Er i dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2016

klmf

Har du en god kommunikation med din leder? Du må dele dine bekymringer, lægens anvisninger og sladre-problematikken med din ledelse, det er deres ansvar at gravide kan gennemføre deres arbejde under graviditet på forsvarlig vis. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

LM85

blæksprutten skriver:

Har du en god kommunikation med din leder? Du må dele dine bekymringer, lægens anvisninger og sladre-problematikken med din ledelse, det er deres ansvar at gravide kan gennemføre deres arbejde under graviditet på forsvarlig vis. 

Ja det har jeg og har snakket både med den der spreder tingene og min leder. Har givet udtryk på en bestemt, men alligevel pæn måde at jeg simpelthen ikke finder mig i det. Og hvis der er mere de er i tvivl om så skal de komme til mig med det samme!! 

Anmeld Citér

22. februar 2016

LM85

allemine2 skriver:

Nu er jeg jo ligeglad hvad folk tænker eller siger om mig så jeg havde snakket med chefen og sagt min læge osv. siger sådan og sådan, så man kunne finde ud af noget sammen. :-)

Det er jeg et eller andet sted også, vil bare have at min chef i det mindste kender sandheden. Har fået snakket med den der sladrer og min chef i dag, men kunne ikke rigtig få flettet ind at jeg har rigtig ondt. Har bare sagt at hvis det bliver meget værre efter noget tid så må vi snakke sammen igen... 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg arbejdede fuld tid til 14 dage før min barsel med slem bækkenløsning, kunne næste ikke sidde og stå og trak på det ene ben når jeg gik ( arbejde i butik og sad ikke meget ned i løbet af en dag og havde også barn i forvejen der skulle passes. set i bakspejlet skulle jeg have sagt fra lang tid før men jeg gik til diverse behandlinger - kiropraktor, massage og menschendich i håb om at det kunne hjælpe.. resultat blev desværre at jeg havde bækkenløsning godt 2 år efter føslen og flere gange gik mit bække af led avavav så mit råd er helt klart - lyt til din krop nu

Anmeld Citér

22. februar 2016

LM85

Mulllesmor skriver:

jeg arbejdede fuld tid til 14 dage før min barsel med slem bækkenløsning, kunne næste ikke sidde og stå og trak på det ene ben når jeg gik ( arbejde i butik og sad ikke meget ned i løbet af en dag og havde også barn i forvejen der skulle passes. set i bakspejlet skulle jeg have sagt fra lang tid før men jeg gik til diverse behandlinger - kiropraktor, massage og menschendich i håb om at det kunne hjælpe.. resultat blev desværre at jeg havde bækkenløsning godt 2 år efter føslen og flere gange gik mit bække af led avavav så mit råd er helt klart - lyt til din krop nu

Hvor er det sødt af dig at dele din erfaring! Kan godt se efter hvad mange har skrevet at jeg nok må gå ind og snakke med min leder igen og måske bede om endnu mindre tid... For ville ikke kunne slippe arbejdet fuldstændig lige nu. Ville jeg simpelthen blive kugleskør af! 

Har det bare så fandens skidt med det fordi vi går en super hård tid i møde med flere der er væk og en endnu større arbejdsbyrde samtidig. Puha det er dårlig timing 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
LM85 skriver:

Hvor er det sødt af dig at dele din erfaring! Kan godt se efter hvad mange har skrevet at jeg nok må gå ind og snakke med min leder igen og måske bede om endnu mindre tid... For ville ikke kunne slippe arbejdet fuldstændig lige nu. Ville jeg simpelthen blive kugleskør af! 

Har det bare så fandens skidt med det fordi vi går en super hård tid i møde med flere der er væk og en endnu større arbejdsbyrde samtidig. Puha det er dårlig timing 

Ja det er bare super dårlig timing kan jeg godt se... måske du kan state med at være der mandag, onsdag og fredag og se hvordan det går med en dags pause i mellem og hvis det ikke er nok så måske halv tid de tre dage... mon ik din leder kan forstå dig og kan se hvor ondt du har.... et bækkenbælte kan måske hjælpe dig - det hjalp lidt på mig i hvert fald. desuden små ting som at komme ind og ud af bilen med samlede ben, vende sig i sengen med samlede ben og huske at ben og næse altid skal vende samme vej når du fx skal dreje dig rund efter noget bagved dig så skal hele kroppen med rundt så du ikke vrider i kroppen. det er små ting som belaster bækkenet betydelig mindre hvis man lige tænker over det. en fys kan også give dig gode øvelser og så var jeg glad for massage til de ømme muskler. jeg har hypermobile led så det hjalp self heller ikke på min situation...

Rigtig god bedring

Anmeld Citér

22. februar 2016

LM85

Mulllesmor skriver:

Ja det er bare super dårlig timing kan jeg godt se... måske du kan state med at være der mandag, onsdag og fredag og se hvordan det går med en dags pause i mellem og hvis det ikke er nok så måske halv tid de tre dage... mon ik din leder kan forstå dig og kan se hvor ondt du har.... et bækkenbælte kan måske hjælpe dig - det hjalp lidt på mig i hvert fald. desuden små ting som at komme ind og ud af bilen med samlede ben, vende sig i sengen med samlede ben og huske at ben og næse altid skal vende samme vej når du fx skal dreje dig rund efter noget bagved dig så skal hele kroppen med rundt så du ikke vrider i kroppen. det er små ting som belaster bækkenet betydelig mindre hvis man lige tænker over det. en fys kan også give dig gode øvelser og så var jeg glad for massage til de ømme muskler. jeg har hypermobile led så det hjalp self heller ikke på min situation...

Rigtig god bedring

Jeg er allerede deltidssygemeldt så jeg er væk hver onsdag da det er min længste og hårdeste dag i ugen. Jeg må jo tage en dag af gangen og er sikker på hun forstår selvom det passer dårligt ind lige nu. 

Jeg er i behandling hos en fysioterapeut som også har rådet mig til at sygemelde mig mere eller mindre på fuld tid. Har både øvelser fra sidste graviditet og denne som desværre ikke har den store virkning. Har siden første gang jeg mærkede noget til det taget mine forholdsregler mht. hvordan jeg bevæger mig, er i fuld sving med at tage de hensyn jeg kan. 

Er også som du hybermobil i lænden så der hjælper desværre heller ikke på det... 

Men tak for dine fine råd og for du gav dig tid til at svare! ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.