Gud hvor er han stor.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.002 visninger
26 svar
18 synes godt om
11. februar 2016

Mami

så ti dog stille! 

Nu må jeg have luft! jeg bliver tosset hvis jeg skal hører den sætning igen. jeg har en skøn og dejlig dreng på 3 år, han måler 105 cm og vejer 16,5 kilo, og vi hører konstant på hvor stor han er, folk får ham til at lyde som en eller anden elefant. 

Han ligger højt i kurven, men ikke udenfor, og han er "pænt" bygget, så er noget træt af at hører på hvor stor han er. 

Han er en skøn og smuk dreng, med lige præcis den størrelse han skal have 

puha det hjalp.. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

modesty

Mami skriver:

så ti dog stille! 

Nu må jeg have luft! jeg bliver tosset hvis jeg skal hører den sætning igen. jeg har en skøn og dejlig dreng på 3 år, han måler 105 cm og vejer 16,5 kilo, og vi hører konstant på hvor stor han er, folk får ham til at lyde som en eller anden elefant. 

Han ligger højt i kurven, men ikke udenfor, og han er "pænt" bygget, så er noget træt af at hører på hvor stor han er. 

puha det hjalp.. 

Hvorfor går det dig på at folk siger det?

Min dreng har også altid været høj af sin alder, og vi har også fået mange kommentarer på det, men det har da aldrig været et problem for mig. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

LOL

modesty skriver:

Min dreng har også altid været høj af sin alder, og vi har også fået mange kommentarer på det, men det har da aldrig været et problem for mig. 

Fordi det ikke går dig på, kan det jo godt gå andre på �� Til TS - jeg synes din dreng ser dejlig ud, glad og sund! ☺

Anmeld Citér

11. februar 2016

Happiness

LOL skriver:

Fordi det ikke går dig på, kan det jo godt gå andre på �� Til TS - jeg synes din dreng ser dejlig ud, glad og sund! ☺

Det siger hun da heller ikke? Hun spørger bare ind til hvorfor det går hende på.

TS: Han ser da harmonisk og rask ud. Synes ikke han ser stor ud. Min søn er 4,5 nu, og er 114cm høj. Da han var til 3års undersøgelse var han 102, og der var han hel fin i sin størrelse sagde lægen. Så synes ikke 105cm lyder af meget.

Luk du ørene for det, og fortæl dem at han er lige som han skal være

Anmeld Citér

11. februar 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores pige har altid været høj og er det stadigvæk (næsten 7 år).

Lad det ligge og bare smil når der er nogen som siger det i stedet for, at gå i forsvarsposition

Anmeld Citér

11. februar 2016

lillespir26

Mami skriver:

så ti dog stille! 

puha det hjalp.. 

Min pige på 1 år får vi også af vide er stor men folk mener som i lang ikke fed hun er 74 cm og 9 kg så hun er bare lang med underkurven på vægt 

Anmeld Citér

11. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har ofte fået kommentaren "Ej hvor er hun tyk" om min datter. Mest da hun var helt lille. Hun har altid ligget i den lidt høje ende af skalaen, og hun havde også utroligt mange elastikker som lille, men jeg har jo altid bare synes hun fin <3

Jeg er ret ligeglad med hvad folk siger om hende. Hun er stor ja, men ikke fed. Hun har lidt at stå imod med, og det tænker jeg da er godt nok

Anmeld Citér

11. februar 2016

modesty

LOL skriver:

Ja, selvfølgelig kan det det. Men jeg er nysgerrig på hvorfor det går hende på. Hendes søn ser jo super sød og fuldstændigt normal ud. Og hvad så hvis han er høj ift gennemsnittet? 

Jeg tænker at man skal passe på med at se folks kommentarer som negative når de ikke nødvendigvis er det, men mere er en observation. Jeg tænker også at ens mindreværd på vegne af ens børn kan komme til at smitte af på dem, helt ubevidst, så derfor er det vigtigt at være opmærksom på.

Og næste gang nogen siger "Gud, hvor er han stor", så måske svare "Ja! Er han ikke flot/sej/dejlig". 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Bebsen

Jeg har osse en god basse dreng, 116 cm og 16 kg ved 4 års undersøgelse og 120cm og 20kg her ved 5 års undersøgelse. Han vejede i øvrigt 4120 og var 54cm lang da han blev født, så han har altid været en basse, og både hans far og jeg er godt byggede med brede skuldre osv. 

Kommentarerne har aldrig generet mig, tværtimod  men da han var i dagpleje indrømmede både dp og gæste dp at de kom til at behandle han som et større barn end han var, pga hans størrelse.

Din dreng ser helt perfekt ud 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Mami

modesty skriver:

Fordi det blev sagt negativt ladet i sociale sammenhænge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.