Andre der har vejet 120kg højgravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.392 visninger
30 svar
14 synes godt om
3. februar 2016

Mullesmith

Jeg er blevet meget stor og vejer nu 120kg her i uge 38+. Jeg har taget 30kg på og nøj hvor det er sindssygt hårdt. Vil bare høre og se om der er andre STORE gravide og høre hvordan jeres fødsel er gået, hvor stor baby var og hvor hurtigt i har kunne komme af med kiloene igen. Vedhæft gerne billede 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

B&J

Nu var jeg overvægtig før og efter vejede næsten 150kg og min søn vejede 2810 da han kom ud. Og ud hvor det tog lang tid var fødselen perfekt 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Mullesmith

B&J skriver:

Nu var jeg overvægtig før og efter vejede næsten 150kg og min søn vejede 2810 da han kom ud. Og ud hvor det tog lang tid var fødselen perfekt 

Sikke en lille fin størrelse  bebs  så du havde ikke komplikationer ved at føde pga overvægt? Jeg har hørt at det kan give problemer nemlig.  

Var du ikke også bare frygtelig træt og besværet af de mange kilo? Jeg synes jeg kæmper mig igennem hver dag 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Berta

Hej

Jeg tror jeg vejede ca 115 kg da jeg fødte min søn. Havde taget 20 kg på. Jeg blev sat igang 41+0 pga ssf. Fødslen gik hurtigt (3,5 time) og ukompliceret og min store basse på 4,5 kg havde det godt. Jeg blev syet med enkelte sting. 

Han fik en elektrode på hovedet da de havde vanskeligt ved at måle hjertelyden ordentligt udenpå maven - måske pga det ekstra fedtlag på moren 

Derudover ved jeg at det er vanskeligere at lægge en epidural på en overvægtig end en slank gravid - bare så du er forberedt hvis de bøvler med det hvis du skal have sådan en. Jeg skulle have haft en epidural  (både pga højt blodtryk - og da fødslen gik igang var jeg også blevet til tudemarie så jeg ville bare have noget smertestillende hurtigt ) - men jeg nåede det ikke da det gik så stærkt til sidst. 

Jeg vil bare lige fortælle min historie så du har en god historie mere. Men derudover så ved du sikkert også allerede at der er jo mere risikofyldt at føde når man er overvægtig - både alm fødsel og kejsersnit. Men derfor betyder det jo ikke at du ikke kan have en alm og ukompliceret fødsel. 

Pøj Pøj med det - det er mega fedt at føde - selvom der gør ondt. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

firstimemom

Du er da 120 kilo lækkerhed <3 

Jeg har taget omkring de 20 kilo, så jeg er endt på lidt over 100 kilo nu. Jeg har termin lørdag. Men jeg har faktisk hørt, at jo større hofter jo nemmere en fødsel. Der bliver dog sagt så meget, så man bliver helt forvirret  

Anmeld Citér

3. februar 2016

SaraSH

Jeg vejede omkring 120kg da jeg fødte. Jeg gik 7 dage over tid og fødte en dejlig dreng på 3930g og 53cm 

fik veer mandag morgen kl 05.00 og 48 timer senere, onsdag kl 05.03 kom han til verden. Uden smertestillende!

på et tidpunkt havde de svært ved at finde hans hjertelyd men det var på grund af mit høje BMI. Så satte de bare en elektrode op igennem og satte i hans hovedet 

Anmeld Citér

3. februar 2016

lillespir26

Jeg vejede 101kg da jeg fik Ks med nr 1 kun blev tager 9 dage før og vejede 3008g og 50 cm

Anmeld Citér

3. februar 2016

ekebiv

Mullesmith skriver:

Jeg er blevet meget stor og vejer nu 120kg her i uge 38+. Jeg har taget 30kg på og nøj hvor det er sindssygt hårdt. Vil bare høre og se om der er andre STORE gravide og høre hvordan jeres fødsel er gået, hvor stor baby var og hvor hurtigt i har kunne komme af med kiloene igen. Vedhæft gerne billede 

Jeg vejede vist lidt over 120 kg da jeg fødte vores første, hun vejede 2900 g så det var ikke hendes skyld.

jeg tabte mig over 20 kg de første 3 uger efter fødslen da det meste var væske.

Anmeld Citér

3. februar 2016

Mullesmith

Berta skriver:

Hej

Jeg tror jeg vejede ca 115 kg da jeg fødte min søn. Havde taget 20 kg på. Jeg blev sat igang 41+0 pga ssf. Fødslen gik hurtigt (3,5 time) og ukompliceret og min store basse på 4,5 kg havde det godt. Jeg blev syet med enkelte sting. 

Han fik en elektrode på hovedet da de havde vanskeligt ved at måle hjertelyden ordentligt udenpå maven - måske pga det ekstra fedtlag på moren 

Derudover ved jeg at det er vanskeligere at lægge en epidural på en overvægtig end en slank gravid - bare så du er forberedt hvis de bøvler med det hvis du skal have sådan en. Jeg skulle have haft en epidural  (både pga højt blodtryk - og da fødslen gik igang var jeg også blevet til tudemarie så jeg ville bare have noget smertestillende hurtigt ) - men jeg nåede det ikke da det gik så stærkt til sidst. 

Jeg vil bare lige fortælle min historie så du har en god historie mere. Men derudover så ved du sikkert også allerede at der er jo mere risikofyldt at føde når man er overvægtig - både alm fødsel og kejsersnit. Men derfor betyder det jo ikke at du ikke kan have en alm og ukompliceret fødsel. 

Pøj Pøj med det - det er mega fedt at føde - selvom der gør ondt. 

Tak for den gode historie  jeg har prøvet bedøvelse i ryggen i forbindelse med kejsersnit sidste gang (tvillinger) der var det ikke svært for dem at ramme rigtigt, men jeg satser og håber på at jeg kan klare det uden epi. Jeg hørte engang noget med at moderens ekstra fedt kunne besværliggøre det for baby at komme ud, ved ik lige hvordan det skulle være men det lyder ikke til at skulle være sandt. Dejlig stor baby du fødte, min bliver også deromkring ifølge vægtscanning 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Mullesmith

ekebiv skriver:

Jeg vejede vist lidt over 120 kg da jeg fødte vores første, hun vejede 2900 g så det var ikke hendes skyld.

jeg tabte mig over 20 kg de første 3 uger efter fødslen da det meste var væske.

20kg på 3 uger SÅDAN.  Det vil jeg også gøre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.