Aflevere og hente-tider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2016

ønskebørn74

AnnaB. skriver:

Hej med jer.

Vi har to drenge på hhv. 1 år og 3 år og de går begge i institution.

De er som regel afsted fra 7.45-15.45, hvilket jeg har svært ved at vurdere om er meget eller lidt. Jeg ville selvfølgelig gerne kunne have dem mere hjemme, og give dem kortere dage, men som så mange andre, skal vi jo også have en hverdag og en økonomi til at gå op.

Spørgsmål: hvornår afleverer og henter I til hverdag?

Ser frem til jeres svar, 

bh Anna.

6.45-7.00 hentes 15.00. 15.30 om onsdagen og tirsdage fri.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2016

Blop2

Vi har en søn på 4 år som går i børnehave og en datter på 18 mdr. som går i dagpleje.

vores bliver afleveret 06.40.

og hentet omkring kl. 15.00-16.00.

jeg møder på arbejde 6.30 el. 7.00 og min mand møder kl. 7.00 så de må tidligt afsted.

jeg har fri enten kl. 16.00 el. 18.00 og min mand enten kl. 15.00 el. 15.30. 

Jeg gad godt mine børn ikke skulle være så længe i indstitution, men det de jo nødtil når arbejdstiderne lyder sådan.

Anmeld Citér

12. februar 2016

Clisolka

Mine er afsted fra ca. 7 - 15-16. Det er kun far der afleverer og jeg er med til at hente. Jeg har 2 timers transport hver vej sååååå.... Men som mange andre skriver, der skal brød på bordet.

Anmeld Citér

10. marts 2016

AnnaB.

Loa skriver:

Synes ikke jeres er slemt. Men kan godt forstå din tanke.

Jeg arbejder endda "kun" deltid på 34 timer og alligevel bliver min datter nødt til at blive afleveret 6.45-7 og hentet 15.30 ca.

Synes det er mega svært at gøre anderledes, og man skal jo nærmest være studerende, hjemmegående eller på maks 25 timer, hvis man skal give barnet de luksustider man gerne ville.

Jeg er også på 32 timer pt (spreder den sidste barsel ud med 5 timer om ugen), og synes det burde give lidt mere luft, end det gør

Men nej, det er ikke slemt - de er bare små så kort tid

Anmeld Citér

10. marts 2016

AnnaB.

Mom2Two skriver:

Jeg går i skole og laver lektier  

de har "fri" hver tirsdag og fredag 

mine blir afleveret 9:30, og hentet kl 15

Luksus

Anmeld Citér

10. marts 2016

AnnaB.

Findusinde skriver:

Vi er nødt til det, pga jeg arbejder 30 km væk, og skal møde kl 7, og vi har kun en bil, så min mand tar bussen... 

Vi har en fuldstændig fantastisk privat dagpleje som hjertens gerne står en halv time tidligere op så hun kan modtage Ida kl lidt over 6... Og vores fritter åbner kl 6.15... 

Hvis aflevering så tidligt ikke kunne lade sig gøre, måtte jeg opgive mit job... Har tidligere arbejdet aftenvagt, og det kunne vores store pige slet ikke med... 

Så nu er de meget tidligt oppe, men har deres mor hjemme om aftenen..  

Der skal altså også håndteres noget logistik i jeres familieliv Utroligt man får det til at gå op.

Anmeld Citér

10. marts 2016

Ønskebarnet2014

Her bliver vores datter på knap 2 afleveret kl. 06:30 og bliver henter omkring kl. 16:45. 

Vi arbejder begge mellem 40-50 timer om ugen.

Anmeld Citér

10. marts 2016

nadhja

min går i børnehave - starter i sfo til april - han afleveres mellem 9.30-10 og hentes såen....15.30 ish....

de to andre jeg har går i skole

Anmeld Citér

10. marts 2016

nadhja

SandraXOXO skriver:

Inden jeg startede på min uddannelse hed deres dage 09-1430/1500 og fri med den ene om onsdagen og den anden om fredagen og jeg elskede det. Men nu er de nødt til at være afsted fra Kl 0830 til 1630 ca. Arbejder på at finde en løsning. For de er alt for sent hjemme. De orker ikke engang lege. Men min uddannelse er tidskrævende og deres far gider ikke hjælpe mere til (han går ellers hjemme men han synes det er rigeligt at han henter dem, han gider ikke hente dem tidligt) så. Sådan er det bare lige nu. Jeg har heldigvis den fordel som studerende at vi har fri alle ferier og storhygger! 

...hvordan har du det med din mands holdning...?

Anmeld Citér

10. marts 2016

nadhja

Loa skriver:

Tror du det der hjælper på den dårlige samvittighed? 

Mon ikke folk absolut kun gør de for at deres liv skal hænge sammen? Tænker det er de færreste der afleverer 7-17 bare for sjov...

har i min tid oplevet en stigende tendens til at forældre aflevere deres barn fra 7-17 i deres ferier og fridage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.