Fagforeninger, barselspenge???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2016

lineog4

N_b9 skriver:

Jamen jeg har ingen uddannelse, jeg er studerende, på Hf.

Så kan du ikke få dagpenge - en HF giver ikke adgang til en a-kasse og dagpenge ret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Du kan ikke få dagpenge, når du ikke har en uddannelse. Man skal optjene ret til dagpenge gennem arbejde eller ved at være studiemedlem et vis mængde tid inden man bliver færdiguddannet. Reglerne er forskellige i de forskellige a-kasser. Du kan søge om kontanthjælp eller uddannelseshjælp som det hedder, når man ikke har en uddannelse. For at få det skal du møde op på dit lokale jobcenter og have en samtale med en jobkonsulent samt bookes til noget aktivering. Din kærestes indtægt har ikke nogen betydning. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

CutieKiwi

Hvis du er medlem af en akasse og inden for de sidste 13 uger har arbejdet 120 timer er du berettiget til barselsdagpenge.

Anmeld Citér

1. marts 2016

N_b9

Morogbarn skriver:

Du kan ikke få dagpenge, når du ikke har en uddannelse. Man skal optjene ret til dagpenge gennem arbejde eller ved at være studiemedlem et vis mængde tid inden man bliver færdiguddannet. Reglerne er forskellige i de forskellige a-kasser. Du kan søge om kontanthjælp eller uddannelseshjælp som det hedder, når man ikke har en uddannelse. For at få det skal du møde op på dit lokale jobcenter og have en samtale med en jobkonsulent samt bookes til noget aktivering. Din kærestes indtægt har ikke nogen betydning. 

Aktivering? lige efter jeg har født en baby hvad er det for noget ? 

Ja så må jeg på kontanthjælp :p men hvis de ikke kan se jeg er på barsel?! jeg jo ikke sidde der og søge jobs hver dag, jeg tager ét sabbat år og derefter videre på sygeplejerske udd. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

serinasmor

N_b9 skriver: