At være en skralder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Præcis! jeg har altid været ligeglad med hvad andre tænker om mig! men efter jeg har fået barn, så er det nærmest blevet en frygt for at gøre tingene forkert. For bag vores 4 vægge i huset kan vi være som vi vil være. leve det liv vi vil. Tror nu ikke der er noget forskel .

Jeg vil understrege vi bestemt intet har med kommunen og gøre, eller haft dem på nakken, men kan du lige se det for dig?

Mit barn had mad med far store skald til madpakke? uha så kunne det jo være der var andet galt med os som vi ikke kunne varetage på hende og økonomien ikke er god. 

Jeg er personligt rigtigt ligeglad med hvordan folk ellers så mig med skraldere så, men mit barn må aldrig lede nød og skal snuses i røven af kommunen fordi vi skraldere og det vil netop også være det grundlag til jeg ikke rigtigt tør, kan du lige se det en ser mig gøre det der kender mig og så melder mig anonymt! det vil være mit livs værste marridt! for det scenarie har jeg jo langt fra lyst til og havne i. 

Det er mest derfor jeg vil være så vidt muligt anonym hvis jeg altså skal skralde. 

Jeg syntes på ingen måde det er klamt, jo self er det klamt og æde noget der er helt uspiseligt og kunne ALDRIG drømme om at finde på og tage noget som jeg vidste lige var på græsen. Jeg tør ikke rigtigt og tage kød man ved jo ikke om det kunne være noget en kunde har lagt på en hylde og har stået en helt dag.  men gulerødder og æbler kan skrælles og vaskes. Så en hun havde pyntet en helt stue med de flottes blomster det var virkelig vildt! 

Mine store børn (17 og 18) skralder, og jeg modtager med glæde nogle af deres fund. Jeg kunne sagtens se mig selv fortsætte i deres spor, når de engang flytter hjemmefra. Jeg ville på ingen måde skamme mig over at medvirke til at nedbringe det kolossale spild af varer. 

Jeg tror dog ikke, det er noget for dig at dømme efter din frygt for at blive genkendt af medarbejdere i supermarkedet, opdaget af andre, meldt til kommunen og hvad ved jeg. Du er nødt til at være "cool" og parat til at stå ved det, hvis du bliver set af andre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

SandraXOXO

Kommunen og politiet er altså ligeglade med om man er skralder. Og jeg kan heller ikke forstille med at andre folk går op i hvad du laver i din fritid. Om du skralder eller ej. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg tror at du har fået en lidt urealistisk opfattelse af hvad kommunen interesserer sig for i jeres privatliv. Måske det vil være godt at prøve at arbejde med tanken om, at I gør det så godt I kan og at dette er godt nok - skralder eller ej?

For nej... der er ingen der "kommer efter jer" så længe at jeres datter har det godt og der ingen ulovligheder forelægger....

Jeg tror bare en tidligere person i mit liv skræmte mig for videre og sans, da personen selv havde fået frataget hendes børn. 
at så skulle jeg også få det gjort, men jeg er jo langt fra som hende eller hendes livestil. det ødelagde hele min graviditet til at glæde sig til dette lille menneske til jeg var hunde angst for at gøre fejl og få hende taget

Men du har nok ret i , for ellers er jeg ikke flov over noget da , tvært i mod uden og skulle lyde selv glad så syntes jeg vi har nogle gode værdier og holdninger til hvordan hun bliver opdraget og syntes kun hun får det bedste af det bedste. 

Okay måske lidt ironisk når jeg vil samle mad op 

Anmeld Citér

22. februar 2016

modesty

Anonym skriver:

Godaften de damer .. Jeg vælger og være 110% anonym af den grund jeg er skide bange for at blive opdaget hvem jeg er, .. 

Jeg har meldt mig ind i nogle forskellige grupper med at skralde skrald, alt mad og diverse fra container rundt omkring .. 

Jeg syntes det er pisse fedt og se alt det folk finder, det jo alt fra coca cola til gode grøntsager, noget der vil lufte mig og min mands økonomi ekstremt på mad budget for vi bruger MANGE PENGE på mad. (jeg er ligeglad med om du syntes jeg er klam fordi jeg kunne finde på og spise noget der har været i en container eller vaske hår i noget der har lagt mellem gulerødder) 

Jeg har endnu ikke gjort det, men er blevet lidt bidt af og følge med på hvad folk nu har hapset i en container.. 

Findes der andre skraldere herinde der vil fortælle? jeg har personligt ikke lyst til og stå frem hvem jeg er jo, og derfor svare du bare anonymt så jeg heller ikke kan genkende dig hvis det er du selv vil være fjern bag en skærm ALT FORSTÅELSE.

Jeg er ikke flov over at "vil være skraldere" men jeg ønsker ikke at folk skal snakke om mig på den måde for vi har en fin hverdag. 
Og folk kunne jo melde mig til kommunen og de kunne se det som mistrivelse eller hvad ved jeg! vores barn får ALT det barnet har brug for. Men madspild går jeg ikke ind for og vi kunne spare penge på den måde! 

