Det hele vælter - opdate

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

I så fald :

Sygemeld dig eller tag barsel ... Evt hvis du er sammen med faren kan han overtage din barsel (hvis det er meget slemt ) og du kan sygemelde dig ... Så er I 2

Medicin kan hjælpe meget - måske kan du få noget du kan amme på hvis du virkelig ønsker det ... 

Vil anbefale ikke at amme i dit tilfælde - fordi det er nemmere at få hjælp og få den ro du har brug for når andre kan gå ind og overtage og give mad når der er behov 

Nogle har gavn af psykologer

Andre har gavn af ro og gåture i naturen - prøv dig frem  

Og snak med din sundhedsplejerske - de har gode råd øf ved hvad der er af tilbud i omegnen  

Og herudover - der er ikke noget at være flov over 

Jeg ammer heldigvis ikke min søn 

Min mand siger at jeg "skal" tage det, vis det kan hjælpe. Jeg er bare bange for at ende som en "lalleglad idiot" 

Min mand er overbevist om at det ville kunne hjælpe, kan jeg godt nok udmiddelbart ikke lige se pt men ja 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvem passer så jeres barn når du er i skole?  

Mig .. jeg læser på fjern undervisningen. Altså hjemme. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

åhh på den måde. 

Synes du skal tage barsel eller sygemelde dig, så du kan få opbygget noget fornyet energi 

Anmeld Citér

22. februar 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg ammer heldigvis ikke min søn 

Min mand siger at jeg "skal" tage det, vis det kan hjælpe. Jeg er bare bange for at ende som en "lalleglad idiot" 

Min mand er overbevist om at det ville kunne hjælpe, kan jeg godt nok udmiddelbart ikke lige se pt men ja 

Du ender ikke som en lalleglad idiot af antidepressiv medicin ! 

Det er slet ikke sådan det virker  

Derimod tager det bunden af din blues så hverdagen bliver mere overskuelig og så der ikke er så store udsving - du vil ikke kunne blive helt sort i humøret - men være mere stabil

Anmeld Citér

22. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Hvor er jeg glad for at høre din update - jeg tænkte på dig i dag!

Du har taget det første skridt ud af din depression og det er SÅ sejt!

Om du skal sygemeldes eller ej er jo helt op til dig - jeg synes, det lyder som en rigtig god ide, når du har det, som du beskriver.

Ligeledes med medicin. Det er dit valg.

Hvis jeg var dig, ville jeg:

• Snakke med din studievejleder om mulighed for og konsekvenserne af hhv sygemelding og barsel afhængigt af, hvad der giver mest mening økonomisk.
  • Eventuelt tage imod sygemelding og henvisning til psykolog fra lægen.
  • Ringe til din sundhedsplejerske og høre om andre muligheder for dig og hendes mening om situationen. Hun er uddannet i at vejlede dig bedst muligt og hun har helt sikkert været i denne situation mange gange før.

Og inddrag gerne din partner i alle samtalerne hvis muligt, så han også hører og forstår fagpersonernes forklaringer.

Knus til dig

Anmeld Citér

22. februar 2016

tarkoflen

Du må ikke være flov søde du! Der er ikke noget at være flov over! Det sker for rigtig mange og du er ikke alene 

Du skal blive sygemeldt og det kan kun gå for langsomt og så skal du tage imod alt den hjælp du kan få! Det er ikke flovt at tage imod hjælp, det er stærkt at komme til den erkendelse at det er nødvendigt, og når du først får hjælp og kommer lidt ovenpå, kan du selv se, at det var det helt rigtige! 

Du skal passe på dig selv for din egen, dine børns og din mands skyld, og det gør du bedst ved at få noget ro og noget hjælp på den ene eller den anden måde. Og så vil jeg virkelig anbefale dig at tage kontakt til sp, de har rigtig mange steder mulighed for at henvise til en gruppe af kvinder, der er igennem noget tilsvarende dig 

Jeg håber du lader dig sygemelde og måske undersøger muligheden for om din mand kan tage noget barsel.

mange kram herfra 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Du ender ikke som en lalleglad idiot af antidepressiv medicin ! 

Det er slet ikke sådan det virker  

Derimod tager det bunden af din blues så hverdagen bliver mere overskuelig og så der ikke er så store udsving - du vil ikke kunne blive helt sort i humøret - men være mere stabil

Okay, det beroligere mig lidt. Jeg har aldrig sat mig ind i det, det har heldigvis aldrig været nødvendigt. 

Men det godt nok et sværy skridt og tage. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Panther

Profilbillede for Panther
PUHK skriver:

Om du skal sygemeldes eller ej er jo helt op til dig - jeg synes, det lyder som en rigtig god ide, når du har det, som du beskriver.

• Snakke med din studievejleder om mulighed for og konsekvenserne af hhv sygemelding og barsel afhængigt af, hvad der giver mest mening økonomisk.
  • Ringe til din sundhedsplejerske og høre om andre muligheder for dig og hendes mening om situationen. Hun er uddannet i at vejlede dig bedst muligt og hun har helt sikkert været i denne situation mange gange før.

Og inddrag gerne din partner i alle samtalerne hvis muligt, så han også hører og forstår fagpersonernes forklaringer.

Knus til dig

Og en lille tilføjelse:

SPØRG om alle dine tvivl og bekymringer. Alt fra effekten af medicinen til om din sundhedsplejerske ser ned på dig pga din situation (det ved jeg, at hun ikke gør, men det ville sikkert hjælpe at høre det fra hende). Ingen spørgsmål er dumme - det er vigtigt, at du får forklaret og forstår alle dine muligheder.

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Knus til dig

Jeg har snakket med hende, (jeg har haft den samme til de sidste to børn, så hun kender mig godt) hun sagde at det nok ville være bedst at følge lægens råd, både med medicin og sygemelding/barsel. 

Jeg har fået henvisning til psykolog men der er laaaang ventetid, næsten 8 uger 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Loa

Anonym skriver:

Hold da op! Du er (sgu) da heller ikke en super kvinde. Du har en 8 uger gammel søn og har ikke engang barsel? Du læser bare videre  Det er da en kæmpe omvæltning med sådan en lille størrelse, tror de færreste har overskuddet til at arbejde/læse allerede. Det er ABSOLUT ikke en fallit erklæring at trække stikket og være mor og dig selv på fuld tid lige nu. Det andet skal nok nåes! Pas for Gud skyld på dig selv, du er den bedste mor dit barn har!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.