At stoppe med at ryge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2016

sne190810

Anonym skriver:

Det var det heller ikke. Men det var din kommentar jo heller ikk ligefrem. Det var der pointen lå 

Hehe, det var nu ikke dit indlæg jeg refererede til :-) 

Min irrelevante kommentar var knyttet til Sedigfors endnu mere irrelevante "svar" til TS - lidt for at understrege ligegyldigheden i det hele. 

Godnat, du anonyme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

mija

da jeg fandt ud af at jeg var gravid, blev jeg enig med mig selv om, at jeg røg den pakke færdig jeg havde, og så ville jeg stoppe! 

- Dagene op til, skar jeg gevaldigt ned, så jeg lige så stille trappede ned. Mit bedste råd er, at du i første omgang kvitter de smøger, som du har mest brug for. Som f.eks den efter morgenkaffen, den i pausen på arbejde, efter mad osv. Det er røv svært, men det hjælper virkelig, og gjorde for mig, at jeg egentlig ikke havde træng til de andre i løbet af dagen  

Anmeld Citér

23. februar 2016

Sedigfor

sne190810 skriver:

Enormt relevant og brugbart svar .......

Der ik nogle råd til at stoppe med at ryge, man skal finde sin egen måde. Alle de ting man kan købe og plaster og jeg ved ikke hvad, bare stop hvis man vil. Som man jo siger " man kan hvad man vil

Anmeld Citér

23. februar 2016

Lilotte87

Endelig ikke-ryger for kvinder (vigtigt at det er den henvendt til kvinder). 

Jeg stoppede inden jeg blev gravid. Røg to pakker om dagen  Men bogen gav mig et forholdsvis nemt rygestop 

Held og lykke og stort tillykke med graviditeten og med dit rygestop 

Anmeld Citér

23. februar 2016

lineog4

jeg havde stoppet med at ryge mange gange og ja jo så selvsagt faldet i med begge ben hver gang. 

Jeg stoppede ikke med at ryge fordi jeg blev gravid eller planlagde at blive gravid, men fordi jeg havde et ønske om at stoppe (min far er død af lungekræft), så tænker når man er gravid har man en ekstra motivation. 

Men kigger jeg tilbage så tror jeg at det specielle ved den gang det lykkedes var at jeg sagde det til alle. Og jeg havde købt plaster så jeg ikke havde råd til cigaretter (var fattig studerende). Jeg tålte ikke planterne for svulmede op med vand med det samme, men pengene var brugt. Og ja når så en dag var lykkedes, så kunne to dage også lykkes. Det var ikke en dans på roser, var i dårligt humør osv men efter en uge kunne jeg mærke den positive forandring: fik mere luft, kunne dufte mere. Plus jeg så hvad udrensningen gjorde ved mig - puha det var ulækkert.... 

Nå jo og så har jeg lovet mig selv at jeg må starte igen når jeg bliver 64, hader de der definitive beslutninger 

Pøj pøj med at stoppe og tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

23. februar 2016

serinasmor

Sæt en stopdato -ca 14 ud i fremtiden. 

Download app'en e-kvit -den har gode råd, opgaver og videoer, har en chatfunktion og kommer med updates og tips undervejs  

Trap ned og følg rådene i app'en - og hold din stopdato god arbejdslyst 

Anmeld Citér

23. februar 2016

pcoramt

Anonym skriver:

Jeg har i dag testet positivt og er overlykkelig Det fik mig med det samme til at tænke på den livsstils forandring jeg skal lave nu. 

Jeg har nogle meget store laster i form af rygning, cola og slik. Jeg vil rigtig gerne stoppe med alt det både for min egen skyld og for min babys. Men det er så svært - især at droppe cigaretterne. 

Sidder der mon nogle der selv er stoppet med at ryge, som kan give mig nogle gode råd?

godt valg - jeg stoppede selv da vi skulle begynde i fertilitets behandling. det var hårdt, men det at vide at der skulle bo et lille liv (som så blev til to) i min mave, var min motivation. når lysten meldte sig, sagde jeg til mig selv, er det mit behag, eller er det barnet. det gjorde det meget lettere. 

ang. cola, så var jeg også junkie, men blev bare så mega dårlig af det, så drak det faktisk første 6 mdr. efter jeg havde født. 

og forresten stort tillykke med graviditeten 

Anmeld Citér

23. februar 2016

FruStolpe

Nu stoppede jeg inden jeg blev gravid. 

Men det vigtige et at finde lige netop det det motiverer dig. Du kan få 1000 ideer og hjælpemidler, men hvis ikke du har fundet motivationen så vil det ikke lykkes. 

For mig var motivationen at min mand sagde "smøger eller baby" -det var et super nemt valg for mig. Selv efter 10 år med smøger, og jeg har ikke røget siden december. '09 

Go kamp, og tillykke med spirren 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym

Det er møg svært! Jeg har prøvet at stoppe et par gange uden succes. 

Men da jeg stopper på p-piller i næste uge  har jeg købt min sidste pakke cigaretter igår og stopper når den er færdig. Hvilket er imorgen  

På arbejdet ryger alle i mit team, så det bliver helt klart udfordrende og jeg ved at jeg kommer til at savne det. 

Så nu må vi se 

Anmeld Citér

23. februar 2016

striber

Jeg fik hypnose. Og det hjalp. Havde overhovede ikke lyst efterfølgende. Nu kan jeg godt ryge når jeg drikker alkohol, men har stadig SLET ikke lyst i ædru tilstand! Jeg kan slet ikke fordrage hverken lugt, følelse eller smag. Alkoholen bedøver dog alle sanserne  

Jeg kan sagens drikke et par glas vin uden at få lyst, men når jeg først bliver fuld, så ryger jeg.

men heldigvis forsvinder trangen når alkoholen er ude af blodet igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.