Spg om hus vurdering.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
25 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej de damer.

Jeg har valgt i lige dette forum at være anonym, da jeg ikke ønsker genkendelse lige pt.

Jeg er lidt tvivl ang hus vurdering og bank.

Hvilken vurdering går banken ud for er det den offentlige vurdering på huset eller er det den vurdering som en ejendomsmægler kommer med ?

Grunden til jeg spørger er det hus vi bor i er ikke vurderet siden 2013 - og huset er solgt til os i mellemtiden, da huset blev solgt stod det til 2.5 - vi bød under ned til 2.1 og købte huset for denne pris.

Men jeg får delte information fra familie, venner med mere - hvor min familie mener det er den offentlige og vennerne siger det er hvad ejendomsmægler siger der gælder.

Hvad er rigtigt ?

Spørger da vi ønsker at få omlagt et lån m.m

Tak for jeres tid .

Det er tilladt at svare anynomt på denne tråd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

ninibadini

Jeg er ret sikker på at det er hvad ejendomsmægleren mener. Kan huske at mine forældre skulle have omlagt lån, og der kom en ejendomsmægler/ mand fra banken? ud for at vurdere hvad huset var værd

Anmeld Citér

11. februar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej de damer.

Jeg har valgt i lige dette forum at være anonym, da jeg ikke ønsker genkendelse lige pt.

Jeg er lidt tvivl ang hus vurdering og bank.

Hvilken vurdering går banken ud for er det den offentlige vurdering på huset eller er det den vurdering som en ejendomsmægler kommer med ?

Grunden til jeg spørger er det hus vi bor i er ikke vurderet siden 2013 - og huset er solgt til os i mellemtiden, da huset blev solgt stod det til 2.5 - vi bød under ned til 2.1 og købte huset for denne pris.

Men jeg får delte information fra familie, venner med mere - hvor min familie mener det er den offentlige og vennerne siger det er hvad ejendomsmægler siger der gælder.

Hvad er rigtigt ?

Spørger da vi ønsker at få omlagt et lån m.m

Tak for jeres tid .

Det er tilladt at svare anynomt på denne tråd.

Vi har nordea. Og hos dem sender de en mægler ud som de samarbejder med, og han laver så en vurdering af huset.

Det er den de bruger 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Det er ejendomsmægler vurderingen de bruger

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym trådstarter

Tusinder af tak alle sammen.

Blev lige noget nervøs, da min familie talte om det var beløbet som var offentlig gjort på skat, fik oven i købet af vide af den ene at vi pludselig var insolvente osv.

Så det gav meget ro i maven.

Tak for jeres tid og overskud til at svare mig 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Kildebakken

Det er de som låner dig penge som fastsætter husets værdi, hvis du ønsker at omlægge, ofte et realkreditinstitut. Har i derimod tænkt jer at sælge aftaler i en pris med den ejendomsmægler i vælger. I begge tilfælde er det en god idé at shoppe lidt rundt:-) 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Det er de som låner dig penge som fastsætter husets værdi, hvis du ønsker at omlægge, ofte et realkreditinstitut. Har i derimod tænkt jer at sælge aftaler i en pris med den ejendomsmægler i vælger. I begge tilfælde er det en god idé at shoppe lidt rundt:-) 

Vi har ikke tænkt os at sælge - vi købte huset her sidste år .

Det var mere fordi min familie siger banken kigger på den vurdering der ligger hos skat og ejendomsmæglerens ord/pris ikke er gyldig nok til kunne omlægge et lån ?

Anmeld Citér

11. februar 2016

Kildebakken

Det har din familie ret i. Hvis i skal omlægge vil kreditinstitutet eller bank skulle vurdere huset på ny. Men i kan altid få en uforpligtende vurdering og så se om det kan betale sig og så kan man jo altid spørge flere låneudbydere. Huset kan både stige og falde i pris over tid eller man kan have gjort en god handel. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Kildebakken

Men de foretager vurderingen ud fra om deres ejendomsmægler mener huset kan sælges til den pris, så vurderingen hos Skat er ikke så afgørende.

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Men de foretager vurderingen ud fra om deres ejendomsmægler mener huset kan sælges til den pris, så vurderingen hos Skat er ikke så afgørende.

Okay mange tak for svar. 

Grunden til jeg spurgte var egentlig vi har fået vurderet huset for 4 mdr siden og der sagde ejendomsmægler det kunne sælges til 2.6

Men min familie sagde så at det var ligegyldigt hvad ejendomsmægler sagde for det var den offentlige vurdering hos skat som er foretaget i 2013 sidst der gjaldt.

Så blev lidt forvirret omkring om de egentlig havde ret eller ej

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.