Men er der nogen der kan fortælle mig om man klæder sig ud? tænker med hensyn til video overvågning eller ligne? altså om man tager tøj sort tøj på så man ikke bliver genkendt? det ville sgu være flov.. eller plejer der ikke og være video overvågn omkring en container?

Som jeg har læst mig frem til det er det FULDT lovligt hvis man ikke skralder i en låst container.. men jeg vil sgu syntes det surt og få en plet på min straffeaftest for at have skraldet mad fra en container så derfor vil jeg være 100% sikker inden jeg begiver mig ud i det her fuldstændig sindssyge projekt! 

Pliss hold en sober tone.. Man behøver ikke være enig i det at det er lækkert og man burde hjælpe miljøet på det område eller at du har lyst til det....  

Selvfølgelig vil kommunen ikke skride ind bare fordi forældrene skralder.

Anmeld Citér

22. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg tror bare en tidligere person i mit liv skræmte mig for videre og sans, da personen selv havde fået frataget hendes børn. 
at så skulle jeg også få det gjort, men jeg er jo langt fra som hende eller hendes livestil. det ødelagde hele min graviditet til at glæde sig til dette lille menneske til jeg var hunde angst for at gøre fejl og få hende taget

Men du har nok ret i , for ellers er jeg ikke flov over noget da , tvært i mod uden og skulle lyde selv glad så syntes jeg vi har nogle gode værdier og holdninger til hvordan hun bliver opdraget og syntes kun hun får det bedste af det bedste. 

Okay måske lidt ironisk når jeg vil samle mad op 

Det lyder umiddelbart som en meget voldsom og ret irrationel angst. Det er rigtig ærgerligt at det får så meget magt over dig og din datters opvækst. Det har ikke hold i virkeligheden. Måske du skulle prøve at tale med noget om det, så du kan få bekræftet at dine tanker er ude på et sidespor? Tal evt. med din sundhedsplejerske eller lignende, som kan hjælpe dig med at forstå, at det altså ikke er sådan tingene hænger sammen? 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck

Personlig er jeg ligeglad med om folk gør det, ( kunne dog ikke selv finde på det). Men ifølge en veninde jeg har, som er bestyre i en butik er det IKKE  fuldt lovligt, hvis containeren står på butikkens grund, det kan faktisk sidestilles med tyveri

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym

Jeg skraldede i sidste uge - der mødte jeg politiet på aldis parkeringsplads - de sagde bare godaften og sp spurgte de hvad jeg lavede - sagde at jeg skraldede og så kærte de igen og jeg har 2 børn derhjemme og klæder mig selvfølgelig ikke ud når jeg tager ud - desuden gælder det om at komme først inden andre skraldere

Anmeld Citér

22. februar 2016

jenny4

Jeg kunne ikke selv tænke mig at skralde - men derfor må du gerne og jeg ville ikke melde dig eller andre hvis jeg så det.

Men inden du kaster dig ud i det, så synes jeg du skal cleare det med din mand. For hvis ikke han er ok med det, så bør du holde dig fra det. Og du kan vel ikke rigtig have ham med - for hvem skal så passe jeres barn?

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det lyder umiddelbart som en meget voldsom og ret irrationel angst. Det er rigtig ærgerligt at det får så meget magt over dig og din datters opvækst. Det har ikke hold i virkeligheden. Måske du skulle prøve at tale med noget om det, så du kan få bekræftet at dine tanker er ude på et sidespor? Tal evt. med din sundhedsplejerske eller lignende, som kan hjælpe dig med at forstå, at det altså ikke er sådan tingene hænger sammen? 

Det kunne du have helt ret i, men jeg bryder mig personligt ikke om at rive op i disse ting, jeg lader være med og spekulere over det. For jeg ved jo selv at vi giver hende det bedste vi syntes der bedst for hende og jeg ved jeg er en god mor for hende (det lyder godt nok selvoptaget) men jeg syntes 110% jeg er en god mor for hende. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg skraldede i sidste uge - der mødte jeg politiet på aldis parkeringsplads - de sagde bare godaften og sp spurgte de hvad jeg lavede - sagde at jeg skraldede og så kærte de igen og jeg har 2 børn derhjemme og klæder mig selvfølgelig ikke ud når jeg tager ud - desuden gælder det om at komme først inden andre skraldere

Hold da op hvor vildt de bare var ligeglad, men er det slet ikke tyveri snakkede lidt med min mand om det og han mener jo det er 100% tyveri fordi det er butikkens og jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvad min holdning er til det. 

Jeg er nok stadig lidt angst, jeg tror jeg skal have en skraldeven irl sammen med mig, så er man 2 . 
Er det svært og få fat i de gode gods?  
for tænker findes der virkelig så mange skraldere? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.