Er i dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.435 visninger
26 svar
6 synes godt om
21. februar 2016

LM85

Står i et kæmpe dilemma i øjeblikket. Er i uge 18 af min anden graviditet og både min læge og en fysioterapeut anbefaler jeg sygemelder mig på fuld tid pga. store smerter i bækken og alle muskler omkring. Fik nyt job 1/11-2015 og skal være der i 8 måneder. Finder ud af jeg er gravid 3 uger efter jeg er startet og melder det ud hurtigt for de ikke tror jeg prøver at snyde dem. Jeg kan næsten ikke gå efter en dag på arbejde og har i forvejen et barn på 3 år der hjemme. Flere af mine kollegaer siger jeg skal passe på mig selv, men har lige fået en aftale igennem med chefen om at jeg får en fast fri/sygedag midt på ugen så jeg kan få slappet af.  Nu går der bare rygter om at jeg vil sygemelde mig på fuld tid når min prøveperiode er slut og får det simpelthen så dårligt over det for elsker mit job, har været der i knap 4 måneder nu og vil bare gerne fortsætte, men er bange for jeg presser min krop for meget... Jeg ved hvor rygterne kommer fra og skal også have gjort noget ved det, har tillidsrepræsentant inde over da der allerede er sket mange ting.  Hvad ville I gøre??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

FruStolpe

LM85 skriver:

Står i et kæmpe dilemma i øjeblikket. Er i uge 18 af min anden graviditet og både min læge og en fysioterapeut anbefaler jeg sygemelder mig på fuld tid pga. store smerter i bækken og alle muskler omkring. Fik nyt job 1/11-2015 og skal være der i 8 måneder. Finder ud af jeg er gravid 3 uger efter jeg er startet og melder det ud hurtigt for de ikke tror jeg prøver at snyde dem. Jeg kan næsten ikke gå efter en dag på arbejde og har i forvejen et barn på 3 år der hjemme. Flere af mine kollegaer siger jeg skal passe på mig selv, men har lige fået en aftale igennem med chefen om at jeg får en fast fri/sygedag midt på ugen så jeg kan få slappet af.  Nu går der bare rygter om at jeg vil sygemelde mig på fuld tid når min prøveperiode er slut og får det simpelthen så dårligt over det for elsker mit job, har været der i knap 4 måneder nu og vil bare gerne fortsætte, men er bange for jeg presser min krop for meget... Jeg ved hvor rygterne kommer fra og skal også have gjort noget ved det, har tillidsrepræsentant inde over da der allerede er sket mange ting.  Hvad ville I gøre??

Jeg ville blive på arbejde evt nedsat tid så længe som muligt. Og ellers lytte til kroppen.  

Anmeld Citér

21. februar 2016

LM85

FruStolpe skriver:

Jeg ville blive på arbejde evt nedsat tid så længe som muligt. Og ellers lytte til kroppen.  

Mit problem er bare at jeg sagtens kan mærke hvad min krop fortæller mig, har store smerter og tror desværre ikke den ene fridag i ugen er nok som lægen også siger... Han rystede på hovedet af mig fordi jeg sagde jeg ville fortsætte med at arbejde næsten fuld tid.

Men vil bare gerne fortsætte trods alt og for at vise der ikke er hold i de dumme rygter 

Anmeld Citér

21. februar 2016

ekebiv

LM85 skriver:

Hvis du har været der i 4 måneder er din prøveperiode så ikke gået?

Anmeld Citér

21. februar 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
LM85 skriver:

Mit problem er bare at jeg sagtens kan mærke hvad min krop fortæller mig, har store smerter og tror desværre ikke den ene fridag i ugen er nok som lægen også siger... Han rystede på hovedet af mig fordi jeg sagde jeg ville fortsætte med at arbejde næsten fuld tid.

Men vil bare gerne fortsætte trods alt og for at vise der ikke er hold i de dumme rygter 

Ej helt ærligt, forstår dig godt og ja man skal jo arbejde for at leve osv men altså dit barn og din egen sundhed må da komme først. Din læge anbefaler sygemelding og din krop skriger på ro, det må du ikke ignorere.

Anmeld Citér

21. februar 2016

FruStolpe

Jamen hvis du ikke kan arbejde, så sygemeldt dig... -jeg er ikke sikker på at jeg forstår problemet?  

Er man syg, så er man syg - i min verden i hvert fald  

Tænker det er rimeligt "sort/hvid" enten kan du arbejde eller også kan du ikke... det er kun dig der har svaret på det 

EDIT: læste lige mit svar,  det er altså ikke tarveligt ment. Men mere som et "du kender jo godt selv svaret -så tag dog beslutningen" svar... 

Anmeld Citér

21. februar 2016

MinPrins

LM85 skriver:

Jeg kan fuldt ud forstå dig, men lyt til din krop... du kan skade både barn og dig selv ved at presse din krop for meget.... hvis din krop siger at du ikk kan holde til det, så bliv sygemeldt... Det er ikk for sjov at lægen ryster på hovedet af dig.. Skid på rygterne, det er vigtigere at både barn og dig har det godt...

Anmeld Citér

21. februar 2016

LM85

ekebiv skriver:

Hvis du har været der i 4 måneder er din prøveperiode så ikke gået?

Jo det har jeg! Men den der siger det har vist ikke helt styr på hvor længe der er gået fordi personen har hørt det fra den der har spredt rygterne, som så åbenbart må være startet for længe siden.

Anmeld Citér

21. februar 2016

LM85

FruStolpe skriver:

Jamen hvis du ikke kan arbejde, så sygemeldt dig... -jeg er ikke sikker på at jeg forstår problemet?  

Er man syg, så er man syg - i min verden i hvert fald  

Tænker det er rimeligt "sort/hvid" enten kan du arbejde eller også kan du ikke... det er kun dig der har svaret på det 

EDIT: læste lige mit svar,  det er altså ikke tarveligt ment. Men mere som et "du kender jo godt selv svaret -så tag dog beslutningen" svar... 

Jeg kunne sagtens forstå hvad du mente 

Og ja jeg kender selv godt svaret, ved godt jeg allerede har presset mig selv for hårdt. Men jeg føler bare jeg ville bukke under og de så ville mene der var hold i rygterne hvis jeg sygemelder mig fuld tid. Jeg er en idiot til at høre efter min krop. Har fået tjekket baby i maven og den har det super godt, det er indtil videre primært mig selv det går ud over. I længden er det nok ikke, men lige nu så er det ligesom nemmere at acceptere at mit aktivitetsniveau og smerter ikke går ud over andre end min egen krop. Hvis du forstår hvad jeg mener?! Melder mig normalt kun syg hvis jeg ved jeg smitter eller ikke kan stå på mine ben for feber og snot osv. Og så er det jo kun for et par dage

Anmeld Citér

21. februar 2016

LM85

sommerbarn<3 skriver:

Ej helt ærligt, forstår dig godt og ja man skal jo arbejde for at leve osv men altså dit barn og din egen sundhed må da komme først. Din læge anbefaler sygemelding og din krop skriger på ro, det må du ikke ignorere.

Nej og jeg ved jo godt alle der siger jeg skal tage den med ro har ret. Det gik også galt i min tidligere graviditet, det var bare meget tidligere og i et andet erhverv der var meget hårdere. Så nok også derfor jeg har tænkt jeg bare må tage mig sammen da jeg ikke har sådan et hårdt job mere. Men det belaster åbenbart stadig en del...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.