Ok
så har du altså juli, august og måske hele september inden du kan gå fra på barsel ...
I den tid skal du højest sandsynligt have kontanthjælp og være tilgængelig på arbejdsmarkedet - du skal søge job og i aktivering præcis som alle andre ledige på kontanthjælp ...
Når der er 4 uger til termin kan du gå på barsel - du vil få barselsdagpenge af kommunen (eller udbetaling Danmark ) men det har intet med a-kasse at gøre
Du skal melde dig ledig den første dag og søge kontanthjælp
vær opmærksom på at kontanthjælp er bagudrettet og SU er forudbetalt ... Der vil derfor ikke gå penge ind på din konto 1 juli ... Det vil nok være en idé at søge et typisk sommerjob - se om du kan finde et der ikke er fysisk hårdt
Og jeg ved ikke om der måske er noget karantæne involveret også som betyder mere tid uden penge(er der på dagpenge i nogle tilfælde )
Held og lykke
Det er rigtigt, meget af det der står her. MEN
min mand er A-kasserådgiver, og jeg er selv på barsel.
Det er IKKE rigtigt, at barselsdagpengene ikke har noget at gøre med A-kassen.
Du SKAL være medlem af en A-kasse for at få dem udbetalt! Det er dog udbetaling Danmark, der står for udbetalingen. Du får altså IKKE barselsdagpenge, uden du har dagpenge ret + er i en A-kasse. :-)
Man kan sagtens være medlem af en A-kasse uden at være berettiget til dagpenge eller barselsdagpenge. Grunden hertil er, at alle dine dagpenge er grundlaget for din barselsdagpenge
Da du nu afslutter en HF, er du KUN berettiget til barselsdagpenge , hvis:
1. Du har været medlem i et HELT år. (Fordi det er en ungdomsuddannelse - det er noget andet på en videregående)
2. Du skal udover, at opfylde kriterie nr 1, også have arbejdet gennemsnitligt 37 timer om ugen i 52 uger. Eller svarende til 1924 timer over et år 
Du kommer derfor på kontanthjælp, og med udvidet kontanthjælp, når barnet kommet. 
(jo mindre i ejer er hus eller andre større værdier. Der er mange ting, der spiller ind)
Men har fortalt min mand om din sag, og han kom med ovenstående forklaring.
Jeg håber det hjælper dig