hvorfor FB?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
57 svar
0 synes godt om
24. september 2009

Ni-ko-li-ne

jeg ved der mange som har indput til dette emne

Jeg er selv en anti-FB hvis man kan kalde det det.... og jeg er også een af dem er er meget træt af at det er så udbredt, f.eks. med videoer man linker til, dem kan jeg ikke se  Jeg får først en profil derinde når Nikoline sikkert en dag gør....

ikke dermed sagt at jeg har noget imod folk der har en FB profil (så skulle jeg have noget imod det ½ af DK´s befolkning *g*)

men hvorfor har i/du/man en profil på FB?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

oo

Jeg har en facebook profil fordi det er den nemmeste måde for mig, at nå ud med beskeder og billeder til ALLE på een gang. Jeg kommer jo fra København, men flyttede til sydfyn for halvandet år siden og alle mine venner og hele min familie er i København og vi ses måske hver anden måned MAX, så det er dejligt at kunne vise billeder af ting og sager og skrive en hurtig besked og vide at langt de fleste får den derinde.
Sørens familie bor allesammen i Nordjylland, så de er også meget meget langt væk, og der er det naturligvis mest niecerne og nevøerne der er på facebook. eller mest, det er KUN dem der er på facebook. Sørens søskende er allesammen i nærheden af 50, så det er de ældste niecer og nevøen der er på vores alder.

ja, så det er derfor jeg har en. jeg er så også meget striks med hvem der er mine venner, og har kun familie, rigtige venner, unifolk og navlestrengsvenner derinde

Anmeld

24. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ka-ri-na skriver:

Jeg er selv en anti-FB hvis man kan kalde det det.... og jeg er også een af dem er er meget træt af at det er så udbredt, f.eks. med videoer man linker til, dem kan jeg ikke se  Jeg får først en profil derinde når Nikoline sikkert en dag gør....

ikke dermed sagt at jeg har noget imod folk der har en FB profil (så skulle jeg have noget imod det ½ af DK´s befolkning *g*)

Tak fordi du er til

Jeg begyndte at tro at jeg var den eneste i verden, der/er imod fb.

Jeg er imod af flere grunde:

*Jeg vil ikke uploade alt muligt om mig selv, hvor jeg fraskriver mig retten til det bagefter. Jeg vil altid have muligheden for at slette ting om mig og jeg vil ikke give et multiinternationalt firma rettighederne til mine ting.

*Jeg kan ikke lide at alle andre, kan tacke mig på billeder og afsløre ting om mig.

*Jeg føler mig jagtet af fortid, fordi fb også bevæger sig ud IRL. Hvorfor skal vi alle sammen svælge i fortiden?

* I øvrigt så må det være CIA der står bag, så de kan sidde og følge alle folks liv i hele verden 

Jeg har det FINT med at have min EGEN blog, på MIT EGET domæne og fint med at kunne benytte mig af online fora, der er interessebestemt, fx som Baby.dk og Blackmarket.dk som jeg bruger og er glad for. Men jeg prøvede lige at stikke næsen indenfor hos FB en dag og der gik simpelthen 10 min, før jeg fik et regulært angsanfald - det er ikke sket for mig før, men jeg følte mig overvåget og overfaldet da jeg kom derind og gik fuldstændig i panik da jeg ikke kunne slette min profil. Der står så ikke andet end mit navn, og profilen er sovende, men jeg er rasene over at den ikke kan slettes.
Samtidig får jeg tonsvis af mails på MIN PRIVATE mail om folk der vil have mig på fb og min PRIVATE mail er PRIVAT. Jeg har en netbaseret mail, til netbrug, der er ano...

Så derfor er jeg IMOD!!!!

Anmeld

24. september 2009

Sweet1978

Fordi det er min dagligt kontakt og informatione til venner og familie og det har givet mig en masse nye venner. Jeg elsker social networking som det hedder og Baby er god til noget men Fb er god på andre punkter det er de 2 jeg bruger.

