Jeg bliver så træt....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2016

alenemor42

Lad os lige slå helt fast at de sidste 5-6 år har der hvert år været besparelser på ældre, skoler, børnehaver og meget mere! 

Kontanthjælps reform, dagpenge reform samt 0 vækst i kommunerne har været en realitet i flere år. Denne gang er det minus vækst i kommunerne som blev gennemført inden flygtninge situationen. Massive besparelser på uddannelserne lige så.

Det er faktum! 

At give flygtninge skylden for at vores hjemløse fryser osv. Er udelukkende fordi folk syntes det passer ind i deres virkeligheds billede (eller rettere den måde de vil have deres virkelighedsbillede på)

De hjemløse har frosset de sidste 5 år (og mere)

De ældre har ringe vilkår ... som de har haft de sidste 5 år og mere.

Og jeg kunne blive ved!

Ævl fra inkompetente politikere der reelt bare vil have folk til at tro på sort/hvidt ..... for at få vælgere.

Ulækkert !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil starte med st sige at jeg ikke stemmer DF. Men det argumentet går på vel på at bruger vi mange penge på integration og hjælp til flygtninge .. Ved at tage mange ind... Så er der mindre i kassen til hjemløse, gamle, sygehusvæsenet. Det kan da ikke undgås? Og er efter min mening da noget vi skal holde fokus på i forhold til hvor mange vi lukker ind. 

Det er i mine øjne usympatisk ikke at have øje for at bevare de vores velfærdssamfund. Vi kan ikke hjælpe alle der banker på.

Jeg kan god forstår hvad du mener, men der bliver ikke taget hånd om de hjemløse uanset om der er flytning eller ej. De skære konstant ned der hvor de ikke skal skære. Sådan vil det også være hvis de ikke kunne give skylden til flygtninge. Jeg er også træt af, hver gang der bliver nævn noget med flytning, så kommer hjemløs på banen. Folk har det kun i munden, men ingen bidrager til situationen med hjemløse kan ændre sig. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Ja regnskabet skal gå op, købmandsregningen skal stemme, dog kan man også med omprioriteringer tænke i hvad der kommer ud af det i en anden ende fx vil nogle økonomer mene der skal investeres i nedgangstider mens andre mener der skal spares fordi det ikke kun handler om regnskabet men også om investering. 

men forholder vi os alene til regnskabet, da teorier om investeringer netop er teorier og dermed befængt med ordet tro, ja så i regnskabet er det ikke en naturlov at den bolig en flygtningefamilie får tilbudt er taget fra en enlig mor eller ville være tilbudt en hjemløs, ja der er faktisk størst sandsynlighed for denne ikke var. For selv om de færreste tør sige det højt så er der er krav om nogle har det lidt dårligere end de andre, for det giver et incitament til at knokle, til at blive i forbrugets og pengene greb (ej nu bliver jeg næsten marxistisk det må du undskylde). 

Men det jeg egentlig vil skrive er det er så hult når DF fremfuser med deres ideer om flygtninge tager fra de ældre, fra hjemløse, fra de arbejdsløse osv. Kommunalpolitisk har størstedelen af DF'er stemt for nedskæringer i ældreplejen ude i kommunerne, de har stemt for et kontanthjælpsloft, de har stemt for topskattelettelser osv. Hvis de virkelig mente det kunne de jo starte med at stemme imod de ting....

Det faktisk ikke helt korrekt. Som skrevet tidligere, så er det præcis det svar, boligløse i Egedal får. Enlig, enlig med børn, gift, hjemløs... Eller hvad situationen nu en gang er. Er svaret fra kommunen NETOP, at de boliger der er, skal bruges til flygtninge. Jeg skal ikke gøre mig klog på andre kommuner, men alligevel er jeg ret sikker på, situationen er det samme der. De akutboliger, kommunen har til rådighed, inddrages. Det ikke spin fra DF, det sandheden. Vi er nødt til, kun at hjælpe de flygtninge, der virkelig har behov. Og de SKAL hjælpes! Men de der bare ønsker et bedre samfund og DK's penge, må sorteres fra! Og igen, som skrevet tidligere, så er der rigtig mange, der er her for pengenes skyld. Jeg ser det i mit arbejde. De skal være velkomne, men de må sørge for sig selv. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

