Lav sædkvalitet - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.995 visninger
27 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Vi har i et halvt år forsøgt at blive gravide, men det er endnu ikke lykkedes. Jeg ved godt, at et halvt år ikke er lang tid, men vi har i dag testet min kærestes sædkvalitet i en hjemmetest - mest for at vi ikke vil spilde et halvt år mere, hvis der rent faktisk ér noget galt. Testen viste så, at hans sædkvalitet er lav. Jeg ved godt, at der er en hvis usikkerhed på den slags teste, og at der er flere faktorer der spiller ind, men vi vil ringe til lægen og spørge om vi kan få en henvisning til en fertilitetsklinik for at få testet det ordentlig. 

Er der nogen, som har erfaring med dette? Har i nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Hej alle. 

Vi har i et halvt år forsøgt at blive gravide, men det er endnu ikke lykkedes. Jeg ved godt, at et halvt år ikke er lang tid, men vi har i dag testet min kærestes sædkvalitet i en hjemmetest - mest for at vi ikke vil spilde et halvt år mere, hvis der rent faktisk ér noget galt. Testen viste så, at hans sædkvalitet er lav. Jeg ved godt, at der er en hvis usikkerhed på den slags teste, og at der er flere faktorer der spiller ind, men vi vil ringe til lægen og spørge om vi kan få en henvisning til en fertilitetsklinik for at få testet det ordentlig. 

Sædkvaliteten kan svinge rigtig meget og jeg ville aldrig regne med en hjemmetest. 

Jeg ville, når i har prøvet et år søge hjælp. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Sædkvaliteten kan svinge rigtig meget og jeg ville aldrig regne med en hjemmetest. 

Jeg ville, når i har prøvet et år søge hjælp. 

Jeg har bare rigtig svært ved at acceptere at vente et halvt år mere, hvis det kunne undgås - håber du forstår?  

Tænkte om der var nogle ting, som kunne gøre sædkvaliteten bedre? 

Anmeld Citér

19. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Jeg har bare rigtig svært ved at acceptere at vente et halvt år mere, hvis det kunne undgås - håber du forstår?  

Tænkte om der var nogle ting, som kunne gøre sædkvaliteten bedre? 

Jamen jeg tænker ikke der bliver igangsat noget, når ikke i har prøvet længere. Du kan prøve at google be-daddy vitaminerne. De kan gøre lidt  

Anmeld Citér

19. februar 2016

Liv_86

Jeg ville kontakte lægen. Nogen steder på nettet skriver de at hvis man er under 35 skal man have forsøgt 6 mdr og over 35 forsøgt i 1 år. Så afhængig af jeres alder ville jeg opsøge lægen. 

Desuden kan I jo fortælle at I har taget to hjemmetest med 2 ugers mellemrum og de viser begge dårlig kvalitet. Mener der står på pakken at man skal opsøge læge. Det gjorde der på den pakke vi have. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

fo82

Liv_86 skriver:

Jeg ville kontakte lægen. Nogen steder på nettet skriver de at hvis man er under 35 skal man have forsøgt 6 mdr og over 35 forsøgt i 1 år. Så afhængig af jeres alder ville jeg opsøge lægen. 

Desuden kan I jo fortælle at I har taget to hjemmetest med 2 ugers mellemrum og de viser begge dårlig kvalitet. Mener der står på pakken at man skal opsøge læge. Det gjorde der på den pakke vi have. 

Ehm er det ikke omvendt?

jeg er 33 og lægen har kun sagt god for at sende mig til udredning fordi jeg er kendt med fibrom (muskelknude) i livmoder...

og vi skulle minimum have prøvet 6 mdr selv, og så var anbefalingen at vi tog kontakt... Vi trak den endda nogle ekstra mdr... 

jeg kan nu godt blive lidt stram i betrækket når manglende tålmodighed og hjemmetest som i flere medier er blevet skældt ud, beder om udredning. En sædprøve koster omkring 500 på en privat fertilitetsklinik, så må man den vej...

Anmeld Citér

19. februar 2016

Liv_86

fo82 skriver:

Ehm er det ikke omvendt?

jeg er 33 og lægen har kun sagt god for at sende mig til udredning fordi jeg er kendt med fibrom (muskelknude) i livmoder...

og vi skulle minimum have prøvet 6 mdr selv, og så var anbefalingen at vi tog kontakt... Vi trak den endda nogle ekstra mdr... 

jeg kan nu godt blive lidt stram i betrækket når manglende tålmodighed og hjemmetest som i flere medier er blevet skældt ud, beder om udredning. En sædprøve koster omkring 500 på en privat fertilitetsklinik, så må man den vej...

Nej ikke det jeg har læst. Mødet giver jo heller ikke mening hvis det er som du skriver. 

Jo yngre man er jo højere er end fersilitet og derfor skal man vel heller ikke prøve lige so lang tid som nogen der er ældre og grundet alder har laver fersilitet. Jo bedre fersilitet jo hurtig/større chance har du for at blive gravid. 

Ja man kan jo altid gå til privat. Min vores test stod der bare at man skulle hvis to test havde vist dårlig kvalitet søge læge. Jeg tror nu må at de er gode nok de hjemmetest. Jeg har ikke hørt andet. 

Men hvis lægen allerede fra start har vidst at du have de knuder, så er det jo klart han sender jer hurtigt videre

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Nej ikke det jeg har læst. Mødet giver jo heller ikke mening hvis det er som du skriver. 

Jo yngre man er jo højere er end fersilitet og derfor skal man vel heller ikke prøve lige so lang tid som nogen der er ældre og grundet alder har laver fersilitet. Jo bedre fersilitet jo hurtig/større chance har du for at blive gravid. 

Ja man kan jo altid gå til privat. Min vores test stod der bare at man skulle hvis to test havde vist dårlig kvalitet søge læge. Jeg tror nu må at de er gode nok de hjemmetest. Jeg har ikke hørt andet. 

Men hvis lægen allerede fra start har vidst at du have de knuder, så er det jo klart han sender jer hurtigt videre

Tak for svar  

Det giver god mening, det du skriver! Kan i hvert fald ikke skade, at ringe til lægen. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

fo82 skriver:

Ehm er det ikke omvendt?

Jeg kan ikke se problemet i at forhøre sig om mulig udredning når man har forsøgt i 6 måneder, begge er 25 og hvor manden muligvis har dårlig sædkvalitet  Jeg er ikke utålmodig, men vil ikke spilde et halvt år, hvis det kan undgås. 

Og hvis lægen ikke vil sende os videre, kan vi jo godt vælge at betale selv - men hvis lægen sender os videre, må det være fordi der kan være noget galt. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Imaong

Anonym skriver:

Hej alle. 

I mine øjne er det underordnet hvor gamle eller unge man er min mand og jeg gik i gang da vi var 21 grundet to bioer forsøget vi selv i 2 år det viste sig at min mand har nedsat fik det tjekket gratis med det samme på en offentlig fertilitetsklinik. 2 prøver med tre måneders mellemrum og kom i behandling ivf med det samme blev gravide i første hug og har nu en dejlig datter i en alder af 25. Så ville bare blive tjekket med det samme det bliver kun sværer med en graviditet jo ældre man bliver hvis man fejler noget i forvejen. Held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.