Anonym skriver:
Og når man som du, nægter at se problemerne, og ikke læser det skrevne, er min holdning, at DET er at have skyklapper på. Jeg ville rigtig gerne, at det var muligt at hjælpe alle. Men det er det ikke, det er naivt at tro. Vi må nøjes med at hjælpe de hårdt ramte, og vores egne. Som det jo nu engang er, om man syntes om ordveningen eller ej.
Jeg ser problemerne, der er en massiv flygtninge strøm lige pt. Men jeg kan ikke se hvordan man rent praksis skal si bekvemmelighedsflygtninge fra reelle politiske flygtninge på andre måder end det bliver gjort nu - jo man kunne speede processen op så deres sag blev afgjort hurtigere, tror jeg de fleste flygtninge ville sætte pris på, for når deres sag er afgjort står de ikke i limbo, men kan begynde at lave planer.
Man kunne også indgå i et europæisk samarbejde alla det vi lavede da der var krise i x yoguslavien (hvor der kom lige så mange flygtninge som nu), men det har DK ikke ønsket.
Men vi kan jo ikke nede ved grænsen med en stikprøver kontrol si bekvemmelighedsflygtninge fra. Alle der siger de politisk asyl i DK har ret til st få prøvet deres sag og det kan grænsekontrol eller lukkede grænser ikke forhindre, det kan kun en lovændring hvor vi så går imod internationale konventioner.
Men jo jeg kan sagtens se problemer, jeg kan også se problener med integrationen for den er vi ikke særlig gode til i DK og den hadske tone hjælper i hvert fald ikke, opdelingen SF dem og os er ikke med til at gøre integrationen lettere for os der arbejder med den. Jeg er absolut ikke blind for problemer, men derfor forstår jeg stadig ikke hvad det er man sp vil og jeg forstår ikke man konstant siger: og det er derfor de ældre ikke får.... Når man allerede før den øgede flygtningestrøm stemte for netop nedskæringer for ældre
Anmeld
Citér