i tvivl om jobsøgning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2016

Newsence

Jeg har været ledig som pæd og under 30 og skulle søge min 7 jobs om måneden.. Det samme gælder for mig nu.. Mener reglerne er rimmelig ens.. Mon ikke hun har ment om måneden for mit jobcenter har også sagt 7 jobs pr måned.. 

Mht til aflevering så er det ikke noget du må skrive i din ansøgning.. Det får du ballade for hos jobcenter og a-kasse. Jeg er pt i uge 27 og jeg må ikke en gang skrive jeg er gravid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

Tine B

Er også specialpædagog, og tror du vil få mere end almindeligt svært ved at finde et typisk job indenfor området, hvor du kan møde senere end kl. 7.. På mit job, møder vi kl. 6, der er en enkelt der har fået lov til at møde 6.30 og allerede der, er det faktisk et irritationsmoment for os andre fordi det forstyrrer hele morgenrutinen.. Nu arbejder jeg med unge udviklingshæmmede som skal op og gøres klar til skole og være ude af døren senest kl 8 allesammen.. 

Min mand er pæd.medhjælper på et bosted for vokse/ældre udviklingshæmmede, og der møder alle kl. 7.. 

Vi har i øvrigt to biler.. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Benjamins'mor

Er der evt mulighed for at man kan tilkøbe en ekstra time om morgenen, den/de dage det vil dreje sig om, i børnenes institution? Det ved jeg ihvertfald at man kan i vores (vuggestue/børnehave). 

Men vil også sige det er ekstremt sent de åbner, vores åbner kl. 06.15 og lukker 16.30 - fredag lukker de dog kl. 16.00 hvilket jeg ikke forstår, i dag er det jo ikke alle der får tidligt fri om fredagen.

Anmeld Citér

25. februar 2016

KissMeKissMeKissMe

Kay skriver:

ved du hvordan de finder det job?? altså er der et barnepige forum eller sådan noget?

for det ville da være en fin ide... vi lige nord for københavn

Tror folk får det slået op på facebook i grupper for f.eks. psykologistuderende (som jeg er). 

Min overbo fandt i hvert fald en fra mit hold ved at jeg lagde det op på nogle uni-facebookgrupper.  Tænker at det er et forsøg værd i hvert fald. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Misser1989

Kay skriver:

ja... har det ikke fra akassen men jobcentret... men tror da lige jeg hiver fat i min a kasse og høre dem for det er vel egentlig dem der "bestemmer" eller?

Ville i hvertfald høre akassen. Lyder helt urimeligt at skulle sende 7 i ugen! Det er jo nærmest umuligt at sende 2 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

lineog4 skriver:

Hvad gjorde I før du gik på barsel, synes at huske du havde arbejde der?

Ærligt med en pædagoguddannelse hvor selv SFO arbejde jo med folkeskolereformen betyder tidlige morgener (start i skolen list før 8 også selvom man kan undgå åbnere) så ville jeg kraftigt overveje muligheden for skift af institution til en hvor du kan aflevere tidligere - ved godt det er et surt råd, men med et lille pus der lige er startet har SU kundet dig 5 år, hvor du tidsmæssigt er meget begrænset i forhold til dit fag.

og nej jeg ville ikke skrive det i ansøgningen, men også vide de færreste institutioner kan garantere man nu og i fremtiden kan have et skema hvor man ikke møder før kvart over 8

Det havde jeg skam også men der havde min mand også et andet job hvor han mødte sent 2 dage om ugen og arbejdede hver anden weekend 

Og mit job var et barselsvikariat 

Lige pt rykker jeg ikke pigerne

1 fordi det ville ikke hjælpe synderligt at rykke dem til dem tæt på der åbner kl 7 og den eneste i kommunen der åbner kl 6 ligger i den anden ende af kommunen 

2 fordi vi meget aktivt leder efter noget at bo i tættere på min familie og jeg vil ikke flytte dem 2 gange inden for kort tid slet ikke efter alt det vi kar Været igennem med udskydelse af operation 3 gange så nu er der endelig ro på her hjemme

Har lige søgt job som klubpædagog som har mødetider fra 10-22 så jobbende findes... bare ikke 7 om ugen

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

Newsence skriver:

Jeg har været ledig som pæd og under 30 og skulle søge min 7 jobs om måneden.. Det samme gælder for mig nu.. Mener reglerne er rimmelig ens.. Mon ikke hun har ment om måneden for mit jobcenter har også sagt 7 jobs pr måned.. 

Mht til aflevering så er det ikke noget du må skrive i din ansøgning.. Det får du ballade for hos jobcenter og a-kasse. Jeg er pt i uge 27 og jeg må ikke en gang skrive jeg er gravid. 

Jeg viste godt det med at man ikke måtte skrive graviditet på  og derfor tænktenjeg også på om man måtte skrive det med tider 

Damen fra jobcenteret sagde ordret i telefonen 7 om ugen og jeg spurgte om det var så mange og det svarede hun ja til  og at det jo ikke behøvede Være inden for mit erhverv jeg kunne jo søge alt jeg var kvalificeret til 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

Tine B skriver:

Er også specialpædagog, og tror du vil få mere end almindeligt svært ved at finde et typisk job indenfor området, hvor du kan møde senere end kl. 7.. På mit job, møder vi kl. 6, der er en enkelt der har fået lov til at møde 6.30 og allerede der, er det faktisk et irritationsmoment for os andre fordi det forstyrrer hele morgenrutinen.. Nu arbejder jeg med unge udviklingshæmmede som skal op og gøres klar til skole og være ude af døren senest kl 8 allesammen.. 

Min mand er pæd.medhjælper på et bosted for vokse/ældre udviklingshæmmede, og der møder alle kl. 7.. 

Vi har i øvrigt to biler.. 

Jeg er udmærket godt klar over at der er jobs hvor der er en nødvendighed at mødet tidligt  er ikke helt ny i gamet

Og derfor ved jeg også det er møg irriterende at kalde en til samtale der alligevel ikke kan mødet til tiden derfor mit spørgsmål om jeg skal/må skrive det i min ansøgning når jeg nu åbenbart ifølge jobcenteret skal søge ALT selvom jeg kun lige er blevet ledig

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

Benjamins'mor skriver:

Er der evt mulighed for at man kan tilkøbe en ekstra time om morgenen, den/de dage det vil dreje sig om, i børnenes institution? Det ved jeg ihvertfald at man kan i vores (vuggestue/børnehave). 

Men vil også sige det er ekstremt sent de åbner, vores åbner kl. 06.15 og lukker 16.30 - fredag lukker de dog kl. 16.00 hvilket jeg ikke forstår, i dag er det jo ikke alle der får tidligt fri om fredagen.

Det ville jeg da ønske man kunne... det er da vildt god service 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

KissMeKissMeKissMe skriver:

Tror folk får det slået op på facebook i grupper for f.eks. psykologistuderende (som jeg er). 

Min overbo fandt i hvert fald en fra mit hold ved at jeg lagde det op på nogle uni-facebookgrupper.  Tænker at det er et forsøg værd i hvert fald. 

Tak det er da en mulighed at prøve

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.