i tvivl om jobsøgning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2016

Loa

Kay skriver:

ja ellers ender det da men jeg aldrig kommer til samtele tænker jeg

Tænker nemlig også at man ikke skal afskrive sig selv fra start af, det er nemmere at sælge sig selv "live" og så snakke sig fra det....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2016

Kay

KissMeKissMeKissMe skriver:

Mht barnepige. Så ved jeg ikke hvilken by I bor i, men der er et par af mine studiekammerater, som en dag om ugen afleverer børn for f.eks. pædagoger og sygeplejersker, så ved at det findes 

ved du hvordan de finder det job?? altså er der et barnepige forum eller sådan noget?

for det ville da være en fin ide... vi lige nord for københavn

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

Loa skriver:

Tænker nemlig også at man ikke skal afskrive sig selv fra start af, det er nemmere at sælge sig selv "live" og så snakke sig fra det....

ja sådan lidt se hvor sej og god jeg er mig kan i ikke undvære... men så må i også give lidt i porten hvis i virkelig vil ha mig

Anmeld Citér

25. februar 2016

serinasmor

Kay skriver:

ved ikke om der bliver råd, har ikke lige regnet på det... me ja det vil hjælpe lidt... men kan stadig ikke møde før pigernes institution åbner... og min mand er håndværker så der er ikke lige noget med at flexe en dag om ugen...

Men måske er der andre veje ...

Måske kan en 14-16 årig pige følge dine børn i vuggestuen og børnehaven 1 gange om ugen - hvis du fx har morgen vagt - og derfor skal åbne ...

Måske har en pensionist i området lyst til at være reserve bedste en morgen eller 2 om ugen

Måske kan i trække på lidt familie ?

Og måske kan det være en mulighed med en scooter eller knallert - som transportmiddel nr 2 - noget billigere end en bil

Det eneste jeg siger er at du behøver ikke bygge en mur af umulighed op omkring dig allerede inden du overhovedet er startet  

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

serinasmor skriver:

Men måske er der andre veje ...

Måske kan en 14-16 årig pige følge dine børn i vuggestuen og børnehaven 1 gange om ugen - hvis du fx har morgen vagt - og derfor skal åbne ...

Måske har en pensionist i området lyst til at være reserve bedste en morgen eller 2 om ugen

Måske kan i trække på lidt familie ?

Og måske kan det være en mulighed med en scooter eller knallert - som transportmiddel nr 2 - noget billigere end en bil

Det eneste jeg siger er at du behøver ikke bygge en mur af umulighed op omkring dig allerede inden du overhovedet er startet  

nej det er rigtig nok... vi bor bare uden for min families "rækkevigde"... mine forældre og resten af min familie ville så gerne hjælpe... men de bor desværre for langt væk... og min mands familie er af den holdning "vores børn vores problem" de indkræver gerne hjælp til diverse, men giver aldrig noget retur

ved godt det lydder som at jeg bygger en væg af undskyldninger op... men der gør jeg ikke... jeg prøver bare at forklare tingene som de er her hjemme

i bund og grund vare det mest et spørgsmål om jeg burde skrive det, for ikke at spilde institutionernes tid ved at kalde mig til et job jeg måske ikke har mulighed for at være tage fuldt ud...

Anmeld Citér

25. februar 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Du skal ikke skrive det. Tror du kunne risikere, at det kunne tolkes som et forsøg på at slippe for at få et job, altså hvis jobcenteret fik fingre i en af dine ansøgninger.

Desuden tænker jeg også, at det problem må i se på når det kommer, det kan jo være du kan få en god aftale på et nyt arbejde. Jeg er lærer og ved, at nogen gerne vil møde tidligt og andre sent - så måske der er en som gerne vil have en ekstra åbne vagt mod at du får en ekstra lukkevagt - så vær optimist og tro på det løser sig.

Held og lykke med jobsøgningen - og ja 7 ansøgninger er godt nok mange - håber der er relevante job at søge

Anmeld Citér

25. februar 2016

Misser1989

Kay skriver:

ja  det er noget med at jeg er under 30 og jo ikke skal "tabes"  

fatter det ikke helt... som mor til 2 med alle de normale udgifter vil jeg fandemer gerne ud og havde et job... helst nu med det samme... ved ikke om de regner med jeg hellere vil sidde her hjemme!?

Jeg er 26 og har været ledig siden sommer. SKAL i gennemsnittet søge to i ugen. Men det er kun i gennemsnittet. Nogle uger søger jeg 4-5 andre 1. 

Utroligt sådan en forskel der er �� 

Anmeld Citér

25. februar 2016

serinasmor

Kay skriver:

nej det er rigtig nok... vi bor bare uden for min families "rækkevigde"... mine forældre og resten af min familie ville så gerne hjælpe... men de bor desværre for langt væk... og min mands familie er af den holdning "vores børn vores problem" de indkræver gerne hjælp til diverse, men giver aldrig noget retur

ved godt det lydder som at jeg bygger en væg af undskyldninger op... men der gør jeg ikke... jeg prøver bare at forklare tingene som de er her hjemme

i bund og grund vare det mest et spørgsmål om jeg burde skrive det, for ikke at spilde institutionernes tid ved at kalde mig til et job jeg måske ikke har mulighed for at være tage fuldt ud...

Og min kommentar var mest for at åbne dine øjne for muligheden  for jeg mindes selv det kunne være svært at holde optimismen i processen ...

Og det gjorde det kun værre at jeg lagde begrænsning efter begrænsning pga småting som man måske sagtens kan finde en helt fin løsning på ... Og hvis alle institutioner eller kommende arbejdspladser kræver at du skal kunne møde før du egentlig kan uden hjælp kan det jo hurtigt blive en meget stor hurdle og hurtigt virke helt umuligt for dig overhovedet at finde et sted ... 

Mit råd er derfor - kom ud over stepperne - søg alle steder du kan komme i tanke om indenfor en rimelig radius fra jeres hjem -

og lad være at nævne det med mødetid - for der kan helt sikkert finde en løsning på det hvis det skulle vise sig at det gode Job var i udsigt  

Anmeld Citér

25. februar 2016

Kay

Misser1989 skriver:

Jeg er 26 og har været ledig siden sommer. SKAL i gennemsnittet søge to i ugen. Men det er kun i gennemsnittet. Nogle uger søger jeg 4-5 andre 1. 

Utroligt sådan en forskel der er �� 

ja... har det ikke fra akassen men jobcentret... men tror da lige jeg hiver fat i min a kasse og høre dem for det er vel egentlig dem der "bestemmer" eller?

Anmeld Citér

25. februar 2016

lineog4

Hvad gjorde I før du gik på barsel, synes at huske du havde arbejde der?

Ærligt med en pædagoguddannelse hvor selv SFO arbejde jo med folkeskolereformen betyder tidlige morgener (start i skolen list før 8 også selvom man kan undgå åbnere) så ville jeg kraftigt overveje muligheden for skift af institution til en hvor du kan aflevere tidligere - ved godt det er et surt råd, men med et lille pus der lige er startet har SU kundet dig 5 år, hvor du tidsmæssigt er meget begrænset i forhold til dit fag.

og nej jeg ville ikke skrive det i ansøgningen, men også vide de færreste institutioner kan garantere man nu og i fremtiden kan have et skema hvor man ikke møder før kvart over 8

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.