Lav sædkvalitet - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Min kæreste har også taget 2 hjemmetest som viste dårlig sædkvalitet. Jeg fejler intet. Har en sund og rask datter på 4 år. Blev gravid med hende i første hug. Min nuværende kæreste er 21 jeg selv 25. Vi har forsøgt 9 måneder nu uden held. Vi har brugt ÆL tests osv. Lægen nægter at henvise før vi har prøvet et år trods de sædkvalitetstest min kæreste har taget OG på trods af at vi jo burde være unge og raske.

tvivler stærkt på at i får en anderledes besked. Det koster systemet voldsomt mange penge at videresende folk til fertilitetsklinikker. 

Efter min kæreste og lægen havde snakket lidt sammen, henviste han til en klinik, hvor han kunne aflevere en prøve og så får vi svar i morgen. Der er lidt bagvedliggende, som måske har gjort, at lægen var med på at henvise ham. Vi er begge sunde og raske - jeg ved selvfølgelig ikke, om der er noget med mig, men lige umiddelbart, skulle der altså ikke være noget i vejen med mig  Og han er i topform (dyrker motion dagligt, hans job afhænger lidt af hans form), vi ryger ikke og spiser sundt og varieret 

Jeg håber i snart får de to magiske streger! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2016

Zelinasmor

Anonym skriver:

Efter min kæreste og lægen havde snakket lidt sammen, henviste han til en klinik, hvor han kunne aflevere en prøve og så får vi svar i morgen. Der er lidt bagvedliggende, som måske har gjort, at lægen var med på at henvise ham. Vi er begge sunde og raske - jeg ved selvfølgelig ikke, om der er noget med mig, men lige umiddelbart, skulle der altså ikke være noget i vejen med mig  Og han er i topform (dyrker motion dagligt, hans job afhænger lidt af hans form), vi ryger ikke og spiser sundt og varieret 

Jeg håber i snart får de to magiske streger! 

Okay ja. Vi ryger og drikker heller ikke. Spiser sundt og træner begge 5x ugen. Håber i kan få noget hjælp så i snart har heldet med jer 

Anmeld Citér

26. februar 2016

Anonym trådstarter

Zelinasmor skriver:

Okay ja. Vi ryger og drikker heller ikke. Spiser sundt og træner begge 5x ugen. Håber i kan få noget hjælp så i snart har heldet med jer 

Han har lav sædkvalitet (sædtal, tror jeg det var), men de svømmer godt  Så hvis vi ikke er blevet gravide om 2 måneder, skal han aflevere en ny prøve på klinikken og så må vi se derfra. Men ellers skal vi vende tilbage, hvis det ikke er lykkedes om 6 måneder. 

Jeg tester mig frem til min ÆL denne måned, og tænker at starte på Bidro (har hørt en masse godt om det), og så krydser jeg fingre for der snart sker noget! 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Anonym trådstarter

Er der tilfældigvis nogle, som kan fortælle mig, hvad  total mot.gr. 8,3 ( >= 20 mill. ) betyder? Nedenstående er svarerne fra klinikken, og ved godt hvad de øverste betyder, men kan simpelthen ikke gennemskue den sidste? 

vol. 3,0 ( >= 1,5 ml )
konc. 5 ( >= 15 mill./ml )
total-konc. 15 ( >= 40 mill. )
proggr.motilitet 55 ( >= 50% )
mot.gr. 3 ( 0 - 4 ) ( > 2 )
total mot.gr. 8,3 ( >= 20 mill. )

Anmeld Citér

3. marts 2016

Tex

Jeg tror det betyder "total motile (gr ?) med progressiv motilitet", altså hvor mange der i alt bevæger sig med progresiv motilitet (55% x 15=8,25)...(vi har også nærstuderet skemaerne - men ellers spørg)

Anmeld Citér

3. marts 2016

Anonym trådstarter

Tex skriver:

Jeg tror det betyder "total motile (gr ?) med progressiv motilitet", altså hvor mange der i alt bevæger sig med progresiv motilitet (55% x 15=8,25)...(vi har også nærstuderet skemaerne - men ellers spørg)

Jeg er kommet frem til samme svar, som dig  

Vi fik af vide af vores egen læge, at hans sædkvalitet "var en smule under normalen" og at de svømmer "til en 4'er" - men udfra resultaterne, og afdelinglægens svar til dem (betydeligt nedsat, anbefaler at få tjekket igen 8 uger senere), synes jeg ikke det stemmer overens  

Anmeld Citér

4. marts 2016

Tex

Anonym skriver:

Jeg er kommet frem til samme svar, som dig  

Vi fik af vide af vores egen læge, at hans sædkvalitet "var en smule under normalen" og at de svømmer "til en 4'er" - men udfra resultaterne, og afdelinglægens svar til dem (betydeligt nedsat, anbefaler at få tjekket igen 8 uger senere), synes jeg ikke det stemmer overens  

Jeg tror I skal stole mest på afdelingslægens svar frem for jeres egen læge...de er ikke vant til at læse svar på sædprøver:-)

Men helt sikkert, få lavet en ny prøve! Min kæreste havde INGEN med progressiv motilitet for et år siden (dvs. kun grad 1-2), men nu er hans prøve normal!!

Anmeld Citér

5. marts 2016

Anonym trådstarter

Tex skriver:

Jeg tror I skal stole mest på afdelingslægens svar frem for jeres egen læge...de er ikke vant til at læse svar på sædprøver:-)

Men helt sikkert, få lavet en ny prøve! Min kæreste havde INGEN med progressiv motilitet for et år siden (dvs. kun grad 1-2), men nu er hans prøve normal!!

Det gør vi også, og han vil uanset hvad gerne have det testet igen om 6 uger  

Ja, hold da op! Håber også hans prøve ser bedre ud til den tid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.