Omsorgsgiver skriver:
Så kan han jo lige så godt tag i og knald en anden kvinde efter min mening, hvis han alligevel tænker på andre end mig. Det overskrider fuldstændig mine grænser!
Det er nu helt almindeligt og absolut ikke noget, der skal sidestilles med utroskab. Det er selvfølgelig problematisk, hvis den samme person er genstand for seksuelle fantasier hver gang, et par har sex, men de impulser og tanker og associationer, der farer igennem hoved og krop under sex, er - som alle andre tanker - både svære at kontrollere og at censurere.
Nogle par hygger sig med rollespil - er det så et svigt overfor kontorassistent-konen, når manden tænder på hende i stuepigekostume, for det er hun jo ikke i virkeligheden? Nogle kvinder tænder på tanken om underkastelse og fantaserer om det, mens de har sex med deres kærlige og absolut ikke dominerende mand.
Sex er også sjov, leg, fantasi, og for at holde gnisten og pulsen oppe igennem et livslangt parforhold, er tankekontrol og -censur en bremse.
En søgning på google om seksuelle fantasier afslører, at det både er ganske udbredt at fantasere om andre under sex med partneren i ny og næ - og at sexologer anser det for at være både uskadeligt og et fint krydderi.
Det er fint og dejligt, at du ikke har fantasier af den art og kun tænker på din mand - men der er ingen grund til at tage afstand fra, hvad andre har af private tanker.
Anmeld
Citér