lineog4

Det faktisk ikke helt korrekt. Som skrevet tidligere, så er det præcis det svar, boligløse i Egedal får. Enlig, enlig med børn, gift, hjemløs... Eller hvad situationen nu en gang er. Er svaret fra kommunen NETOP, at de boliger der er, skal bruges til flygtninge. Jeg skal ikke gøre mig klog på andre kommuner, men alligevel er jeg ret sikker på, situationen er det samme der. De akutboliger, kommunen har til rådighed, inddrages. Det ikke spin fra DF, det sandheden. Vi er nødt til, kun at hjælpe de flygtninge, der virkelig har behov. Og de SKAL hjælpes! Men de der bare ønsker et bedre samfund og DK's penge, må sorteres fra! Og igen, som skrevet tidligere, så er der rigtig mange, der er her for pengenes skyld. Jeg ser det i mit arbejde. De skal være velkomne, men de må sørge for sig selv. 

Men der må man jo sætte lid til flygtningenævnet som vurderer deres sager og er de bekvemmelighedsflygtninge så bliver de sorteret fra. Men nu ved jeg ikke om du har set billeder fra Syrien, men tænker de færreste kan blive der, og ja bomber rammer alle når de kastes fra oven og ikke kun de "rigtige" flygtninge. 

De flygtninge jeg har mødt ville faktisk hellere have været hvor de er født og opvokset. Var fx lektiehjælp for en ung mand med en god eksamen fra sit hjemland (Iran), han havde et kæmpe ønske om at blive tandlæge og vidste godt at drømmen formodentlig var blevet slukket nu, for chancen for han blev så dygtig på dansk og ikke mindst også kunne leve op til kravene  og Forståelsen af hvad en god studerende er, var lille. Han forsøgte men han gik formodentlig fra god middelklasse til underklasse - og sådan er det nok for en del af de flygtninge der kommer. 

Her i kommunen er der stadig akutboliger også til ikke-flygtninge, men der er klart nedskæringer på de svage, de ældre, skoler, daginstitutioner osv, men det startede for cirka for 5 år siden eller det var i hvert fald der lægmand opdagede det og det var ikke pga flygtninge men fx 0 nulvækst og en skattelettelse

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym

lineog4 skriver:

Men der må man jo sætte lid til flygtningenævnet som vurderer deres sager og er de bekvemmelighedsflygtninge så bliver de sorteret fra. Men nu ved jeg ikke om du har set billeder fra Syrien, men tænker de færreste kan blive der, og ja bomber rammer alle når de kastes fra oven og ikke kun de "rigtige" flygtninge. 

De flygtninge jeg har mødt ville faktisk hellere have været hvor de er født og opvokset. Var fx lektiehjælp for en ung mand med en god eksamen fra sit hjemland (Iran), han havde et kæmpe ønske om at blive tandlæge og vidste godt at drømmen formodentlig var blevet slukket nu, for chancen for han blev så dygtig på dansk og ikke mindst også kunne leve op til kravene  og Forståelsen af hvad en god studerende er, var lille. Han forsøgte men han gik formodentlig fra god middelklasse til underklasse - og sådan er det nok for en del af de flygtninge der kommer. 

Her i kommunen er der stadig akutboliger også til ikke-flygtninge, men der er klart nedskæringer på de svage, de ældre, skoler, daginstitutioner osv, men det startede for cirka for 5 år siden eller det var i hvert fald der lægmand opdagede det og det var ikke pga flygtninge men fx 0 nulvækst og en skattelettelse

Jeg ved ikke hvem "man" er, der må have lid til systemet. Faktum er, at der bruges resourcer på bekvemelighedsflygtninge. Og det er jo det der skal stoppes, så vi kan bruge resourcerne på dem der har behovet. Både flygtninge OG vores egne.  Jeg er bestemt, opmærksom på Syrien, og de skal lige præcis have hjælp. Men så nytter det jo ikke, at vi poster penge, til folk der ikke har det reelle behov. Og som jo netop, også tager resourcerne fra vores egne. Når kommuner, bliver frataget akutboliger, sender vi flere på gaden. Så jo, det hele hænger sammen. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

