At stoppe med at ryge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
22 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har i dag testet positivt og er overlykkelig Det fik mig med det samme til at tænke på den livsstils forandring jeg skal lave nu. 

Jeg har nogle meget store laster i form af rygning, cola og slik. Jeg vil rigtig gerne stoppe med alt det både for min egen skyld og for min babys. Men det er så svært - især at droppe cigaretterne. 

Sidder der mon nogle der selv er stoppet med at ryge, som kan give mig nogle gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

Sedigfor

Jeg stoppede for fire år siden

Anmeld Citér

22. februar 2016

Dorthe1986

Altså. Jeg havde valgt en dato og et klokkeslæt. Det blev d. 4. November klokken 21.40 2015. Min far døde på det tidspunkt året før, så det gav mening for mig. Jeg fortalte datoen vidt og bredt og gjorde det en måneds tid før. Så da klokken blev 21.40 slukkede jeg min sidste cigaret og det var det. Jeg har ikke røget siden og tænker ikke over det. Min mand ryger endda. Det var så også super heldigt jeg holdt op der for lige i de dage blev jeg overraskende gravid :-)

Anmeld Citér

22. februar 2016

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har i dag testet positivt og er overlykkelig Det fik mig med det samme til at tænke på den livsstils forandring jeg skal lave nu. 

Jeg har nogle meget store laster i form af rygning, cola og slik. Jeg vil rigtig gerne stoppe med alt det både for min egen skyld og for min babys. Men det er så svært - især at droppe cigaretterne. 

Sidder der mon nogle der selv er stoppet med at ryge, som kan give mig nogle gode råd?

Læs bogen - Endelig ikke ryger  Den er super effektiv for rigtig mange. Ellers kontakt din læge ifb med dit rygestop, hun/han kan sikkert også være behjælpelig. Og tillykke med graviditeten.  :-)

Anmeld Citér

22. februar 2016

Diosa85

Anonym skriver:

Jeg blev uplanlagt gravid og valgte så bare og stoppe fra den ene dag til den anden. Jeg savnede det meget i starten. Men da jeg begyndte at mærke liv så stoppede savnet fordi jeg pludselig kunne mærke hvem jeg gjorde det for. 

Men er det ikke nok. Så kan jeg anbefale bogen "endelig ikke ryger af Allan carr" den er lidt tung at komme igennem. Men også meget hjælpsom. Læste den for nogle år siden med stor succes og røg ikke i lang tid efter. Faldt så i igen ved en bytur men det en anden snak 

Anmeld Citér

23. februar 2016

sne190810

Sedigfor skriver:

Jeg stoppede for fire år siden

Enormt relevant og brugbart svar .......

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym

sne190810 skriver:

Enormt relevant og brugbart svar .......

Ligeså relevant som dit 

Anmeld Citér

23. februar 2016

sne190810

Anonym skriver:

Ligeså relevant som dit 

Ved ikke helt hvordan du kan se det som et svar til trådens emne :-) 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym

sne190810 skriver:

Ved ikke helt hvordan du kan se det som et svar til trådens emne :-) 

Det var det heller ikke. Men det var din kommentar jo heller ikk ligefrem. Det var der pointen lå 

Anmeld Citér

23. februar 2016

SandraXOXO

Jeg tænkte bare på at hvis jeg tog den cigaret jeg havde lyst til, ville mit barn få konsekvensen og ligge og blive kvalt inden i min mave. Så får man dårlig samvittighed for man vil jo ikke gøre noget der kan skade sit barn. Det afskrækkede mig så meget så jeg stoppede med det samme jeg så den positive test. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.