At være en skralder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.598 visninger
22 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2016

Anonym trådstarter

Godaften de damer .. Jeg vælger og være 110% anonym af den grund jeg er skide bange for at blive opdaget hvem jeg er, .. 

Jeg har meldt mig ind i nogle forskellige grupper med at skralde skrald, alt mad og diverse fra container rundt omkring .. 

Jeg syntes det er pisse fedt og se alt det folk finder, det jo alt fra coca cola til gode grøntsager, noget der vil lufte mig og min mands økonomi ekstremt på mad budget for vi bruger MANGE PENGE på mad. (jeg er ligeglad med om du syntes jeg er klam fordi jeg kunne finde på og spise noget der har været i en container eller vaske hår i noget der har lagt mellem gulerødder) 

Jeg har endnu ikke gjort det, men er blevet lidt bidt af og følge med på hvad folk nu har hapset i en container.. 

Findes der andre skraldere herinde der vil fortælle? jeg har personligt ikke lyst til og stå frem hvem jeg er jo, og derfor svare du bare anonymt så jeg heller ikke kan genkende dig hvis det er du selv vil være fjern bag en skærm ALT FORSTÅELSE.

Jeg er ikke flov over at "vil være skraldere" men jeg ønsker ikke at folk skal snakke om mig på den måde for vi har en fin hverdag. 
Og folk kunne jo melde mig til kommunen og de kunne se det som mistrivelse eller hvad ved jeg! vores barn får ALT det barnet har brug for. Men madspild går jeg ikke ind for og vi kunne spare penge på den måde! 

Men er der nogen der kan fortælle mig om man klæder sig ud? tænker med hensyn til video overvågning eller ligne? altså om man tager tøj sort tøj på så man ikke bliver genkendt? det ville sgu være flov.. eller plejer der ikke og være video overvågn omkring en container?

Som jeg har læst mig frem til det er det FULDT lovligt hvis man ikke skralder i en låst container.. men jeg vil sgu syntes det surt og få en plet på min straffeaftest for at have skraldet mad fra en container så derfor vil jeg være 100% sikker inden jeg begiver mig ud i det her fuldstændig sindssyge projekt! 

Pliss hold en sober tone.. Man behøver ikke være enig i det at det er lækkert og man burde hjælpe miljøet på det område eller at du har lyst til det....  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Godaften de damer .. Jeg vælger og være 110% anonym af den grund jeg er skide bange for at blive opdaget hvem jeg er, .. 

Jeg har meldt mig ind i nogle forskellige grupper med at skralde skrald, alt mad og diverse fra container rundt omkring .. 

Jeg syntes det er pisse fedt og se alt det folk finder, det jo alt fra coca cola til gode grøntsager, noget der vil lufte mig og min mands økonomi ekstremt på mad budget for vi bruger MANGE PENGE på mad. (jeg er ligeglad med om du syntes jeg er klam fordi jeg kunne finde på og spise noget der har været i en container eller vaske hår i noget der har lagt mellem gulerødder) 

Jeg har endnu ikke gjort det, men er blevet lidt bidt af og følge med på hvad folk nu har hapset i en container.. 

Findes der andre skraldere herinde der vil fortælle? jeg har personligt ikke lyst til og stå frem hvem jeg er jo, og derfor svare du bare anonymt så jeg heller ikke kan genkende dig hvis det er du selv vil være fjern bag en skærm ALT FORSTÅELSE.

Jeg er ikke flov over at "vil være skraldere" men jeg ønsker ikke at folk skal snakke om mig på den måde for vi har en fin hverdag. 
Og folk kunne jo melde mig til kommunen og de kunne se det som mistrivelse eller hvad ved jeg! vores barn får ALT det barnet har brug for. Men madspild går jeg ikke ind for og vi kunne spare penge på den måde! 

Men er der nogen der kan fortælle mig om man klæder sig ud? tænker med hensyn til video overvågning eller ligne? altså om man tager tøj sort tøj på så man ikke bliver genkendt? det ville sgu være flov.. eller plejer der ikke og være video overvågn omkring en container?

Som jeg har læst mig frem til det er det FULDT lovligt hvis man ikke skralder i en låst container.. men jeg vil sgu syntes det surt og få en plet på min straffeaftest for at have skraldet mad fra en container så derfor vil jeg være 100% sikker inden jeg begiver mig ud i det her fuldstændig sindssyge projekt! 

Pliss hold en sober tone.. Man behøver ikke være enig i det at det er lækkert og man burde hjælpe miljøet på det område eller at du har lyst til det....  

Jeg har godt nok ikke selv nogen erfaring, men jeg kender rigtig mange, der har været eller er skraldere. Især under mine studieår var det nærmere normalt end unormalt at skralde. 

