N_b9 skriver:
Hej! jeg skal have meldt mig ind i en fagforening, jeg arbejder ikke meget i ugen men er studerende.
Kan jeg overhoved få barsel hvis jeg er medlem af en fagforening? man er jo gratis medlem som studerende så vil kun komme til at betale til dem i to-3 mdr i sommer ferien til jeg føder.
Betaler man til sin fagforening når man er på barselspenge?
Hvilken fagforning er bedst?
Håber i kan hjælpe!
Du skal meldes indgiven a-kasse, de fleste a-kasser er bundet til en flere slags uddannelser, så hvis fx du har taget en læreruddannelse så kan du når du har endt sit studie blive optaget i lærernes arbejdsløskasse. Du kan kun blive optaget og have ret til dagpenge, hvad du enten 1. Har færdiggjort en uddannelse som "passer" til den a- kasse eller 2. Arbejder (tror det er) 9 mnd inden for det erhverv a-kassen dækker. Dvs. Du kan ikke blive medlem nu med en dagpengeret for du ikke enten færdiguddannet eller har mens du har været medlem arbejder fuldtid i 9 mnd.
Du skal undersøge hvilken a-kasse din uddannelse giver adgang til, kontakte dem og have papirerne parat så du kan sende dem ind når du enten har en forhåndsgodkendelse eller et egentlig eksamensbevis.
Så går du på dimittendsats, men den er dog mere end SU - jeg kan i hvert fald huske jeg synes jeg blev rig 
Anmeld
Citér