et spørgsmål om, om det vil være bedst at tage det nu, når min mand rejser eller vente til vi andre også flytter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2016

jenny4

Anonym skriver:

Min mand har fået arbejde i en anden landsdel end den vi bor i nu og flytter derfor ind hos nogle venner i hverdagen indtil vi får vores eget sted. Jeg ved at jeg skal give min eks besked senest 6 uger før vi flytter, men så er jeg blevet i tvivl, om jeg bør sige noget til ham allerede nu?

Jeg er desværre ret sikker på at han vil gøre hvad han kan for at vi så skal betale transport og/eller have mindre samvær. Jeg orker ikke at diskutere med ham om det, men ved også godt at det ikke kan undgås, så det er et spørgsmål om, om det vil være bedst at tage det nu, når min mand rejser eller vente til vi andre også flytter.

Det lyder ikke til at I har et super samarbejde men prøv lige at sætte dig i din eksmands sted, og tænk hvordan du ville have det hvis han pludselig meddelte at han ville flytte børnene på tværs af landet.. Jeg synes bestemt du skal tale med ham om det så i kan finde ud af hvordan børnene bedst kan fortsætte et godt forhold til deres far selvom han bor langt væk. Jeg synes ærlig talt at det er meget selvisk at du bare har truffet flyttebeslutningen uden at inddrage ham det mindste. Og selvom du ville vente med at sige det så kan det vel næsten ikke undgås at børnene fortæller ham om det??

Anmeld Citér

3. marts 2016

Fremad

Hvor meget mere rejsetid vil der blive? Og hvor meget samvær har han nu? Og hvor tæt nor i på hinanden nu? 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det lyder ikke til at I har et super samarbejde men prøv lige at sætte dig i din eksmands sted, og tænk hvordan du ville have det hvis han pludselig meddelte at han ville flytte børnene på tværs af landet.. Jeg synes bestemt du skal tale med ham om det så i kan finde ud af hvordan børnene bedst kan fortsætte et godt forhold til deres far selvom han bor langt væk. Jeg synes ærlig talt at det er meget selvisk at du bare har truffet flyttebeslutningen uden at inddrage ham det mindste. Og selvom du ville vente med at sige det så kan det vel næsten ikke undgås at børnene fortæller ham om det??

Det er ham der er bopælsforælder, og vi flytter fordi vi ikke har kunnet få arbejde i nærområdet.

Jeg fortalte min eks at min mand havde sendt ansøgninger til resten af landet.

Mit spørgsmål var mere et; skal jeg fortælle ham det nu, vente til vi nærmer os ansættelsesdato eller vente til resten af familien flytter?

Anmeld Citér

3. marts 2016

loop

Anonym skriver:

Det er ham der er bopælsforælder, og vi flytter fordi vi ikke har kunnet få arbejde i nærområdet.

Jeg fortalte min eks at min mand havde sendt ansøgninger til resten af landet.

Mit spørgsmål var mere et; skal jeg fortælle ham det nu, vente til vi nærmer os ansættelsesdato eller vente til resten af familien flytter?

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvorfor skulle i vente med at fortælle det, hvis i har besluttet at i flytter?

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Hvor meget mere rejsetid vil der blive? Og hvor meget samvær har han nu? Og hvor tæt nor i på hinanden nu? 

Det er min eks der er bopælsforælder og vi har samvær hver 2. weekend.

Vi bor 20-30 minutter fra hinanden, men hvis vi flytter vil det tage 1-2 timer.

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg forstår ikke spørgsmålet. Hvorfor skulle i vente med at fortælle det, hvis i har besluttet at i flytter?

Min mand starter først i det nye arbejde om en måneds tid, så overvejer om jeg kan tillade mig at vente med at fortælle min eks, og evt. barnet, til der for jeg flytter tidligst om 3.

Anmeld Citér

3. marts 2016

loop

Anonym skriver:

Min mand starter først i det nye arbejde om en måneds tid, så overvejer om jeg kan tillade mig at vente med at fortælle min eks, og evt. barnet, til der for jeg flytter tidligst om 3.

Jeg ville fortælle det til eksen med det samme, så i kan lave aftale om fremtiden, så er det på plads.

Om barnet skal vide det nu, vil jeg mene kommer an på barnets alder.

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

loop skriver:

Jeg ville fortælle det til eksen med det samme, så i kan lave aftale om fremtiden, så er det på plads.

Om barnet skal vide det nu, vil jeg mene kommer an på barnets alder.

Barnet er 8, men h*n står overfor en flytning hos far også. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Fremad

Anonym skriver:

Det er min eks der er bopælsforælder og vi har samvær hver 2. weekend.

Vi bor 20-30 minutter fra hinanden, men hvis vi flytter vil det tage 1-2 timer.

Ville fortælle det med det samme, da jeg mener ag det er en tillids sag, mellem forældre.... Vi bor også Ca 1,5 time væk fra far.... Det ville ha været rare med hinanden tættere på men det går helt fint, og min datter nyder faktisk deres ture frem og tilbage i bilen hvor de har fuld fokus på hinanden og snakket om småt og stort...

Økonomisk og hente og bringe,  er jo så alt efter indstilling hvordan det forholder sig, men her deler vi lige over, og da vi har samme indkomst og så henter den ene eller bringer.. Så vi tager en tur hver.... Ofte tager far her da jeg desværre pt ikke kan køre så langt...

Jeg er sikker på at hvis man er ærlig, og man flytter pga at overleve og samtidig er villig til at tag konsekvensen af det med evt at bidrage med lidt ekstra mht kørsel osv kan det godt lade sig gøre uden de store gnidninger....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.