Folk snakkede ofte om, at det var rarest at være to (man kan sikkert finde en skralde-makker på facebook grupperne) En aften var min veninde ude selv, da en låge klappede i og hun kunne ikke åbne den inde fra. Heldigvis havde hun mobil med og kunne ringe efter en ven, for ellers havde hun skullet sidde i en container en hel nat i minus grader...

Men ellers virker det til at være nemt og "hyggeligt" at skralde. Det sværeste er vist at blive ved med at finde supermarkeder, der ikke låser af til natten længere. 

Handsker er sikker også meget rart at have med 

Anmeld Citér

22. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg mener at bubber lavede et program om at skralde, det må du næsten kunne finde på nettet. 

Jeg ved han besøgte en enlig mor og der bliver vist hvordan der foregår når hun skralder.  

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, ja den med bubber så jeg godt men det er nogle år siden og tror ikke jeg kan finde den men youtube vil nok være en god ide og tjekke. Dog vil jeg ikke betale mig til det! hehe  og i grupperne kan jeg læse nogen også har skraldet i højt lys dag, ej okay hvor dum er man så lige var? og nogen havde skraldet ligeså snart det blev mørkt før butikkerne lukkede?  - jeg ville slet ikke skulle ses offenligt ved og gøre sådan noget, og jeg vil da overhovedet ikke genkendes af en medarbejder der så mig gøre det.. Ja jeg så faktisk forleden en i netto min mand grinte og inden i krummede jeg tær og tænkte "søde skat, jeg vil gerne selv gøre det" 

Ja handsker ville nok være mest lækkert, det nok ikke alting dernede der er lækkert og rage i haha. Men jeg sgu ikke så sart tøj kan vaskes og det kan hænderne også men kan de skånes så skal de da det hehe .. 

Ja jeg har også tænkt lidt på en skraldere ven, er ved at se om jeg kan få min veninde med på den, hun er lidt ligesom mig udover hun ikke har barn og hun kunne sagtens være en der kunne finde på og gøre det, ellers kunne min bedstemor ellers må jeg sgu lokke manden med. 

Tror mere han er bange for at vi bliver opdaget og der bliver ringet til politiet 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Diosa85

Kunne aldrig selv drømme om at gøre det. Er sq nok lidt for sart. Men tager hatten af for dem der gør. Der går så meget mad til spilde hver dag så synes kun det er fedt at der er nogle der benyttet sig af det. 

Så på med vanten så at sige 

Anmeld Citér

22. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Hejsa

At skralde ville ikke være noget for mig personligt, med mindre der var tale om absolut yderste nødvendighed. Men jeg synes at princippet er fint på alle måder (det er i forvejen bindegalt hvad er smide ud af fine fødevarer).

Min tanke når jeg læser hele dit indlæg, er således ikke at dømme dig - men i stedet foreslå at du får gjort op med din skam over projektet og står ved det du gør.

Gå da til det med åben pande og ærlighed - hvis du "skralder" er det jo en del af din livsstil og den skal man da turde stå ved. Folks tanker må de selv rode med, og så længe du intet ulovligt foretager sig, er det fløjtende ligegyldigt hvem der ser det?

God jagt!

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hejsa

At skralde ville ikke være noget for mig personligt, med mindre der var tale om absolut yderste nødvendighed. Men jeg synes at princippet er fint på alle måder (det er i forvejen bindegalt hvad er smide ud af fine fødevarer).

Min tanke når jeg læser hele dit indlæg, er således ikke at dømme dig - men i stedet foreslå at du får gjort op med din skam over projektet og står ved det du gør.

Gå da til det med åben pande og ærlighed - hvis du "skralder" er det jo en del af din livsstil og den skal man da turde stå ved. Folks tanker må de selv rode med, og så længe du intet ulovligt foretager sig, er det fløjtende ligegyldigt hvem der ser det?

God jagt!

Præcis! jeg har altid været ligeglad med hvad andre tænker om mig! men efter jeg har fået barn, så er det nærmest blevet en frygt for at gøre tingene forkert. For bag vores 4 vægge i huset kan vi være som vi vil være. leve det liv vi vil. Tror nu ikke der er noget forskel .

Jeg vil understrege vi bestemt intet har med kommunen og gøre, eller haft dem på nakken, men kan du lige se det for dig?

Mit barn had mad med far store skald til madpakke? uha så kunne det jo være der var andet galt med os som vi ikke kunne varetage på hende og økonomien ikke er god. 

Jeg er personligt rigtigt ligeglad med hvordan folk ellers så mig med skraldere så, men mit barn må aldrig lede nød og skal snuses i røven af kommunen fordi vi skraldere og det vil netop også være det grundlag til jeg ikke rigtigt tør, kan du lige se det en ser mig gøre det der kender mig og så melder mig anonymt! det vil være mit livs værste marridt! for det scenarie har jeg jo langt fra lyst til og havne i. 

Det er mest derfor jeg vil være så vidt muligt anonym hvis jeg altså skal skralde. 