ESV

Jah jeg bliver da egentlig også lidt træt af at flygtninge i Dk er svært utaknemmelige, eller nogle af dem er for selvfølgelig er det ikke dem alle. Jeg bliver træt af de stjæler, lyver, voldtager, osv osv osv! Jeg siger ikke det gælder alle men hvis man er flygtet fra krig stopper man så ikke med at løbe når man har nået en sikker zone? Så som Spanien, Grækenland, Italien? Mange af dem der nu sidde i DK og piver og de "dårlige" forhold er her jo ikke fordi de har været i fare de er her for pengenes skyld og i dk er vi dumme nok til at give og give. Næsten 100 mill blev samlet ind i går og hvor mange af dem går det udsatte danskere? Tænk hvad mødrehjælpen, mændenes hjem og krisecentre kunne gøre for alle de penge! Men nej vi skal samle ind til at udrydde fattigdom i den 3 verden. En sag man har samlet ind til de sidste 25 år og man er ike tættere på at må målet idag end dengang. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvem "man" er, der må have lid til systemet. Faktum er, at der bruges resourcer på bekvemelighedsflygtninge. Og det er jo det der skal stoppes, så vi kan bruge resourcerne på dem der har behovet. Både flygtninge OG vores egne.  Jeg er bestemt, opmærksom på Syrien, og de skal lige præcis have hjælp. Men så nytter det jo ikke, at vi poster penge, til folk der ikke har det reelle behov. Og som jo netop, også tager resourcerne fra vores egne. Når kommuner, bliver frataget akutboliger, sender vi flere på gaden. Så jo, det hele hænger sammen. 

De der får en permanent bolig og ikke længere sidder i flygtninge centre er jo de der har fået tilkendt politisk asyl og dermed er vurderet som flygtninge. Og der er det min overbevisning at vi må sætte vores lid til de som behandler sagerne og deres professionalisme. 

Der kunne garanteres ryddes op mange steder også blandt "vores egne" (kan ikke have det udtryk for blot fordi man har rødbedefarvet pas er man ikke mere min end end en med et andet farver pas, min næste (og nej er ikke specielt kristen) er et menneske og ikke en statsborger) og der bliver med sikkerhed brugt penge der kunne spares, omprioriteres, bruges mere effektivt osv. Men at sætte lighedstegn mellem nedskæringer til andre svage i det dansk samfund og antallet af flygtninge er for mig det samme som at the skyklapper på. Det er fx blevet billigere at købe bil, om lidt kommer der skattelettelser på topskatten, man har valgt en økonomisk linie hvor man sparer i nedgangstider og fastfryser pengene, dvs der er et krav til kommunerne om en opsparing der ikke må røres ved, dvs man i kommunerne har skulle spare for at spare op osv. Nedskæringerne kom ikke sammen med flygtninge de var der allerede kommunelt 

Anmeld Citér

7. februar 2016

Muffinmus

Problemet er jo helt sikkert syrener.. Men, de sidste tal jeg så, konkludere at kun 1/3 af dem der kommer nu er syrerne.. Resten er en blandet flok fra Mellemøsten og især Afrika.

Et andet problem er at ja, det er kun dem der reelt flygter fra krig, død og ødelæggelse, vi prøver at hjælpe, men alle dem vi vil smide sidder jo i 1700 år før deres sag overhovedet behandles og endnu 1700 år inden de bliver smidt ud. Og DET koster kassen for lille Danmark.

Og så er jeg nok en af dem der har svært ved at se hvordan så forskellige kulturer, religioner, samfundssyn og ideologier skal integreres pp fornuftigt vis.

Jeg er en af dem der, for ti år siden blev truet afen.muslumsk kvinde der bag sine gardiner fik sagt " om ti år, så er vi flere end JER!!!). Okay, hun har ikke ret... Endnu. Men ser vi på den kriminelle statistik, så ligger "danskerne" jo ikke på førstepladsen. Det skræmmer mig faktisk hvordan landet beboer af så mange etniciter der ikke kan opføre sig pænt. Eller hjem hvor konen SKAL gå hjemme, fordi det kræver kultur og religion,  og ja, de findes. Og nej, de køber taler ikke dansk trods tyve år i landet.

Jeg frygter vi på ingen måde kan integrere dem der kommer her nu, når vi ikke har formået at integrere dem der bor her i forvejen. 

Og bevares, jeg kender da muslimer f.eks der er godt integrerer, men sørme også mange der ikke er det, ikke ønsker at blive det. Og jeg synes ærligt talt det går i den forkerte retning. 

Jeg hjælper gerne flygtninge,  har givet til indsamling, har doneret tøj og legetøj til dem, så jeg anser ikke mug selv som racist. Jeg er egentlig bare glad for at bo i Dk, og fortsætter det sådan her de næste 15-20 år, så går det galt.

