i tvivl om jobsøgning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2016

Christine

Kay skriver:

nu er viva kørt ind i institution, og dette er min første rigtige dag som arbejdsløs... og jeg føler mig total fortabt lige nu...
jeg er pædagog, mit hjerte ligger på special området... men jeg tager selvfølgelig hvad jeg kan få...

min mand køre hjemme fra 6.20 (i vores eneste bil)
pigernes institution åbner kl. 7.30

hvilket vil sige at jeg kan møde tidligst 8.15 hvis et job ligger tæt på...

manden har fri kl 15 og kan derfor sagtens nå at hente pigerne og det er heller ikke noget problem for ham at havde dem alene om aftenen...

MEN...
jeg skal søge 7 jobs om ugen! og størstedelen af alle pædagog jobs der er slået op pt. har krav om at møde tiden ligger inden for 6.30 eller 7 til 17 eller 23

skal jeg så bare søge dem?
skal jeg/må jeg skrive i ansøgningen at jeg først kan møde så sent eller skal jeg vente til en evt. samtale??

Jeg undrer mig lidt over at du skal søge så meget.

Må jeg spørge om det er på kontanthjælp eller dagpenge?

Eller er det brancheforskelle? Jeg skal søge 7 om måneden, således fordelt at det er to om ugen. Fantastisk godt udregnet �� Men sådan er reglerne for mit vedkommende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

lineog4

Kay skriver:

Det havde jeg skam også men der havde min mand også et andet job hvor han mødte sent 2 dage om ugen og arbejdede hver anden weekend 

Og mit job var et barselsvikariat 

Lige pt rykker jeg ikke pigerne

1 fordi det ville ikke hjælpe synderligt at rykke dem til dem tæt på der åbner kl 7 og den eneste i kommunen der åbner kl 6 ligger i den anden ende af kommunen 

2 fordi vi meget aktivt leder efter noget at bo i tættere på min familie og jeg vil ikke flytte dem 2 gange inden for kort tid slet ikke efter alt det vi kar Været igennem med udskydelse af operation 3 gange så nu er der endelig ro på her hjemme

Har lige søgt job som klubpædagog som har mødetider fra 10-22 så jobbende findes... bare ikke 7 om ugen

Jeg kan sagtens se argumenterne, men ja så hænger der nok ikke mange job på træerne. Selv vores klubpædagoger har dage i skolen der starter 10 i 8 så vi kan tage på ture mm.

Har selv stået der med en mand der var hpbdværker og kørte 5.30 hver morgen (nu har han anden arbejdsfunktion og kører først 6.30 plus han kan flexe, betyder så bare også jeg sjældent ser han før 17) og skal derfor afleverer lidt over 7 for at nå arbejde til 7.30/40 og er jo så bare heldig vores institution åbner 6.30, har tror faktisk ikke der er nogen i kommunen der åbner senere. 

Krydser fingre for I hurtigt finder by bolig så du kan stå mere fleksibel og finde drømmejobbet 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

Christine skriver:

Jeg undrer mig lidt over at du skal søge så meget.

Må jeg spørge om det er på kontanthjælp eller dagpenge?

Eller er det brancheforskelle? Jeg skal søge 7 om måneden, således fordelt at det er to om ugen. Fantastisk godt udregnet �� Men sådan er reglerne for mit vedkommende.

Jeg er på dagpenge og jeg har ikke Været ledig andet end 1 måned dag jeg lige var blevet uddannet,  har Været i job siden så forstår det virkelig ikke

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

lineog4 skriver:

Jeg kan sagtens se argumenterne, men ja så hænger der nok ikke mange job på træerne. Selv vores klubpædagoger har dage i skolen der starter 10 i 8 så vi kan tage på ture mm.

Har selv stået der med en mand der var hpbdværker og kørte 5.30 hver morgen (nu har han anden arbejdsfunktion og kører først 6.30 plus han kan flexe, betyder så bare også jeg sjældent ser han før 17) og skal derfor afleverer lidt over 7 for at nå arbejde til 7.30/40 og er jo så bare heldig vores institution åbner 6.30, har tror faktisk ikke der er nogen i kommunen der åbner senere. 

