Uv badetøj - ja eller nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.809 visninger
26 svar
6 synes godt om
5. februar 2016

SaraSH

Gode råd tages imod med kyshånd - 

vi er lidt uenige herhjemme! Jeg synes at sådan en uv badedragt til vores søn er en god ide til sommer, min mand synes det er ikke er så vigtigt   

Hvad er jeres erfaringer. Vores søn bliver 1 år til maj og vi skal 'bare' holde sommer herhjemme og på Bornholm til august. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2016

Augustmama

Nej og slet ikke i Danmark  

godt med solcreme og selvfølgelig undgå direkte sol hele tiden... 

Vi havde vores pige på 2 år med til Italien i 35 grader og hun havde blot bikini underbukser på. og godt med sol creme. Faktor 30 til børn. Hun befandt sig dog i sol hele tiden på stranden i vandkanten. Og hun blev solbrun og var den eneste der ikke blev rød :-) 

Anmeld Citér

5. februar 2016

MysteriousAngel

Undgår man at smøre med solcreme ved sådan en dragt? 

For hvis ja, så er det en fed ide. Især med små børn der bare HADER at blive smurt ind. 

Hvis nej, så forstår jeg slet ikke konceptet?? 

Anmeld Citér

5. februar 2016

migxher

Jeg vil helt klart sige ja, så undgår man alt mulig kemi ved at smøre ind (: 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Babilooo

Jeg bruger babysolcreme (faktor sunblock/50) 

På ferie i Thailand og på Kreta har der fungeret godt med uv dragt i pool eller strandvandet og så at hænge den til tørre. Så kan kroppen få luft i skyggen. 

Uden uv blev han forbrændt. 

Nogle dage er det bare rart at kunne beskytte huden ekstra, hvis de er lidt røde fra dagen før. 

Jeg har kun brugt solcreme i dk - her er det unødvendigt synes jeg.

Anmeld Citér

5. februar 2016

baby_drømme

Vi har netop købt en UV dragt til vores søn, han er 2,5 år. Vi rejser nemlig til Thailand til april og der skal man jo være godt beskyttet mod solen, så udover dragten bliver han smurt med faktor 50+  

Anmeld Citér

5. februar 2016

Julemusen

Jeg har købt uv badetøj til begge mine drenge sidste år og igen i år. Vi bruger det som badetøj i svømmehallen og så når vi tager på stranden. De holder bedre varmen hvis det er køligt og når solen er hård beskytter det skuldrene og nakken, som jo ofte blivet meget udsat. 

Vil ikke sige at det er et must, men når man alligevel skal købe badetøj kan man vel ligeså godt tage det som er mere funktionelt 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Carina:-)

Man undgår ikke solcreme da den er lige som et shorts sæt og dermed skal både arme og ben jo smøres ind og også ansigt.

Vil sige den er god hvis man skal til f.eks Thailand eller Australien hvor der virkelig er gang i solen sammen med solcreme

Men ellers spild af penge. 

Anmeld Citér

5. februar 2016

Leneur

SaraSHirsvang skriver:

vi er lidt uenige herhjemme! Jeg synes at sådan en uv badedragt til vores søn er en god ide til sommer, min mand synes det er ikke er så vigtigt   

Hvad er jeres erfaringer. Vores søn bliver 1 år til maj og vi skal 'bare' holde sommer herhjemme og på Bornholm til august. 

Det kommer jo også an på hudtype. Min datter er ikke helt så sart som mig men kan da godt blive lidt rød på trods af megen solcreme også her i DK, så uv-dragt til hende har været godt givet ud også fordi hun hader at få solcreme på mindst en gang pr halvanden time, så var det både nemmere og hurtigere med dragten og så bare smøre de steder den ikke dækker. 

Anmeld Citér

5. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
SaraSHirsvang skriver:

Umiddelbart vil jeg sige at det ikke er nødvendigt. 

Vi havde sidste år (da vores datter blev et år) en stor paraply/lille parasol med til stranden og slog den op i haven også. Som solen flyttede sig så rykkede vi bare på den eller os

og ja, tonsvis af solcreme! Giv på i god tid inden i går ud første gang. Så det største og første lag lige kan trække ind. Og giv endelig på flere gange i løbet af en dag. Især hvis der bades.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.