Hej
Jeg tror jeg vejede ca 115 kg da jeg fødte min søn. Havde taget 20 kg på. Jeg blev sat igang 41+0 pga ssf. Fødslen gik hurtigt (3,5 time) og ukompliceret og min store basse på 4,5 kg havde det godt. Jeg blev syet med enkelte sting.
Han fik en elektrode på hovedet da de havde vanskeligt ved at måle hjertelyden ordentligt udenpå maven - måske pga det ekstra fedtlag på moren 
Derudover ved jeg at det er vanskeligere at lægge en epidural på en overvægtig end en slank gravid - bare så du er forberedt hvis de bøvler med det hvis du skal have sådan en. Jeg skulle have haft en epidural (både pga højt blodtryk - og da fødslen gik igang var jeg også blevet til tudemarie så jeg ville bare have noget smertestillende hurtigt
) - men jeg nåede det ikke da det gik så stærkt til sidst.
Jeg vil bare lige fortælle min historie så du har en god historie mere. Men derudover så ved du sikkert også allerede at der er jo mere risikofyldt at føde når man er overvægtig - både alm fødsel og kejsersnit. Men derfor betyder det jo ikke at du ikke kan have en alm og ukompliceret fødsel.
Pøj Pøj med det - det er mega fedt at føde - selvom der gør ondt.
Anmeld
Citér