Krydser fingre for I hurtigt finder by bolig så du kan stå mere fleksibel og finde drømmejobbet 

Ja jeg ringer i morgen til min akasse for at Gøre om det passer med 7 om ugen for så har jeg da slet ikke tid til at se efter ny bolig samtidig

Anmeld Citér

25. februar 2016

Tip!

Nu er jeg også pædagog, og søger job... Jeg søger også primært indenfor special området, da det er her jeg føler jeg "kan mit kram" 

der er jo ofte aften og weekend tjanser, og så vil du jo sagtens kunne få det til at hænge sammen. Da jeg var på et botilbud for udviklingshæmmede, mødte vi først ind kl 7, måske i kan få en barnepige til at aflevere den morgen du møder i dv. 

Men der er jo også aktivitetescentre for uvh, hvor man typisk først møder kl 8, hvor de åbner. 

Jeg bruger Los.dk eller tilbudsportalen.dk for at finde institutioner, og jeg har blot i denne uge søgt 3 stillinger via jobnet, og været ude med 7 uopfordret, og skal til samtale i næste uge på et privat bosted, hvor jeg søgte uopfordret. 

Ud og præsentere dig, lad dem se dig, stik dem en ansøgning, et cv og et smil... Bum, det gir bare et kanont førstehånds indtryk af dig. 

Der hvor jeg skal til samtale i næste uge, er der 24 timers vagter, og det passer bare SÅ godt ind i vores hverdag. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

BC skriver:

Nu er jeg også pædagog, og søger job... Jeg søger også primært indenfor special området, da det er her jeg føler jeg "kan mit kram" 

der er jo ofte aften og weekend tjanser, og så vil du jo sagtens kunne få det til at hænge sammen. Da jeg var på et botilbud for udviklingshæmmede, mødte vi først ind kl 7, måske i kan få en barnepige til at aflevere den morgen du møder i dv. 

Men der er jo også aktivitetescentre for uvh, hvor man typisk først møder kl 8, hvor de åbner. 

Jeg bruger Los.dk eller tilbudsportalen.dk for at finde institutioner, og jeg har blot i denne uge søgt 3 stillinger via jobnet, og været ude med 7 uopfordret, og skal til samtale i næste uge på et privat bosted, hvor jeg søgte uopfordret. 

Ud og præsentere dig, lad dem se dig, stik dem en ansøgning, et cv og et smil... Bum, det gir bare et kanont førstehånds indtryk af dig. 

Der hvor jeg skal til samtale i næste uge, er der 24 timers vagter, og det passer bare SÅ godt ind i vores hverdag. 

Tak de sider kender jeg ikke dem vil jeg se nærmere på

Anmeld Citér

25. februar 2016

Tip!

Kay skriver:

Tak de sider kender jeg ikke dem vil jeg se nærmere på

Velbekom..

hvis at du kommer til at gå ledig længere tid, så spørg din fagforening (tænker lidt at du er i sl) om de stadig har neuropædagogisk efteruddannelse, du kan tage.. Det gjorde jeg inden mit sidste vikariat, og det var super fedt at få lov at nørde neuro i 4 uger.. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

BC skriver:

Velbekom..

hvis at du kommer til at gå ledig længere tid, så spørg din fagforening (tænker lidt at du er i sl) om de stadig har neuropædagogisk efteruddannelse, du kan tage.. Det gjorde jeg inden mit sidste vikariat, og det var super fedt at få lov at nørde neuro i 4 uger.. 

Det er 100% noget af det jeg skal høres om når jeg skal til mødet for vil meget gerne bruge tiden på noget fornuftigt 

Anmeld Citér

26. februar 2016

fruD

Jeg tog også neuropsykolog- og neuropædagogik kursus mens jeg gik ledig og det har åbnet døren til mange jobs. Det er jo det der er in nu. Så hør om du ikke kan få det.

Mht hjælp om morgenen, så smid et opslag ned på seminariet. Der var flere studerende da jeg læste som havde lignede job ved forskellige familier inden de mødte på studiet. 

Pøj pøj med ansøgningerne og hør lige om det passer med syv om ugen. Jeg tror det er en fejl og at det kun er to. Men søg det du synes er interessant. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.