Jeg bliver så træt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Og når man som du, nægter at se problemerne, og ikke læser det skrevne, er min holdning, at DET er at have skyklapper på. Jeg ville rigtig gerne, at det var muligt at hjælpe alle. Men det er det ikke, det er naivt at tro. Vi må nøjes med at hjælpe de hårdt ramte, og vores egne. Som det jo nu engang er, om man syntes om ordveningen eller ej. 

Jeg ser problemerne, der er en massiv flygtninge strøm lige pt. Men jeg kan ikke se hvordan man rent praksis skal si bekvemmelighedsflygtninge fra reelle politiske flygtninge på andre måder end det bliver gjort nu - jo man kunne speede processen op så deres sag blev afgjort hurtigere, tror jeg de fleste flygtninge ville sætte pris på, for når deres sag er afgjort står de ikke i limbo, men kan begynde at lave planer. 

Man kunne også indgå i et europæisk samarbejde alla det vi lavede da der var krise i x yoguslavien (hvor der kom lige så mange flygtninge som nu), men det har DK ikke ønsket. 

Men vi kan jo ikke nede ved grænsen med en stikprøver kontrol si bekvemmelighedsflygtninge fra. Alle der siger de politisk asyl i DK har ret til st få prøvet deres sag og det kan grænsekontrol eller lukkede grænser ikke forhindre, det kan kun en lovændring hvor vi så går imod internationale konventioner. 

Men jo jeg kan sagtens se problemer, jeg kan også se problener med integrationen for den er vi ikke særlig gode til i DK og den hadske tone hjælper i hvert fald ikke, opdelingen SF dem og os er ikke med til at gøre integrationen lettere for os der arbejder med den. Jeg er absolut ikke blind for problemer, men derfor forstår jeg stadig ikke hvad det er man sp vil og jeg forstår ikke man konstant siger: og det er derfor de ældre ikke får.... Når man allerede før den øgede flygtningestrøm stemte for netop nedskæringer for ældre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2016

ESV

lineog4 skriver:

Jeg synes man har alt mulig ret til at være trætte af mennesker der får og som brokker sig over det de får - jeg synes så absolut vilkårene kunne være bedre for flygtninge, men tænker at var jeg selv på flugt ville jeg være glad for lidt. I mit frivillige liv der møder jeg rent faltisk også en størstedel som er glad for det lidt de får, de er kede af deres situation, kede af de skulle forlade deres land, kede af de skulle forlade mennesker de holdt af, kede af de ikke kan klare sig selv, men de siger gentagende gange tak for det de så får - men det er bare ikke en god historie for pressen, der er den med den ene utaknemmelige flytning meget mere givende i forhold til at sælge aviser... 

I Roskildes nye midlertidige asylcenter er der pt 350 flytninger 100 af dem er børn, der er gravide, der er unge, der er ældre og har endnu ikke hørt en klage over det se fik, klage over hvad livet har budt dem, jo det kommer en gang imellem, men ikke over hvad Danmark har budt dem. 

Jeg ved ikke hvorfor de får videre, men gjorde de ikke så ville fx et land som Grækenland som i forvejen er sukker i knæ, da knække midt over. Og i DK har vi jo netop ikke ville være med i en fælles aftale hvor man lavede en fordelingsnøgle, kan jo ikke være rigtig at blot fordi vi ligger nordligt i EU så skal vi sige; nej det må I sgu klare. Hvad så hvis det var fra Rusland eller Gud forbyde det en million kinesere der løb skulle de så også sige: bare ærgerligt Sonny boy Inkigge tættest på.

Jamen selvfølgelig er der taknemmelige flygtninge i mellem som reelt har brug for hjælp. 

Jeg har et eksempel, jeg bor i en lille by med 1000-1200 indbyggere, en nedlagt børnehave bliver nu brugt til asylansøgere. Byen har forsøgt i samlet flok at tage imod med en kerne som dem med tættest kontakt. Der er indsamlet tøj, møbler, køkken udstyr, legetøj mm. Ret hurtig stod man med er overskud af tøj for de ønskede kun nyt tøj og ikke noget brugt. Så er man i min verden ikke trængende! De skal have jobs, boliger osv men vi har ikke engang jobs til alle de arbejdsløse danskere, ej heller ressourcer til at hjælpe alle!

Anmeld Citér

7. februar 2016

lineog4

ESV skriver:

Jamen selvfølgelig er der taknemmelige flygtninge i mellem som reelt har brug for hjælp. 

Jeg har et eksempel, jeg bor i en lille by med 1000-1200 indbyggere, en nedlagt børnehave bliver nu brugt til asylansøgere. Byen har forsøgt i samlet flok at tage imod med en kerne som dem med tættest kontakt. Der er indsamlet tøj, møbler, køkken udstyr, legetøj mm. Ret hurtig stod man med er overskud af tøj for de ønskede kun nyt tøj og ikke noget brugt. Så er man i min verden ikke trængende! De skal have jobs, boliger osv men vi har ikke engang jobs til alle de arbejdsløse danskere, ej heller ressourcer til at hjælpe alle!

Jeg har så en masse historier med modsat fortegn, hvor man er super glad for det man får. Her er der også installeret en flygtninge familie i en nedlagt børnehave og de har kun pibbet meget lavt om det var lidt koldt, det viste sig ar varmen blev slukket hver eftermiddag og alle weekender og de sad med en nyfødt. Men de ville ikke råbe op for de havde jo er sted at være.

Anmeld Citér

7. februar 2016

EAF

Anonym skriver:

Jeg bliver så pisse træt når jeg sidder og ser nyhederne og DFs Martin Henriksen kommer på og forsøger at skabe problemer og kløfter mellem i forvejen udsatte grupper! Hørte ham nærmest ordret sige at det er flytningens skyld at der er danskere der ikke kan få hjælp til job, bolig mv.

jeg bliver vred og ked af det og dybt frustreret - der sidder jo folk og tror på det han siger!!! 

Jeg er selv hjemløs, med et barn - uden hjælp at hente fra nogen! Hvis jeg ikke vidste hvad jeg ved, om politik, om samfundet, om politikerne, så ville jeg da med det samme rette min vrede mod flytninge - når man selv er sårbar og udsat, så har man som ofte brug for nogen at "pege fingre ad". Synes bare det er pisse uretfærdigt at politikerne (læs; fucking DF!) lige spinner den sådan at folk kan vende deres vrede mod (iøvrigt helt uskyldige) flytninge, fremfor selv at tage deres del af ansvaret!

ja sorry, men jeg havde brug for at komme ud med det! Bliver så harm og jeg bliver så ufattelig træt!

Så godt skrevet!  Den skulle deles 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.