Anmeld

24. september 2009

4xGreve

Zafir skriver:

Tak fordi du er til

Jeg begyndte at tro at jeg var den eneste i verden, der/er imod fb.

Jeg er imod af flere grunde:

*Jeg vil ikke uploade alt muligt om mig selv, hvor jeg fraskriver mig retten til det bagefter. Jeg vil altid have muligheden for at slette ting om mig og jeg vil ikke give et multiinternationalt firma rettighederne til mine ting.

*Jeg kan ikke lide at alle andre, kan tacke mig på billeder og afsløre ting om mig.

*Jeg føler mig jagtet af fortid, fordi fb også bevæger sig ud IRL. Hvorfor skal vi alle sammen svælge i fortiden?

* I øvrigt så må det være CIA der står bag, så de kan sidde og følge alle folks liv i hele verden 

Jeg har det FINT med at have min EGEN blog, på MIT EGET domæne og fint med at kunne benytte mig af online fora, der er interessebestemt, fx som Baby.dk og Blackmarket.dk som jeg bruger og er glad for. Men jeg prøvede lige at stikke næsen indenfor hos FB en dag og der gik simpelthen 10 min, før jeg fik et regulært angsanfald - det er ikke sket for mig før, men jeg følte mig overvåget og overfaldet da jeg kom derind og gik fuldstændig i panik da jeg ikke kunne slette min profil. Der står så ikke andet end mit navn, og profilen er sovende, men jeg er rasene over at den ikke kan slettes.
Samtidig får jeg tonsvis af mails på MIN PRIVATE mail om folk der vil have mig på fb og min PRIVATE mail er PRIVAT. Jeg har en netbaseret mail, til netbrug, der er ano...

Så derfor er jeg IMOD!!!!

Så enig...

Her hjemme er både manden og jeg imod!

Anmeld

24. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
WiitrioeN skriver:

Så enig...

Her hjemme er både manden og jeg imod!

Min mand er også imod Så der er en lille smule der er imod ude i verden 

Anmeld

24. september 2009

Vingummien

Jeg fik den fordi jeg har gået på efterskole og alle er jo sprædt over hele landet og hvis jeg skulle have alles mobil nummer på min tlf så vil jeg da slet ikke kunne finde hoved eller hale i det.

Og så har jeg så fået familie på siden og så dem jeghar mødt herinde og på ns, dog ikke alle hehe

Syntes det er dejlig nemt, en af gangene hvor det faktisk var dejligt var da alle bare flygtede fra ns, så kunne jeg stadig snakke med folk derinde.

Men jeg bruger det ikke som alle andre gør, med at spille osv. Og så har jeg gjort så man kun kan se min profil hvis man er ven med mig da jeg ikke kan se nogen grund til at folk skal sidde og glo om mig hvis de ikke kender mig.

I starten da jeg ikke havde billeder eller noget derind men var helt ny der søgte folk jo bare om venskab uden at kende folk, det syntes jeg er latterligt, for nogen er det nærmest en konkurrence om at have flest på sin vennelist

Anmeld

24. september 2009

oo

vi er allerede registreret alle mulige steder pga vores politiske overbevisning, så om vi er på facebook eller ej, gør vist ikke den store forskel, someone's watching anyways

Anmeld

24. september 2009

Vingummien

Tjuhl skriver:

vi er allerede registreret alle mulige steder pga vores politiske overbevisning, så om vi er på facebook eller ej, gør vist ikke den store forskel, someone's watching anyways

hehe

Anmeld

24. september 2009

Klumpe-dumpe

ka-ri-na skriver:

Jamen så glæder jeg mig til at Nikoline får en FB (som hun faktisk godt kan få nu baby-fb)

Men jeg har FB, fordi jeg har venner/bekendte all over the world. Og på den måde er det "nemt" at følge med i deres liv, og kan smide en kommentar til dem.

Knus T.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.