Rockertand skriver:
Ja, det kan man godt, men det er forholdsvist dyrt - hvorfor vil I omlægge?
Vær opmærksom på de 80%, I skal have en meget høj vurdering ud, før det kan betale sig, og selvom I har fået en vurdering på 2,6, så er realkreditvurderingerne gerne mere konservative, idet ejendommen skal belånes, hvis man får en ejendomsmægler ud (som går ud fra salg), så giver de ofte et ekstra vrid på skruen, de skal i bund og grund jo love guld og grønne skove, så man vælger dem som ejendomsmægler, men langt de fleste tilfælde ender salget med et afslag i prisen, og det bunder ofte i en for høj udgangspris.
Det en virkelig lang og rodet historie vi har med den bank vi har.
Men for gøre det kort og nogen lunde forståeligt, så har vi haft en ekstrem bankrådgiver som et eller andet sted bare har gjort som det passede hende.
Da vi fik godkendt lån havde vi selvfølgelig udbetaling som man skulle - vi har et boliglån som vi skrev under på 5%, da det gik i gang havde bankrådgiver startet et lån på 6% (hvilket ikke var aftalt) og vores obligatons lån skrev vi under på 3% og det næsten helt oppe på 4% nu her.
Nu ved jeg godt der er rentetillæg m.m på lånene men intet af det giver mening i forhold % på det hele. Så vi havde en bank der gjorde hvad der passede dem.
Da vi konfrontere banken med vi er rimelig uforstående over for hvad vi har fået kontra hvad vi har skrevet under på, fik vi jordens dårligste tilbagemelding i form af: " i må jo kunne forstå at banken også skal tjene på i låner penge, og lånene er af variabelt renter"
. Jeg var helt paf af den tilbagemelding, da vi har skrevet under på at lån med renter osv var fast!
Vi har pt eb sag kørende i mod dem hos forbrugsombudsmanden.
Så vi skifter bank og har talt med dem om lån osv, så jeg ville blot høre om hvad der var korrekt så jeg helt inde i lige den del med omlægning af lån m.m
Årh det blev rodet, beklager men der så meget bag ved og ville lave en hel novelle hvis jeg skulle forklare fra start til slut