Gud hvor er han stor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2016

Loa

Han ser da overhovedet ikke ud til at være for stor, for høj eller noget som helst andet! Det ville jeg lade ryge lige ind ad det ene øre og ud ad det andet. Han ser perfekt ud! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Åh kender det alt for godt!

Da mine var babyer var de rigtig store, de vejede henholdsvis 12 og 12,5 kg til 5-måneders undersøgelsen... så altså enormt tykke begge to  Var så træt af at folk altid kommenterede hvor store og tykke de var, og aldrig hvor søde og smukke de så ud  De er dog i dag begge to høje og slanke.

Men mon ikke folk mener det positivt når de siger det om din dreng? Jeg synes i hvert fald på ingen måde han ser stor ud, derimod sund og glad, og enormt køn

Anmeld Citér

11. februar 2016

modesty

Mami skriver:

Fordi det blev sagt negativt ladet i sociale sammenhænge

Okay, ja hvis det bevidst er negativt ladet er det selvfølgelig ikke sjovt.

Jeg synes at han er super cute. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Skouboe

Men er du sikker på at det altid er ment negativt, og at det ikke bare er sådan du opfatter det?

Begge mine unger er store. Min ældste datter er lige blevet 7, bruger str 146 i tøj og 35 i sko og hun er den højeste på hele årgangen i skolen. Lillesøster er 5, bruger str 128 i tøj og str 32-33 i sko.

De har begge to altid ligget over deres kurver og jeg har selvsagt hørt på mange af de kommentarer i tidens løb. Fordi de er piger, er jeg også blevet spurgt mere end en gang, hvad vi vil gøre, hvis de fortsætter med at vokse sådan - om vi har snakket om at give dem hormoner på et tidspunkt, for at sætte dem i tidlig pubertet, og dermed begrænse deres vækst?

Da den ældste var baby, blev jeg ked af kommentarerne. Jeg følte det lidt som om hun ikke var helt normal. Da hun blev ældre og lillesøster kom til, begyndte jeg at blive irriteret. Jeg følte dem som kritik, og en dag, da en bekendt, der ikke havde set mine unger et stykke tid, udbrød "Hold nu op, hvor er de store. De er vist noget større end gennemsnittet, er de ikke?", fik jeg nok og konfronterede hende med hendes udtalelse. Fortalte hende at jeg opfattede det som negativt, og jeg blev både ked af det, og irriteret over den kommentar. At jeg var træt af, at det altid var det eneste jeg hørte - aldrig, hvor er de fine, eller dygtige, men altid hvor store de var.

Hun blev helt tavs og så meget chokeret ud, før hun stammede at sådan var det slet ikke ment. Hun havde opfattet det som om hun roste dem, de måtte jo tydeligvis trives og have det godt, når de voksede på den måde. Det havde aldrig slået hende, at jeg ikke opfattede det positivt.

Det fik mig til at tænke, og det gik op for mig at en del af de ting, som jeg opfattede negativt, måske slet ikke var ment sådan. Hvis jeg forestiller mig, at jeg er et gennemsnitsmenneske og jeg kigger på hvor sjældent jeg siger noget negativt om et barn, så kan jeg i bakspejlet se, at enormt mange af de kommentarer, som jeg opfattede som negative dengang, nok slet ikke har været ment sådan, de er bare blevet udtrykt eller opfattet uheldigt.

Det betyder ikke, at der slet ikke har været nogen af dem, der rent faktisk HAR været ment negativt, men jeg tror faktisk ikke det har været ret mange - og jeg er holdt op med at tage dem til mig. Jeg vælger at opfatte dem positivt, uanset hvad afsenderen mener, og siger som regel "Tak" eller lignende, med et smil... 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mami skriver:

så ti dog stille! 

Nu må jeg have luft! jeg bliver tosset hvis jeg skal hører den sætning igen. jeg har en skøn og dejlig dreng på 3 år, han måler 105 cm og vejer 16,5 kilo, og vi hører konstant på hvor stor han er, folk får ham til at lyde som en eller anden elefant. 

Han ligger højt i kurven, men ikke udenfor, og han er "pænt" bygget, så er noget træt af at hører på hvor stor han er. 

Han er en skøn og smuk dreng, med lige præcis den størrelse han skal have 

puha det hjalp.. 

Hvor er han dejlig ! Min søn på over 5 har samme højde og næsten samme vægt. Jeg får altid at vide hvor er han lille og fin. Han kan da umuligt være skole klar med den størrelse. Virkelig iriterende. Har ikke rigtig nogen råd til dig 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Monski

Mami skriver:

så ti dog stille! 

Nu må jeg have luft! jeg bliver tosset hvis jeg skal hører den sætning igen. jeg har en skøn og dejlig dreng på 3 år, han måler 105 cm og vejer 16,5 kilo, og vi hører konstant på hvor stor han er, folk får ham til at lyde som en eller anden elefant. 

Han ligger højt i kurven, men ikke udenfor, og han er "pænt" bygget, så er noget træt af at hører på hvor stor han er. 

Han er en skøn og smuk dreng, med lige præcis den størrelse han skal have 

puha det hjalp.. 

Han er godt nok en køn dreng! 

Jeg får også altid kommentare omkring begge mine børns størrelser, det som regel godt ment men en gang imellem er det lige en undertone af "hvad giver du dog dit barn at spise"  min ældste på 6 vejer 18 kg og er 120 cm. Den yngste på 2 vejer 15 kg og er ca90 cm. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Tystys14

Min datter på 4 år er altså 125 cm. Og vejer 22,2 kg. Ved ikke om det unormalt, men hun er den "største" i sin børnehave, hvilket hun selv synes er fedt. 

Tænke din dreng ser super fin ud, hverken stor eller lille. Men selv hvis han var, ville det så ikke bare være en del af hans charme ??? 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Babilooo

Det skal du hoppe op og falde ned på

min søn er på øverste kurve og har altid været det. Han har kæmpe næver og er kun lige fyldt 2 år og er 97 cm høj og vejer næsten 17 kg.

Jeg blev lige spurgt igen om alder ved sidste vaccinering da sygeplejesker ikke troede på hans alder. Folk taler altid til ham og undrer sig over det ringe sprog (som er aldressvarende og ikke højdesvarende).

jeg er selv ret stolt når folk siger det ... Det er lækker at være stor og mandig som mand. Det skal du da slet ikke være ked af. Han ser meget harmonisk og køn ud. Bare sig - ja er han ikke lækker

Anmeld Citér

11. februar 2016

Babilooo

At sige at et barn er tyk kan godt være en henvisning til at man som forældre giver forkert mad og for meget slik... Men at han er høj er kun en fordel i længden - tror mig. Specielt som mand. 

Der er sikkert nogle af de gange hvor det ikke er negativt ment men blot en overraskelse for folk at han er så høj. "Hold da op agtigt". Prøv at tage det med et smil/ grin næste gang og sige " ja han bliver en flot høj mand"

Anmeld Citér

11. februar 2016

Bshizzle

Gud hvor er han stor !!! 

Og når det er sagt, så er det kun positivt! 

Han ser da dejlig ud og kan ik se hvorfor man skulle mene det negative at man siger han er stor 

Nu er begge mine drenge i den lave ende (dog vil jeg tro at lillebror blir højere end storebror en dag) 

Men jeg har tit hørt den "Gud hvor er Lucas tynd".. 

YEP! Har han efter sin Mor (dengang jeg var en lille skid og spinkel) .. Men han spiser og spiser SÅ meget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.