Lav sædkvalitet - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

Anonym

Jeg og min mad løj lidt for nogen år siden og sagde at vi havde prøvet 1 år (det var kun 6 mdr vi havde gjort det i) og lægen henviste mig med det samme til en fertilitetsklinik. 
Men fik så tjekket om der var noget galt med mig også, og jeg havde desværre pcos .   

vores datter kom så først mange år efter desværre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Anonym trådstarter

Imaong skriver:

I mine øjne er det underordnet hvor gamle eller unge man er min mand og jeg gik i gang da vi var 21 grundet to bioer forsøget vi selv i 2 år det viste sig at min mand har nedsat fik det tjekket gratis med det samme på en offentlig fertilitetsklinik. 2 prøver med tre måneders mellemrum og kom i behandling ivf med det samme blev gravide i første hug og har nu en dejlig datter i en alder af 25. Så ville bare blive tjekket med det samme det bliver kun sværer med en graviditet jo ældre man bliver hvis man fejler noget i forvejen. Held og lykke 

Tak for svaret!

På trods af den lange og måske hårde start, er det godt at høre at det lykkedes i første hug med behandlingen 

Kæresten ringer til lægen mandag, og hvis de ikke sender os videre, betaler vi selv for at få det undersøgt! 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg og min mad løj lidt for nogen år siden og sagde at vi havde prøvet 1 år (det var kun 6 mdr vi havde gjort det i) og lægen henviste mig med det samme til en fertilitetsklinik. 
Men fik så tjekket om der var noget galt med mig også, og jeg havde desværre pcos .   

vores datter kom så først mange år efter desværre

Åh, hvor træls! Jeg er ikke helt klar over hvad PCOS er? Men har godt læst, at det kan være utrolig svært at blive gravid når man har det! 

Godt det lykkedes til sidst på trods af den lange kamp! 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Tex

Man kan blive henvist efter 1 års forsøg hvis kvinden er under 35 og 6 mdrs forsøg, hvis kvinden er over 35 (for ikke at spilde for meget tid, da tiden hurtigt går, når man er over 35). Ihvertfald i region midtjylland (i region hovedstaden står der bare efter et års forsøg, ikke noget med alder).

Men hvis der i ens historie tyder på, at noget er galt, er det individuelt, hvornår man kan blive henvist, og så giver det mening at ens læge henviser med det samme (hvis man er sikker på nedsat sædkvalitet, pco, endometriose el lign).

Jeg kender nogle, som fik lavet en sædprøve i privat regi efter 6 mdrs forsøg (<35 år), som fik påvist nedsat sædkvalitet og derefter blev henvist af deres egen læge til behandling i det offentlige!

Men uanset hvad så er det rigtigt at sædkvalitet kan svinge rigtig meget - for et år siden fik min kæreste påvist meget lav sædkvalitet og nu er den normal!! 

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Tex skriver:

Man kan blive henvist efter 1 års forsøg hvis kvinden er under 35 og 6 mdrs forsøg, hvis kvinden er over 35 (for ikke at spilde for meget tid, da tiden hurtigt går, når man er over 35). Ihvertfald i region midtjylland (i region hovedstaden står der bare efter et års forsøg, ikke noget med alder).

Men hvis der i ens historie tyder på, at noget er galt, er det individuelt, hvornår man kan blive henvist, og så giver det mening at ens læge henviser med det samme (hvis man er sikker på nedsat sædkvalitet, pco, endometriose el lign).

Jeg kender nogle, som fik lavet en sædprøve i privat regi efter 6 mdrs forsøg (<35 år), som fik påvist nedsat sædkvalitet og derefter blev henvist af deres egen læge til behandling i det offentlige!

Men uanset hvad så er det rigtigt at sædkvalitet kan svinge rigtig meget - for et år siden fik min kæreste påvist meget lav sædkvalitet og nu er den normal!! 

Tak for svar! 

Jeg tænker vi ringer og spørger lægen, hvad vores muligheder er. Ved godt den kan være meget svingende, og der er flere faktorer, som kan spille ind - men vil så nødig tænke tilbage om et halvt-helt år, og fortryde vi ikke gjorde mere ved det, hvis det viser sig at hans sædkvalitet rent faktisk ér lav, hvis du forstår  

Anmeld Citér

22. februar 2016

Tex

Selvfølgelig! Jeg ville ønske vi ikke havde ventet et helt år!!

Anmeld Citér

22. februar 2016

Anonym trådstarter

Tex skriver:

Selvfølgelig! Jeg ville ønske vi ikke havde ventet et helt år!!

Åh, hvor er det rart at høre, at andre forstår mig! Var bange for, at folk ville blive sure over vi "allerede" går til læge med det - så tak  

Man følger jo bare rådgivningen, det er bare ikke alle tilfælde den passer! 

Kæresten ringede til lægen i dag og har fået en tid til konsultation på onsdag - han ville vidst gerne henvise ham til en klinik, så han kan blive testet  

Anmeld Citér

25. februar 2016

Tex

Anonym skriver:

Åh, hvor er det rart at høre, at andre forstår mig! Var bange for, at folk ville blive sure over vi "allerede" går til læge med det - så tak  

Man følger jo bare rådgivningen, det er bare ikke alle tilfælde den passer! 

Kæresten ringede til lægen i dag og har fået en tid til konsultation på onsdag - han ville vidst gerne henvise ham til en klinik, så han kan blive testet  

Godt for jer! Da jeg gik til læge efter et års forsøg, sagde min læge, at det var aaalt for tidligt - man skulle have forsøgt i to år! Men jeg havde selvfølgelig sat mig ind i reglerne, så hun endte med at henvise os...(for år tilbage skulle man vist forsøge i to år). Held og lykke med det!

Anmeld Citér

25. februar 2016

Zelinasmor

Min kæreste har også taget 2 hjemmetest som viste dårlig sædkvalitet. Jeg fejler intet. Har en sund og rask datter på 4 år. Blev gravid med hende i første hug. Min nuværende kæreste er 21 jeg selv 25. Vi har forsøgt 9 måneder nu uden held. Vi har brugt ÆL tests osv. Lægen nægter at henvise før vi har prøvet et år trods de sædkvalitetstest min kæreste har taget OG på trods af at vi jo burde være unge og raske.

tvivler stærkt på at i får en anderledes besked. Det koster systemet voldsomt mange penge at videresende folk til fertilitetsklinikker. 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Anonym trådstarter

Tex skriver:

Godt for jer! Da jeg gik til læge efter et års forsøg, sagde min læge, at det var aaalt for tidligt - man skulle have forsøgt i to år! Men jeg havde selvfølgelig sat mig ind i reglerne, så hun endte med at henvise os...(for år tilbage skulle man vist forsøge i to år). Held og lykke med det!

Lægen startede vidst også ud med at være liiiidt tilbageholdende med en henvisning, men de blev enige om, at han kunne aflevere en prøve på en klinik, og så får vi svar i morgen  Så må vi se hvad den siger - selvfølgelig  for at den er fin! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.