Anmeld Citér

7. februar 2016

Anonym

lineog4 skriver:

De der får en permanent bolig og ikke længere sidder i flygtninge centre er jo de der har fået tilkendt politisk asyl og dermed er vurderet som flygtninge. Og der er det min overbevisning at vi må sætte vores lid til de som behandler sagerne og deres professionalisme. 

Der kunne garanteres ryddes op mange steder også blandt "vores egne" (kan ikke have det udtryk for blot fordi man har rødbedefarvet pas er man ikke mere min end end en med et andet farver pas, min næste (og nej er ikke specielt kristen) er et menneske og ikke en statsborger) og der bliver med sikkerhed brugt penge der kunne spares, omprioriteres, bruges mere effektivt osv. Men at sætte lighedstegn mellem nedskæringer til andre svage i det dansk samfund og antallet af flygtninge er for mig det samme som at the skyklapper på. Det er fx blevet billigere at købe bil, om lidt kommer der skattelettelser på topskatten, man har valgt en økonomisk linie hvor man sparer i nedgangstider og fastfryser pengene, dvs der er et krav til kommunerne om en opsparing der ikke må røres ved, dvs man i kommunerne har skulle spare for at spare op osv. Nedskæringerne kom ikke sammen med flygtninge de var der allerede kommunelt 

Og når man som du, nægter at se problemerne, og ikke læser det skrevne, er min holdning, at DET er at have skyklapper på. Jeg ville rigtig gerne, at det var muligt at hjælpe alle. Men det er det ikke, det er naivt at tro. Vi må nøjes med at hjælpe de hårdt ramte, og vores egne. Som det jo nu engang er, om man syntes om ordveningen eller ej. 

Anmeld Citér

7. februar 2016

lineog4

ESV skriver:

Jah jeg bliver da egentlig også lidt træt af at flygtninge i Dk er svært utaknemmelige, eller nogle af dem er for selvfølgelig er det ikke dem alle. Jeg bliver træt af de stjæler, lyver, voldtager, osv osv osv! Jeg siger ikke det gælder alle men hvis man er flygtet fra krig stopper man så ikke med at løbe når man har nået en sikker zone? Så som Spanien, Grækenland, Italien? Mange af dem der nu sidde i DK og piver og de "dårlige" forhold er her jo ikke fordi de har været i fare de er her for pengenes skyld og i dk er vi dumme nok til at give og give. Næsten 100 mill blev samlet ind i går og hvor mange af dem går det udsatte danskere? Tænk hvad mødrehjælpen, mændenes hjem og krisecentre kunne gøre for alle de penge! Men nej vi skal samle ind til at udrydde fattigdom i den 3 verden. En sag man har samlet ind til de sidste 25 år og man er ike tættere på at må målet idag end dengang. 

Jeg synes man har alt mulig ret til at være trætte af mennesker der får og som brokker sig over det de får - jeg synes så absolut vilkårene kunne være bedre for flygtninge, men tænker at var jeg selv på flugt ville jeg være glad for lidt. I mit frivillige liv der møder jeg rent faltisk også en størstedel som er glad for det lidt de får, de er kede af deres situation, kede af de skulle forlade deres land, kede af de skulle forlade mennesker de holdt af, kede af de ikke kan klare sig selv, men de siger gentagende gange tak for det de så får - men det er bare ikke en god historie for pressen, der er den med den ene utaknemmelige flytning meget mere givende i forhold til at sælge aviser... 

I Roskildes nye midlertidige asylcenter er der pt 350 flytninger 100 af dem er børn, der er gravide, der er unge, der er ældre og har endnu ikke hørt en klage over det se fik, klage over hvad livet har budt dem, jo det kommer en gang imellem, men ikke over hvad Danmark har budt dem. 

Jeg ved ikke hvorfor de får videre, men gjorde de ikke så ville fx et land som Grækenland som i forvejen er sukker i knæ, da knække midt over. Og i DK har vi jo netop ikke ville være med i en fælles aftale hvor man lavede en fordelingsnøgle, kan jo ikke være rigtig at blot fordi vi ligger nordligt i EU så skal vi sige; nej det må I sgu klare. Hvad så hvis det var fra Rusland eller Gud forbyde det en million kinesere der løb skulle de så også sige: bare ærgerligt Sonny boy Inkigge tættest på.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.