Jeg syntes på ingen måde det er klamt, jo self er det klamt og æde noget der er helt uspiseligt og kunne ALDRIG drømme om at finde på og tage noget som jeg vidste lige var på græsen. Jeg tør ikke rigtigt og tage kød man ved jo ikke om det kunne være noget en kunde har lagt på en hylde og har stået en helt dag.  men gulerødder og æbler kan skrælles og vaskes. Så en hun havde pyntet en helt stue med de flottes blomster det var virkelig vildt! 

Anmeld Citér

22. februar 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Jeg har gjort det. Det var dog før jeg fik familie og barn.

Jeg boede i en lofts lejlighed med to kammerater i nogen år og vi skraldede tit dengang. Tror mest det handlede om at det var lidt "forbudt" (vi skraldede kun i ulåste containere) men alt det med at man skal ud i mørket og føler sig sgu lidt lusker-agtig, når man fedter rundt bag ved butikkerne. xD Det var spændene og så fik vi simpelthen så meget gratis mad.

Ost f.eks. som jo altså ikke bare sådan bliver for gammelt, blot ekstra lagret, det fik vi tit, kager og brød som bagerne i supermarkeder smider ud hver aften. Det hele lå pakket godt ind i poser og sække og kom aldrig i kontakt med andre madvare.

Holdte os altid fra kød, med mindre det var i vakuum og udløbsdatoen var samme dag, så vidste vi at det var smidt ud den dag og derfor ikke dårligt.

Jeg har endda fået mig en elpisker jeg stadig har, en hakkemaskine, eltandbørste, vasketøjskurv, legetøj osv. når butikkerne f.eks. kun har én ting tilbage af noget så smider de det ud. Svineri i mine øjne.

Vi klædte os ikke ud eller lignende.. men havde plastik handsker på.

Men.. jeg tænker at hvis du har det så stramt med at blive kendt/opdaget som skralder, så synes jeg virkelig ikke du skal kaste dig ud i det. Sandsynligheden for at der står en vagt eller politiet med en lygte lige pludselig er der, har prøvet det et par gange, fordi folk bliver utrygge når der hopper nogen rundt bag deres supermarked i mørket efter lukketid.

Anmeld Citér

22. februar 2016

Mo9ca

Anonym skriver:

Jeg arbejdede som frivillig i en varmestue hvor vi modtog madvarer som intet fejlede, men hvor holdbarhedsdatoen var overskredet. Hvis vi ikke manglede af nogle af de varer de kom med, så røg de i containeren. Så jeg kan absolut ikke se hvorfor det skulle være så skidt at være skralder. Om du får dem forærende af butikken eller tager dem et par timer senere i containeren, går da ud på et. Selvfølgelig på nær letfordærvelige varer. Så skrald du bare løs. 

Hvis jeg skulle komme med et råd ville jeg også sige at du skulle huske handsker. Og en skraldemakker er også en god idé.

Mvh. M

Anmeld Citér

22. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Præcis! jeg har altid været ligeglad med hvad andre tænker om mig! men efter jeg har fået barn, så er det nærmest blevet en frygt for at gøre tingene forkert. For bag vores 4 vægge i huset kan vi være som vi vil være. leve det liv vi vil. Tror nu ikke der er noget forskel .

Jeg vil understrege vi bestemt intet har med kommunen og gøre, eller haft dem på nakken, men kan du lige se det for dig?

Mit barn had mad med far store skald til madpakke? uha så kunne det jo være der var andet galt med os som vi ikke kunne varetage på hende og økonomien ikke er god. 

Jeg er personligt rigtigt ligeglad med hvordan folk ellers så mig med skraldere så, men mit barn må aldrig lede nød og skal snuses i røven af kommunen fordi vi skraldere og det vil netop også være det grundlag til jeg ikke rigtigt tør, kan du lige se det en ser mig gøre det der kender mig og så melder mig anonymt! det vil være mit livs værste marridt! for det scenarie har jeg jo langt fra lyst til og havne i. 

Det er mest derfor jeg vil være så vidt muligt anonym hvis jeg altså skal skralde. 

Jeg syntes på ingen måde det er klamt, jo self er det klamt og æde noget der er helt uspiseligt og kunne ALDRIG drømme om at finde på og tage noget som jeg vidste lige var på græsen. Jeg tør ikke rigtigt og tage kød man ved jo ikke om det kunne være noget en kunde har lagt på en hylde og har stået en helt dag.  men gulerødder og æbler kan skrælles og vaskes. Så en hun havde pyntet en helt stue med de flottes blomster det var virkelig vildt! 

Jeg tror at du har fået en lidt urealistisk opfattelse af hvad kommunen interesserer sig for i jeres privatliv. Måske det vil være godt at prøve at arbejde med tanken om, at I gør det så godt I kan og at dette er godt nok - skralder eller ej?

For nej... der er ingen der "kommer efter jer" så længe at jeres datter har det godt og der ingen ulovligheder forelægger....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.