Uv badetøj - ja eller nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. februar 2016

Eliza

Carina:-) skriver:

Man undgår ikke solcreme da den er lige som et shorts sæt og dermed skal både arme og ben jo smøres ind og også ansigt.

Vil sige den er god hvis man skal til f.eks Thailand eller Australien hvor der virkelig er gang i solen sammen med solcreme

Men ellers spild af penge. 

de fåes faktisk os som heldragt.. 

Så er det kun hænder/fødder og ansigt, der er frit.. 

I Danmark er det ikke nødvendigt. 

Vi skal igen i år, til malta og begge drenge har Uv dragter til badning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Tusind gange ja! Men jeg har også mega sart hud og skal bruge faktor 50 for at undgå at blive forbrændt.

Anmeld Citér

6. februar 2016

Augustmama

Husk at hvis du smører med faktor 50/babycreme OG har uv dragt på så lukker du for alt og man har svært ved at optage solens d-vitaminer  

Bruger man uvdragt skal du altså ikke smøre med så høj en faktor under dragten.. 

Anmeld Citér

6. februar 2016

Mama11

Jeg ville helt klart købe en uv dragt .. Synes de er gode, så man ikke behøver bekymre sig så meget om de små får alt for meget sol .. Har en datter som nemt tager i mod sol og i Danmark har vi også brugt den om sommeren, ellers ville hun ikke kunne sidde så længe i solen 

Anmeld Citér

6. februar 2016

MysteriousAngel

MummiT skriver:

Tusind gange ja! Men jeg har også mega sart hud og skal bruge faktor 50 for at undgå at blive forbrændt.

Men der er ikke særlig megen forskel på faktor 30 eller 50?

Anmeld Citér

6. februar 2016

MamaGulloev

MysteriousAngel skriver:

Men der er ikke særlig megen forskel på faktor 30 eller 50?

Det skal jeg ikke kunne sige noget om, det var min læge der anbefalede mig at bruge faktor 50 da jeg fik en 2. grads forbrænding efter en time i solen med faktor 15 på herhjemme i DK. Så jeg følger lægens råd.

Anmeld Citér

6. februar 2016

MysteriousAngel

MummiT skriver:

Det skal jeg ikke kunne sige noget om, det var min læge der anbefalede mig at bruge faktor 50 da jeg fik en 2. grads forbrænding efter en time i solen med faktor 15 på herhjemme i DK. Så jeg følger lægens råd.

Okay. Vi fik nemlig en anden besked både hos læge og på apoteket. Jeg har nemlig en sindssyg hvid hud og en masse fregner så jeg skal også bruge en høj Der er nemlig kun 2% til forskel..

Anmeld Citér

6. februar 2016

Babilooo

MysteriousAngel skriver:

Okay. Vi fik nemlig en anden besked både hos læge og på apoteket. Jeg har nemlig en sindssyg hvid hud og en masse fregner så jeg skal også bruge en høj Der er nemlig kun 2% til forskel..

Hvis man skal bruge meget høj faktor er det en ide at bruge baby solcreme. Jeg bliver forbrændt selv med faktor 50(normal solcreme) og bruger derfor altid min søns. Den dækker mere og er mere sunblock-agtig.

Anmeld Citér

6. februar 2016

SaraSH

Der er lige så forskellige meninger som herhjemme, kan jeg se 

jeg har selv pisse sart hud hvor min mand kan være i solen 100 år og stadig kun blive brun ... 

Anmeld Citér

6. februar 2016

MamaGulloev

Smølfine123 skriver:

Hvis man skal bruge meget høj faktor er det en ide at bruge baby solcreme. Jeg bliver forbrændt selv med faktor 50(normal solcreme) og bruger derfor altid min søns. Den dækker mere og er mere sunblock-agtig.

Ja det er også altid baby solcreme jeg bruger, både fordi den dækker bedre, og fordi den er lidt billigere end "voksen" solcreme med samme faktor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.